Găsește autovehicule Hummer second hand pe AutoScout24

Hummer

Ideea: de la vehicul militar la Hummer de lux

Modelele Hummer îşi au originea în “Humvee-urile produse din 1985 de către AM General pentru armata americană. La şapte ani după începera producţiei, AM General oferă primul Hummer civil. În 1999, General Motors (GM) obţin drepturile şi extind ulterior portofoliul cu modelele Hummer H2 şi H3. Ideea GM: Când motoarele GM şi prestigiul Hummer-ului, ca autoturism de teren, se unesc cu confortul modernelor SUV-uri (Sports Utility Vehicle), Hummer poate avea potenţialul de a deveni maşină de cult.

Originea: Hummer H1

În 1992 apare pe stradă primul Hummer civil, maşină de teren sau pick-up, dotat cu motoare V8. Orientat tehnic după varianta militară, dotările interioare au fost adaptate la un nivel de confort normal pentru un civil. În ciuda dimensiunilor sale de 2,19 metri lăţime, 2,00 metri înălţime şi 4,68 metri lungime, Hummer-ul civil greu de 3,6 tone le ştie pe toate când vine vorba de offroad. Asta datorită tracţiunii integrale, a posibilităţii de a urca o rampă cu înclinaţie la 72 grade şi a unui ecartament non-basculant de 1,81 metri. Clienţii puteau alege dintre un motor diesel de 125 kW (170 CP), unul turbodiesel de 147 kW (200 CP), amândouă având o capacitate de 6,5 litri, şi un benzinar de 5,7 litri. Benzinarul a fost disponibil doar pentru o scurtă perioadă de timp la mijlocul anilor 1990. Modelul de vârf era Hummer H1 Alpha cu 221 kW (300 CP) şi un motor de 6,6 litri. De la introducerea din 2003 a celei de a doua generaţii Hummer, H2, modelele din prima generaţie se numesc H1. Producţia H1 este încetată în 2006. Hummer H1

Luxuriosul Hummer H2

Hummer H2 a fost primul SUV dezvoltat de către GM, fiind lansat în anul 2003 sub brand-ul Hummer. Este produs în cele ce urmează de către AM General. Caroseria şi dimensiunile sale, cu o lăţime şi o înălţime de peste doi metri, şi o lungime de 4,82 metri, aduc aminte de H1. Dotările interioare luxuriante, precum şi un motor mai puternic, ar trebui să aducă în noua generaţie de Hummere performanţele şi confortul unui autoturism din clasa superioară. Deoarece mulţi cumpărători americani de Hummere H1 nu se arătau interesaţi de versiunile diesel, Hummer H2 este disponibil doar cu un motor pe benzină de 6,0 litri şi 236 kW (321 CP). În 2008, GM oferă o serie complet revizuită H2, dotat de atunci cu un motor V8 mai mare, de 6,2 litri, cutie de viteze automată în 6 trepte şi 293 kW (398 CP). Viteza maximă a modelului este limitată la 160 km/h. Noile modele au primit un al treilea rând de scaune, în spate. Din 2005, Hummer H2 este oferit şi ca Sport Utilitiy Truck (SUT), cu zonă de încărcare deschisă (ca la pick-up-uri). Hummer H2

“Micul” Hummer H3

Cel mai mic Hummer a apărut în Germania în 2006 şi poartă numele Hummer H3. Mic, în lumea Hummer-elor, înseamnă: doar 1,98 metri lăţime, aproape 1,87 metri înălţime şi o lungime de doar 4,80 metri, cântărind doar 2,2 tone. Hummer H3 este cuplat doar la o cutie de viteze manuală în 5 trepte sau la una automată în 4 trepte. Pe lângă motorul V8 de 5,3 litri există şi Hummer H3 cu un motor mai mic, în cinci cilindri, ce are o capacitate cilindrică de 3,7 litri. Variantele de echipare se numesc Adventure, Base şi Luxury. Hummer Adventure oferă cu diferenţialul său complet blocabil, disponibil standard, bune abilităţi pentru mersul pe teren accidentat, având capacitatea de a urca rampe cu înclinare de 60%. Vehiculul greu de 2,2 tone atinge 100km/h în 9,7 secunde şi are o viteză maximă de 160 km/h. Consumul mediu este, conform producătorului, de 13,9 l/100km (330 g/km CO2), făcând astfel ca H3 să fie cel mai economic Hummer. La fel ca şi în cazul H2, GM oferă H3 şi în variantă pick-up, Hummer H3T. H3 este produs în fabricile GM din Louisiana şi Africa de Sud.