Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
fiat-brava-l-01.jpg

Fiat Brava

Fiat Brava Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului Fiat Brava, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

Mulţi producători auto au tradiţia de a denumi modelele din diverse serii cu cifre. Câteodată, acestea reprezintă capacitatea cilindrică, care serveşte ca referinţă, sau altădată, reprezintă caii putere de care autoturismul dispune. Uneori este introdusă o secvenţă de cifre, iar, odată cu schimbarea generaţiilor, acest număr este incrementat, iar alteori este păstrat numărul iniţial, schimbându-se doar denumirile interne ale seriei, pentru a atribui modelul unei perioade de producţie. Constructorul italian Fiat a folosit timp de decenii întregi principiul codurilor numerice, de la începutul secolului al XX-lea şi până acum. Către sfârşitul anilor 1970, producătorul italian îşi modifică denumirile comerciale, care, cu un sunet italian, ar trebui să reprezinte mai bine identitatea mărcii Fiat. În timp ce alţi producători foloseau acelaşi nume pentru diferitele caroserii ale unei serii, divizia de marketing din Torino a folosit, uneori, o diferenţiere suplimentară. Un astfel de exemplu este modelul compact Tip 182. Acesta este produs din 1995 ca hatchback în trei uşi, introdus ca Fiat Bravo pe piaţă. Variantele combi şi notchback primesc denumirea Marea. Varianta sedan în cinci uşi primeşte în 1995 denumirea Brava – iar noul model completează până în 2001, anul în care producţia încetează, gama de modele din clasa compactă a producătorului italian. Fiat Brava vedere din fata

Comparativ cu surorile sale, Fiat Brava are un profil independent

Diversitatea denumirilor diferitelor modele tip 182 este neobişnuită, făcându-i pe cumpărătorii de modele noi sau second-hand să fie un pic confuzi. Strategia din spate: pentru trio-ul Brava, Bravo şi Marea, producătorul se foloseşte de o platformă din care sunt derivate diferitele profiluri. Aşadar, sedanul în trei uşi a primit rolul compactei orientate sportiv, în timp ce varianta sedan şi cea combi este comercializată drept maşină de familie sau de călătorii. Brava este undeva la mijloc, dispunând de mai mult spaţiu la interior faţă de modelul în trei uşi, şi fiind o alternativă mai confortabilă a notchback-ului. Mai târziu, Fiat foloseşte din nou denumiri diferite, în funcţie de tipul caroseriei. Însă, cu modelul Brava, italienii au demonstrat că diferitele concepte pentru diferitele variante ale unui model de serie din clasa compactă sunt realizabile. Căci Brava are un profil independent de fraţii săi. În aceeaşi idee, Brava este mai mult decât doar o variantă în cinci uşi a hatchback-ului în trei uşi. În acest sens, conceptul Fiatului din anii 1990 se diferenţiază de politica modelelor altor producători, care, cu excepţia numărului de uşi, nu fac mari diferenţe tehnice şi optice între hatchback-urile şi sedanele compacte.

Construcţia spatelui diferenţiază Brava de celelalte modele compacte Fiat

Grilă frontală ultra-mică, cu orificii abia vizibile, faruri mici şi fustă modelată sportiv. În partea frontală, Brava se prezintă cu caracteristicile tipice ale trioului de maşini compacte Fiat. Acestea fiind însă toate similarităţile cu celelalte modele tip 182. Constructorul din Torino a dezvoltat partea din spate complet de la zero, modelul având o lunetă mai mare care fuzionează cu hayon-ul rotunjit. De remarcat: blocul de lumini din spate este secţionat în trei bucăţi, aşezate una sub cealaltă. Al treilea bec de frână este poziţionat în mijlocul uşii portbagajului. Diferit de varianta în trei uşi cu accentele sale mai abrupte, Brava are un portbagaj mai mare, datorită construcţiei alungite şi uşor bombate. În acelaşi timp, Fiat reuşeşte, datorită construcţiei modelului în cinci uşi, să ofere mai mult spaţiu la nivelul capului pasagerilor din spate, beneficiind de spaţiul unui sedan notchback. Spaţiul interior al modelului se află peste media din clasa compactă, aspect datorat inginerilor Fiat care au proiectat modelul Brava cu dimensiuni evident mai mari faţă de versiunea hatchback în trei uşi. bord Fiat Brava

Fiat oferă modelul Brava în trei linii de echipare

Deoarece toate aceste modele compacte se bazează pe aceeaşi platformă, ampatamentul de 2,54 metri este identic în toate versiunile de caroserie. Cu o înălţime de 1,41 metri, precum şi o înălţime de 1,74 metri, Brava şi Bravo se aseamănă foarte mult. Însă varianta în cinci uşi are o lungime de 4,20 metri, cu 20 cm mai mult decât varianta în trei uşi. Producătorul a creat Brava ca o versiune mai spaţioasă şi mai confortabilă, aspect care se reflectă şi în liniile de echipare. Brava este întâlnit în variantele de bază S şi SX. Fiat Brava ELX sau HSX vine cu scaune mai confortabile, oglinzi exterioare vopsite în culoarea maşinii şi faruri de ceaţă. Gama de modele şi variaţiuni este completată de unele ediţii speciale. Un exemplu este Brava Steel, din 2001, dotat ceva mai luxos. În 1998, modelul primeşte un facelift care aduce atât noutăţi optice, cât şi unele tehnice, cum ar fi motoare noi.

Din 1998, Fiat Brava vine cu motoare diesel Common Rail

Prima etapă a producţiei, din 1995 până în 1998, aduce Brava cu trei motoare pe benzină şi trei pe motorină. Modelele de bază vin cu un motor din clasa 1,4-1,6 litri, cel mai puternic dintre acestea produce 76 kW (103 CP). Varianta de vârf vine cu un motor pe benzină de 1,8 litri, care produce 83 kW (113 CP). Pe partea diesel avem doar un motor de 2,0 litri aspirat normal, înlocuit în 1996 de două turbodiesele (putere maximă 74 KW (100 CP). Faceliftul din 1998 aduce Brava primul motor Common Rail Diesel, care dispune de 77 kW (105 CP). Acesta împinge modelul până la 185 km/h, fiind foarte apropiat de benzinarul cu motor de 1,8 litri, care atinge maxim 190 km/h.