Salt la conținutul principal
Hyundai i30

În anul 2007 Hyundai compact devine Hyundai i30

Pe măsură ce constructorul sud-coreean Hyundai a început să-și dezvolte prezența pe piața europeană la începutul anilor ’90, a investit în primul rând bani în publicitate pentru a face ca numele neobișnuit pentru urechile europene să sune popular. Totuși, numele modelelor de serie Hyundai nu au întâmpinat aceste dificultăți lingvistice. Dacă a fost necesar să se găsească un nume pentru un vehicul nou, sud-coreenii întotdeauna și-au asigurat comercializarea produselor lor având în față o perspectivă globală. Numele Hyundai Pony sau Hyundai Getz, care se potrivesc cu mașina de oraș agilă, Hyundai Sonata sau Hyundai Grandeur, care subliniază imaginea confortabilă a modelelor din clasa de mijloc și Hyundai Galloper sau Santa Fe care reflectă în nume caracteristicile vehiculelor de teren și vehiculelor sport utilitare (SUV), toate acestea sunt conectate. Deci, a fost logic în epoca de afirmare a automobilelor „inteligente” în care dispozitivele de conducere electronice joacă un rol tot mai important, să se introducă un segment complet nou. Această nouă eră a început odată cu lansarea în 2007 a modelului compact Hyundai i30, care a înlocuit Hyundai Lantra. Hyundai i30 vedere din fata

Hyundai i30 este prima mașină europeană a sud-coreenilor

Hyundai i30 a deschis pentru constructorul sud-coreean nu numai o nouă eră. Modelul compact a fost oferit inițial în 2007 doar ca un sedan cu cinci uși, dar a fost în același timp, o nouă strategie prin care sud-coreenii s-au mutat în centrul atenției în Europa. Stilul Hyundai i30 a fost proiectat de departamentul de design Hyundai din Germania, și a fost finalizat în 2009, când din noua fabrică a sud-coreenilor aflată în Republica Cehă a iesit de pe banda de montaj primul model Hyundai i30 european.

În anul 2008, Hyundai i30 iese pe piață ca un combi

Tehnologia și platforma pe care a fost construită Hyundai i30 a fost comună cu cea pentru modelul Kia Cee’d produs de filiala Hyundai, Kia. Aspectul exterior al ambelor mașini compacte este similar, cu excepția logo-urilor și a farurilor. La proiectarea corpului de 4,25 m lungime și 1,80 m lățime al Hyundai i30, designerii au optat mai degrabă pentru inovație și modernitate decât pentru caracteristicile tradiționale ale clasei compacte. Lămpile spate, ridicate până aproape de nivelul capotei, denotă curajul și competența în design. În anul 2008, programul a fost completat cu un model break bazat pe Hyundai i30, pe care l-au adus la o lungime de aproape 4.50 metri, cu 415 de litri de volum de stocare. Cu bancheta din spate rabatată, capacitatea de stocare suplimentară ajunge la aproape 1.400 litri. Hyundai i30 vedere din spate

Motorizarea Hyundai i30

Hyundai i30 a fost oferit în șase variante de motorizare. Au fost folosite, un motor pe benzină de 1,4 litri, cu 80 kW (109 CP), o unitate de 1,6 litri și 93 kW (126 CP), și varianta cea mai mare pe benzină de 2,0 litri și 105 kW (143 PS). Motoarele diesel au echipat Hyundai i30 în varianta de bază cu un motor de 1.6 litri și 66 kW (90 CP). În aceeași clasă de capacitate, a existat, de asemenea, la mijlocul gamei de putere, o unitate cu 85 kW (115 CP). Versiunea diesel de top are 2 litri, dezvoltând 103 kW (140 CP) și propulsează Hyundai i30 la o viteză maximă de 205 km/h. Cel mai mic diesel se mulțumește cu 172 km/ h.

Din anul 2009, Hyundai i30 este disponibil cu sistem start-stop

În anul 2009, modelul Hyundai i30 blue a fost prezentat cu sistemul start-stop, destinat economiei de combustibil – în special la utilizarea în mediul urban și folosit inițial numai în combinație cu motorul de 1,4 litri și motoarele pe benzină de 1,6 litri. Cel mai mic motor pe benzină consumă, deci, o medie de 5,7 litri, ceea ce corespunde unei emisii de CO2 de 135 g/ km. Pentru comparație: același model fără sistem start-stop a consumat o medie de 6,1 litri (145 g/ km CO2). Modelul economic Hyundai i30 cu motor diesel common rail de 1.6 litri are un consum mixt de 4,5 litri de motorină (119 g/ km CO2).