Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
mazda-5-side

Mazda 5

Mazda 5 Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului Mazda 5, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Nou din:
Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

Cu aproape 400 de companii colaborează Mazda pentru a-şi vinde autovehiculele la nivel global. Corporaţia japoneză s-a afirmat în plan internaţional prin fiabilitatea produselor sale: autovehicule, motoare şi cutii de viteză. Acest scop a fost urmărit încă de la începuturile companiei, fondate în anul 1920 de industriaşul Matsuda Jujiro. Inventivitatea şi curajul lui au fost definitorii: la 31 de ani a inventat pompa de tip Matsuda, iar în 1920 a înfiinţat Toyo Cork Kogyo Co., în oraşul Hiroshima. Aici s-a construit, unsprezece ani mai târziu, vehiculul Mazda-go. Acesta era un camion deschis, ce avea trei roţi şi era manevrat cu ajutorul manetelor. În primul an au fost produse 66 de unităţi, toate purtând sigla Mitsubishi, prin care compania lui Matsuda Jujiro a vândut vehiculul. Printre modelele de succes lansate de companie, în deceniile următoare, se numără: Mazda R360 – un sedan cu două uşi şi patru locuri, Mazda Carol – un coupe lansat în anul 1962, Mazdo Cosmo – cu care compania a câştigat numeroase competiţii sportive, Mazda Familia şi Mazda Capella – cu vânzări foarte bune în anii 1970, Mazda MX-6 – un coupe sport. Concomitent, compania şi-a intensificat eforturile de dezvoltare a unor tehnologii prietenoase cu mediul. Astfel a fost promovată tehnologia SkyActiv, ce reduce consumul de combustibil la nivelul unui vehicul propulsat în sistem hibrid. De asemenea, japonezii au dezvoltat bioplasticuri pe care le utilizează pentru exteriorul maşinilor. Astăzi, corporaţia Mazda operează în fabrici din Japonia, Mexic, Indonezia, Iran, Kenya, Thailanda şi Africa de Sud, producând 1,49 milioane de autovehicule pe an. Mazda 5 vedere din fata

Prima generaţie

La Salonul Internaţional Auto de la Paris din anul 2004, japonezii au prezentat în premieră un nou autovehicul: Mazda 5. Era conceput ca un monovolum compact, ce utiliza platfoma Ford C1, folosită şi pentru Mazda 3, Ford Focus, Ford C-Max şi Volvo S40. Modelul se distingea prin uşile duble glisante şi prin sistemul de scaune flexibile care asigura mărirea spaţiului de încărcare de la 1566 litri. Vehiculul era propulsat de motoare pe benzină, în patru cilindri, de 1.8, 2.0 şi 2.3 litri, sau de un motor diesel de 2.0 litri MZR-CD. Beneficiind de sisteme avansate de siguranţă pentru pasageri, modelul a obţinut 5 stele la testele de impact Euro NCAP pe segmentul protecția adulților. În decembrie 2007, la Motor Show Bologna, Mazda 5 a fost prezentată după un facelift, care aducea un aer pronunţat sportiv al designului exterior şi o nouă mască ce încorpora logo-ul companiei. Farurile LED, capacitatea de a deschide electric ușile glisante, sistemul îmbunătăţit de navigație prin satelit şi consumul redus de combustibil s-au numărat, de asemenea, printre noutăţile faceliftului. Mazda 5 vedere din lateral

A doua generaţie

Cu opt centimetri mai lungă a fost concepută cea de-a doua generaţie Mazda 5, lansată în luna octombrie a anului 2010. Japonezii au ales să utilizeze motoare cu cilindree mai mică, de 1798 cm³, 1999 cm³ – pe benzină şi 1560 cm³- diesel. În februarie 2013, a avut loc un restyling al generaţiei, fiind reevaluate designul exterior şi dotările interioare. Astfel, printre echipamentele standard au fost incluse: portativitatea USB, sistemul de control al navigaţiei, senzorii de parcare pe spate, tehnologia Bluetooth, CD şi AM/FM player, închiderea centralizată; pentru versiunile de echipare superioară erau disponibile farurile cu xenon, scaunele încălzite din faţă şi ştergătoarele cu senzor de ploaie. În plus, datorită conceptului ei, Mazda 5 oferea flexibilitatea unui minivan, dar avea comportamentul în conducere al unei maşini mici sport, ceea ce sporeşte plăcerea manevării ei şi o transformă într-un concurent puternic pentru Citroën C4 Picasso, Fiat Multipla, Renault Scénic şi Volkswagen Touran. Beneficiind de preţul accesibil al unui automobil rulat, Mazda 5 este prima alegere a conducătorilor auto.