Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
default-banner-l-01.jpg

Land Rover Discovery Sport

Land Rover Discovery Sport Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului Land Rover Discovery Sport, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Nou din:
Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

El este succesorul Land Rover Freelander, a doua generaţie a acestuia fiind produsă până în 2014: Land Rover Discovery Sport, denumit intern L550. Pe lângă Range Rover Evoque, din 2011, Discovery Sport este cel de-al patrulea SUV al producătorului Land Rover, respectiv din 2012, prin fuziunea Jaguar Land Rover Limited, ca parte a grupului indian Tata. Modelul îşi sărbătoreşte premiera la Salonul Auto de la Paris din 2014, iar în Germania, acesta este disponibil din 28 februarie 2015 la reprezentanţe. Design-ul autoturismului există de ceva timp, fiind prezentat ca un concept, Land Rover Discovery Vision Concept¸ la New York International Auto Show. Responsabil pentru model este designer-ul englez Gerry McGovern, care a mai contribuit şi la conceperea Evoque. Sub influenţele directorului de marketing, Phil Popham, producătorul auto englez aduce mai mult decât un nou SUV: Discovery Sport ar trebui să devină prima submarcă Land Rover şi să continue succesul „adevăratului” Land Rover Discovery, produs din 2009 încoace ca un pur autoturism de teren, ajuns la cea de-a patra generaţie. Discovery Sport face parte din clasa medie şi nu are nici similarităţi optice, nici unele tehnice cu autoturismul de teren, ci este doar un SUV tipic conceput pentru uzul pe străzi – cu optica corespunzătoare unui off-roader, iar în ciuda faptului că modelul rezistă până la 600 mm în apă, acesta are capacităţi de off-road limitate. Asemănător celei de-a treia generaţie Freelander din 1998, în principiu, Discovery Sport se uită în spate la considerabila experiență și la activitatea de dezvoltare din segmentul SUV. Preţul modelului porneşte de la 31.900 Euro şi ajunge la 43.350 Euro. Land Rover Discovery Sport

Motoarele Land Rover Discovery Sport

La introducerea pe piaţă, modelul a venit echipat, pur și simplu, cu motoarele în patru cilindri de provenienţă Ford, întâlnite şi în cea de-a doua ediţie Freelander. Aşa cum se menţionează în ofertă, Land Rover Discovery Sport: pe de-o parte vine echipat cu un motor de 2,0 litri pe benzină Ford EcoBoost Turbocharged, care produce 179 kW (243 CP), pe de altă parte cu un motor de 2,2 litri Ford Duratorq Turbocharged Diesel, care produce 110 kW (150 CP) – de menţionat că cel din urmă este disponibil în SUA cu 140 kW (190 CP). Începând cu august 2015, motoarele Ford sunt înlocuite de nou-nouţa serie „Ingenium“, familia de motoare cu patru cilindri, montate transversal, de la Jaguar Land Rover. Acestea le-am întâlnit deja în Jaguar XE ca diesel sau benzinar de 2,0 litri. În cazul Land Rover Discovery Sport, acestea sunt disponibile în patru variante, toate având patru cilindri şi o capacitate cilindrică de 2,0 litri. Printre ele se află un benzinar cu tracţiune integrală, dar şi trei variante diesel, una cu tracţiune frontală şi două cu tracţiune integrală: Singurul benzinar, Discovery Sport 2.0 Si4 dispune de 177 kW (240 CP) şi atinge o viteză maximă de 200 km/h. Cuplul maxim al motorului este de 340 Nm, iar datorită sprintului de la 0 la 100 km/h atins în 8,2 secunde, Si4 este, în ciuda motoarelor diesel, cea mai puternică variantă. Motorul este cuplat standard la o transmisie automată în 9 trepte, de provenienţă ZF – la variantele diesel, această transmisie este disponibilă doar contra cost. Însă fără o picătură de amărăciune nu se poate: consumul mediu al Si4 este de 8,2 litri per 100 km, aproape dublu cât cel al motoarelor diesel. La fel, motorul nu se poate mândri cu emisiile CO2 de 195g/km, chiar dacă acesta respectă normele Euro6. Deja motoarele diesel apar într-o lumină mai bună: motorul de bază este disponibil în două trepte de performanţă. Singura variantă cu tracţiune frontală, Discovery Sport 2.0-litri eD4 produce 110 kW (150 CP), şi are un cuplu maxim de 380 Nm la 1.750 rot/min. Viteza maximă este de 180 km/h, identică cu cea a omologului cu tracţiune integrală, Discovery Sport 2.0-litri TD4. Cu toate acestea, cel din urmă poate fi echipat pe lângă transmisia manuală în 6 trepte disponibilă standard şi cu transmisia automată furnizată de ZF, menţionată anterior. Aceasta îmbunătăţeşte timpul de accelerare necesar pentru a atinge suta cu plecare de pe loc, de la 11,7 secunde la 10,8 secunde. Consumul este însă mai mare, 5,1 l/100 km faţă de 4,5 l/100km, situaţie identică la emisiile CO2: 135 g/km faţă de 119 g/km. Ce-i mai bun păstrăm la sfârşit. Modelul identic denumit, Discovery Sport 2.0-Liter TD4, dispune, datorită unei turbosuflante, de 133 kW (180 CP) şi dezvoltă cel mai mare cuplu: 430 Nm la 1.750 rot/min, sprintul până la 100 km/h fiind reuşit în 8,4 secunde. Valorile de consum şi de emisii CO2 sunt identice cu cele ale variantei cu tracţiune integrale şi 150 CP. bord Land Rover Discovery Sport

Tehnologia Land Rover Discovery Sport

Discovery Sport provine din aşa numita platformă LR-MS de la Land Rover, o platformă „EUCD“ Ford puternic modificată. Acesta este produs în cadrul Halewood Body & Assembly Facility, din Liverpool, Anglia, acelaşi loc unde este produs şi Range Rover Evoque. Noile motoare Ingenium sunt produse în Wolverhampton. Discovery este primul model Land Rover cu nou dezvoltatul, compactul sistem Multi-link de pe puntea din spate, care, cu o articulație a axului de 340 mm şi o cursă a arcului deosebit de lungă, asigură flexibilitatea necesară în afara drumurilor. Datorită arcurilor compacte de pe puntea spate, rezultă spaţiul necesar pentru integrarea integrală în podeaua autovehicului a celor trei rânduri de scaune – concept cu 5+2 locuri. În afară de asta, Land Rover Discovery Sport vine cu inovativul sistem de control al şasiului Adaptive Dynamics: suspensia este prevăzută în interior cu un fluid de amortizare, care conţine particule magnetice – prin controlul unui câmp magnetic, vâscozitatea fluidului poate fi crescută sau scăzută, iar astfel, sistemul de amortizare devine mai moale sau mai tare.

Dotările Land Rover Discovery Sport

Tot o premieră în segmentul SUV, airbag-ul pentru pietoni, care protejează pietonii în caz de accident. Printre dotările interioare se află un nou sistem Infotainment cu un display touchscreen de 8 inch, şase porturi USB de încărcare, patru alimentări 12V şi un sistem laser Head-Up-Display.