Salt la conținutul principal
Jeep Grand Cherokee

Jeep Grand Cherokee

Celebrul brand, Jeep, a devenit un simbol al mândriei americane în cei peste şaptezeci de ani de istorie. Fiabilitatea lui, ingeniozitatea construcției și utilizarea pe scară largă au transformat un autovehicul iniţial militar într-o mașină cu care americanii se identifică. Actul de naștere al acestor autovehicule a fost semnat în perioada dificilă a celui de-al Doilea Război Mondial, când armata americană și-a dorit ca militarii să beneficieze de un autovehicul ușor, dar puternic, pe care să îl utilizeze în misiunile lor de recunoaştere. În 1940 a fost lansată marea provocare către companiile americane de profil, dar cerințele riguroase, greu de îndeplinit și termenul foarte scurt i-au determinat pe mulți să stea deoparte. Doar Bantam Car Company a venit cu schițele inginerului Karl Probst; însă de vreme ce această companie era în faliment, armata americană a decis ca de construcție să se ocupe, deopotrivă, Bantam Car Company, Ford şi Willys. Schițele inițiale au fost puțin modificate și fiecare companie şi-a construit propriul prototip. S-a considerat, însă, că mașina Bantam avea o putere prea mică, că autovehiculul Ford avea o tracțiune prea slabă, iar automobilul Willys era prea greu. Compania Willys a venit cu alte îmbunătățiri, producând Willys MB, cu o greutate de 1.113 kilograme, cutie de viteze în trei trepte, motor de 45 kW şi 61 cai putere, poreclit Go Devil şi funcţional pe gazolină. Cu acest vehicul, Willys a intrat în istorie, căci acesta este primul SUV construit vreodată, iar Willys și Ford au produs peste 637.000 exemplare. Utilitatea și fiabilitatea lor au fost factori determinanți în decizia de a construi vehicule asemănătoare și pentru civili: versiunile CJ-2A, CJ-3A, CJ-3B, CJ-4. În timp, brandul Jeep s-a dezvoltat continuu, ca unul dintre cele mai de succes vehicule off-road, fiind folosit de armată, serviciile poștale, ambulanță, fermieri etc. În prezent, autovehiculele Jeep sunt construite de Fiat Chrysler Automobiles. Jeep Grand Cherokee

Grand Cherokee ZJ

Prima generație Grand Cherokee a fost lansată în anul 1992, la North American International Show, ca un competitor direct pentru Ford Explorer pe segmentul SUV de lux. Modelul de bază avea cutie manuală de viteze în patru sau în cinci trepte, motor de 4.00 litri și 190 cai putere. Constructorul Chrysler a venit însă și cu modele adaptate pe diferite categorii de prețuri: Laredo avea geamuri electrice, sistem de navigație și volan învelit în piele, iar Limited – un model premium - avea scaune îmbrăcate în piele, oglinzi încălzite, sistem de intrare fără cheie, centru informaţional pentru şofer şi control climateric digitizat. În timp, puterea acestei prime generaţii Grand Cherokee a fost crescută la 220 cai putere, apoi la 245 cai putere, cu motor de OHV V8 de 5.9 litri. interior Jeep Grand Cherokee

Alte trei serii

În anul 1999, Jeep a lansat a doua serie Grand Cherokee, cu motor Power Tech, dezvoltat de Chrysler, sistem Quadra-Drive, spaţiu interior mai mare, mai ales pentru pasagerii de pe locurile din spate, control climatic bizonal şi construcţie uniframe, realizată în parteneriat cu Porsche pentru a mări rezistenţa caroseriei. Îmbunătăţirile au continuat odată cu lansarea celei de a treia şi a patra serii, Grand Cherokee Wk utilizând motor Hemi VM şi Pentastar, dezvoltate de Chrysler, precum şi un motor Mercedes Benz CRD, sisteme Quadra-Drive II, Quadra-Trac şi Quadra-Trac II, tehnologia Multijet II. Cu un nivel redus de zgomot, vibraţii şi duritate, cu peste 70 de funcţii standard în domeniul siguranţei şi securităţii şi având o bază solidă, alcătuită 60% din oţel cu duritate ridicată, noile modele Grand Cherokee se autorecomandă ca autovehicule sigure, performante şi elegante, aşa că fie noi sau rulate, aceste Jeep-uri intră în calculele oricărui împătimit al şofatului şi al unei maşini fiabile.