Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
mazda-2-l-01.jpg

Mazda 2

Mazda 2 Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului Mazda 2, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Nou din:
Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

Compania japoneză Mazda a reușit de-a lungul timpului să lanseze câteva mașini remarcabile. Fondată în anul 1920 cu sediul în Hiroshima, Mazda purta la început numele Toyo Cork Kogyo. Din păcate, debutul a fost un eșec, iar compania a ajuns în scurt timp în pragul falimentului, fiind în cele din urmă salvată de Banca de Economii din Hiroshima în colaborare cu alți oameni de afaceri. Japonezii au început să construiască autovehicule în anul 1931, când au lansat o ricșă cu motor intitulată Mazda-Go. Cu toate că din acel moment toate vehiculele ieșite de pe porțile fabricilor au purtat numele Mazda, compania și-a asumat în mod oficial acest nume abia în anul 1984. Astăzi vom parcurge istoria unei serii foarte populare a constructorului japonez: Mazda Demio, cunoscută și sub denumirea de Mazda 2. Mazda 2 privita din fata

Prima generație

Prima generație Mazda 2, denumită DW, a fost lansată în anul 1996, după ce cu doar un an înainte cei de la Mazda prezentaseră publicului varianta concept, denumită BU-X. Disponibilă în varianta hatchback cu cinci uși, mașina putea fi achiziționată în două variante de motorizare: fie cu un motor B3-ME de 1.3 litri cu patru cilindri în linie, fie cu un B5-ME de 1.5 litri cu patru cilindri în linie. Mazda 2 a avut un succes surpinzător în ceea ce privește vânzările, drept pentru care în anul 1999 a primit o serie de îmbunătățiri la designul exterior, dar și un sistem de filtrare a aerului mai performant și o cutie de viteze automată reglată mai bine. Totodată, modelul a primit și două motoare mai performante: un B3E I4 de 1.3 litri cu 82 de cai putere și un B5E I4 de 1.5 litri cu 99 de cai putere. Mazda 2 privita din spate

Generațiile Ulterioare

Cea de-a doua generație Mazda 2 și-a făcut apariția în anul 2002 cu denumirea DY, nume ce provine de la platforma mecanică pe care a fost construită. Modelele aveau ca dotări standard atât ABS, cât și sistemul electronic de distribuție a forței de frânare, în timp ce sistemul de control al stabilității putea fi instalat opțional. Versiunea lansată în Japonia beneficia și de sistemul e-4WD, care folosea un motor electric pentru a alimenta roțile din spate în condițiile în care mașina avea nevoie de mai multă tracțiune. Modelele vândute pe piața europeană erau echipate fie cu motoare Sigma între 1.25 și 1.6 litri, fie cu motorul diesel MZ-CDTi de 1.4 litri cu 67 de cai putere. Cea de-a treia generație, apărută în anul 2007, era construită cu ajutorul platformei mecanice DE, folosită de Ford pentru versiunea din 2008 a modelului Ford Fiesta. Drept urmare, noul Mazda 2 era mult mai ușor datorită materialelor folosite, însă avea și dimensiuni ceva mai reduse. Transmisia era fie manuală în cinci trepte, fie automată în patru trepte. Cumpărătorii puteau opta pentru șase versiuni de motorizare, printre care și un motor diesel MZ-CD de 1.4 litri cu 67 de cai putere. Succesul celei de-a treia generații a fost încununat de premiul World Car of the Year din anul 2008. Cea de-a patra generație a fost prezentată publicului în cadrul Salonului Auto Internațional de la Geneva și venea de această dată în versiunile sedan cu 4 uși și hatchback cu 5 uși. Mașinile erau echipate cu noile cutii de viteze SkyActiv dezvoltate de Mazda, în varianta manuală sau automată cu șase trepte și aveau sub capotă motoare de 1.5 litri pe benzină cu 74, 89 sau 113 cai putere. Pe lângă acestea, Mazda punea la dispoziția cumpărătorilor și versiunea diesel cu motorul SkyActiv de 1.5 litri, ce dezvolta 104 cai putere. Japonezii continuă să dezvolte această serie, așa că ne putem aștepta la o viitoare generație adusă la zi din punct de vedere tehnologic.