Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
ferrari-laferrari-l-01.jpg

Ferrari LaFerrari

Ferrari LaFerrari Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului Ferrari LaFerrari, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

Pentru a-şi îngriji imaginea, producătorii de maşini sport din clasa premium ne oferă periodic modele produse doar în serii mici care se evidenţiază prin design-ul extravagant şi prin performanţele ieşite din comun. Această tradiţie o urmează şi constructorul italian Ferrari, fiind activ, la vremea înfiinţării, în lumea motorsportului prin Enzo Ferrari, iar Scuderia Ferrari a sărbătorit multe succese în lumea Formulei 1. În urma acestor succese, Ferrari a alcătuit o echipă de constructori specializaţi în producţia de maşini de curse. Aceştia şi-au folosit cunoştinţele pentru a dezvolta design-ul şi tehnologia maşinilor (produse exclusiv în serii mici) care se vor alinia la start. Profesioniştii ne-au arătat, cu autoturismul supersport F50, în anii '90, cum tehnologia unui bolid din Formula 1 poate fi utilizată şi într-o maşină de stradă cu un motor V12 amplasat central. Câţiva ani mai târziu, angajaţii Scuderia şi angajaţii Ferrari de la departamentul de dezvoltare au creat un coupé care poartă numele fondatorului firmei, Enzo Ferrari. Modelul se remarcă prin uşile care se deschid în sus, dar şi prin preţul de listă şi raritatea acestuia, acesta nefiind de găsit pe piaţa second-hand. Însă, aceste modele reprezintă şablonul pentru un autoturism supersport cu tehnologie de viitor, LaFerrari – noul model de top dă startul unui nou capitol în istoria producătorului de maşini sport. interiorul Ferrari LaFerrari

LaFerrari este prezentat în 2013 ca primul vehicul hibrid al producătorului

Cu LaFerrari, modelul cu două locuri prezentat în 2013, producătorul de maşini de lux din Maranello, Italia, a explorat posibilităţile sistemelor alternative de propulsie în cazul unei maşini din clasa sport. Scopul acestui sistem alternativ nu este ca modelul să ardă mai eficient combustibilul, nici să emită mai puţine particule CO2. Până la urmă, cu emisii CO2 de 330 g/km, LaFerrari nu poate fi un model bun de urmat. Echipa Ferrari a combinat diferite motoare termice cu unele electrice, pentru ca noul coupé să atingă, în cazul maşinilor de stradă, o nouă dimensiune în ceea ce priveşte performanţa. În fundal: ca autoturism hibrid, LaFerrari profită de timpul de răspuns aproape instant al motoarelor electrice, a căror scop este să sprijine convenţionalul motor pe benzină. Ferrari LaFerrari vedere din lateral

Cu 963 CP, LaFerrari este cel mai puternic coupé al producătorului de maşini sport

Motorul amplasat central al hibridului este folosit şi în Enzo Ferrari. Este vorba de un motor V12 cu o cilindree de 6,4 litri, capabil să producă 588 kW (800 CP) şi să atingă 9.250 rotaţii/minut. Acesta este sprijinit de două motoare electrice, care împreună produc 120 kW (163 CP). Astfel, puterea totală a maşinii ajunge la 708 kW (963 CP), suficient ca bolidul să atingă 350 km/h. În special la accelerare se remarcă interacţiunea dintre motorul pe benzină şi cele electrice: LaFerrari prinde suta în nici 3 secunde, cu plecare de pe loc. În mai puţin de 7 secunde, vitezometrul indică 200 km/h, iar în 15 secunde atinge 300 km/h. Astfel, coupé-ul livrează performanţe care se măsoară cu cele ale maşinilor Ferrari din Formula 1.

Tehnologie din Formula 1 pentru LaFerrari

Scuderia Ferrari a contribuit şi la alte aspecte tehnice ale modelului special, LaFerrari. Astfel, maşina supersport este echipată cu un aşa numit EF1-Trac, un sistem electronic de control al tracţiunii, care se aseamănă cu cel întâlnit în maşinile de curse Ferrari. Acestuia i se mai adaugă un diferenţial controlat electronic, un sistem de amortizare special şi un sistem de control al stabilităţii (ESC). Chiar şi materialele folosite pentru caroserie poartă amprenta Formula 1. Astfel, producătorul italian a construit caroseria coupé-ului dintr-un material plastic, întărit cu fibre de carbon, care sporesc stabilitatea vehiculului şi reduc greutatea acestuia. Cu o lungime de 4,70 metri, o lăţime de 2,00 metri şi o înălţime de 1,12 metri, LaFerrari cântăreşte doar 1,4 tone. Ferrari LaFerrari vedere de sus

Senzaţie de Formula 1 pentru şoferul LaFerrari

Datorită materialului din care este produsă caroseria, inginerii au reuşit să îi dea acesteia o formă optimizată aerodinamic. Rezultatul este un design spectacular, care ne aduce aminte de generaţia anterioară, Enzo Ferrari, şi care accentuează în acelaşi timp relaţia LaFerrari-ului cu Formula 1. Chiar şi interiorul, cu acoperişul sferic şi poziţia şoferului, se aseamănă cu cockpit-ului unei maşini de Formula 1. În partea din spate se lasă remarcate difuzoarele late şi eleronul din spate acţionat automat, care, împreună, asigură suficientă aderenţă la viteze mari. Nici prizele de aer şi cele patru ţevi de eşapament rotunde nu trec neobservate. LaFerrari are partea frontală conică, care încorporează prizele de aer supradimensionate şi blocurile de lumini alungite. O particularitate: uşile coupé-ului se deschid în sus, ca nişte aripi.

LaFerrari este produs în serie mică de 499 exemplare

Multe modele Ferrari se dovedesc a fi o bună investiţie financiară, unele dintre ele devenind chiar mai valoroase ca maşini second-hand sau ca obiecte de colecţie. O situaţie similară este și pentru coupé-ul LaFerrari, stabilit de către producătorul italian ca un simbol pentru introducerea tehnologiei hibride în modelele de serie. Până una alta, LaFerrari rămâne excepţia. Similar predecesorului, LaFerrari, ca maşină convenţională de serie, nu a fost planificat să facă parte din clasa maşinilor supersport. Modelul este produs manual, în serie mică, în principala fabrică Ferrari, cea din Maranello. Fiind produs doar în 499 de exemplare, LaFerrari face parte din cele mai rare modele aduse pe piaţă de către producătorul de maşini supersport.