Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
mazda-cx-3-l-01.jpg

Mazda CX-3

Mazda CX-3 Prezentare

4,9 (ratings)

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului Mazda CX-3, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

Mazda CX-3 este acum cel mai mic SUV sau SUV compact Mazda Motor Corporation - cu alte cuvinte, consecința modelelor Mazda CX-9, CX-7 si CX-5, în ordine descrescătoare. Totuşi, producţia CX-7 a fost redusă treptat până la terminarea de la sfârşitul anului 2012, pentru a crea capacitatea mult râvnitelor SUV-uri mai mici – astfel, Mazda CX-3 ocupă golul lăsat de CX-7 şi continuă succesul CX-5. Din iunie 2015, modelul este disponibil pe piaţa germană, după ce în martie a fost prezentat la Salonul Auto de la Geneva. Există o multitudine de SUV-uri compacte, iar astfel, CX-3 trebuie să demonstreze ce poate faţă de concurenţa din aceeaşi clasă, printre care se află Audi Q3, Fiat 500X, Nissan Juke, Opel Mokka, Ford Ecosport, Nissan Qashqai, Chevrolet Trax, VW Taigun şi Skoda Yeti. Preţul porneşte de la 18.000 euro, iar contra sumei cu exact un zero mai puţin este disponibilă tracţiunea integrală pe varianta echipată cu motor diesel. Ce oferă CX-3 în afară de tehnologie şi dotări, aflaţi în continuare aici. Mazda CX-3 privita din fata Propulsia este asigurată de motoarele euro 6 Skyactiv în 4 cilindri, introduse în 2012. În segmentul benzinarelor, motorul de 2,0 litri este preluat de la Mazda 3, iar motorul turbodiesel de 1,5 litri este preluat de la Mazda 2, după cum urmează: Skyactiv-G 120 de pe Mazda 3 cu 88 kW (120 CP la 6.000 rot/min) şi poate fi cuplat pe CX-3 atât la o cutie de viteze manuală, cât şi la una automată, în ambele cazuri stau 6 trepte la dispoziţie, şi are tracţiune faţă. Acelaşi motor, dar cu puterea oferită de 110 kW (150 CP la 6.000 rot/min), este găsit în Mazda CX-3 Skyactiv-G 150 AWD – dotat din fabrică cu tracţiune integrală, după cum ne spune şi numele. Cine vrea mai multă performanţă va fi dezamăgit, căci cuplul amândurora este de 204 Nm la 2.800 rot/min. Iar în materie de acceleraţie, atât 120-ul, cât şi 150-ul AWD prind suta în aproximativ 9 secunde (cu aproape o secundă în plus în cazul cutiei automate de viteze). Consumul mediu este, conform producătorului, de 5,8, respectiv 6,4 l/100km – interesant fiind faptul că amândouă scot un consum un pic mai mic în cazul folosirii unei cutii automate de viteze, faţă de cea manuală. 120 FWD emană 137g /km C02, iar 150 AWD emană 150 g/km CO2. Producătorul japonez pune la dispoziţie în segmentul diesel motorul turbo Skyactiv-D 105 cu 77 kW (105 CP la 4.000 rot/min) şi un cuplu 270 Nm (la aproape 2.000 rot/min) de pe Mazda 2. Şi în acest caz, Mazda CX-3 poate fi dotată cu tracţiune pe faţă sau integrală, unde cea din urmă este disponibilă cu o cutie de viteze manuală sau automată în 6 trepte, la alegere. CX-3 Skyactiv-D 105 FWD este disponibil exclusiv cu tracţiune pe faţă şi chiar fără cutie automată de viteze, pare a fi cel mai economic CX-3, cu un consum de doar 4 l/100km şi 105 g/km CO2. În diferite teste, varianta cu tracţiune integrală şi cutie automată consumă ceva mai mult decât cea cu cutie manuală, plus că timpul de accelerare de la 0 la 100 km/h este mai mare cu jumătate de secundă. Viteza maximă a modelelor diesel este de un pic peste 170 km/h, ca deobicei, mai mică decât în cazul benzinarelor ce ating 195 km/h. Mazda CX-3 privita din spate

Tehnologia modelului Mazda CX-3

Mazda CX-3 provine de la aceeaşi platformă ca Mazda 2, cu care mai împarte apatamentul; însă este disponibil doar într-o variantă de caroserie, la fel ca majoritatea SUV-urilor compacte. Dimensiunile sale corespund aproape exact unui Opel Mokka, cu care va fi ulterior şi comparat. Tracţiunea integrală, la fel ca în cazul tuturor SUV-urilor mici, cade sub categoria „capabilităţi off-road”. Este vorba despre o tracţiune cuplabilă, şi nu permanentă, care angrenează în general roţile din faţă, şi abia la alunecare transferă putere şi la axa din spate, pentru a avea o tracţiune mai bună. Este cunoscut, totuşi, că acest sistem nu înbunătăţeşte consumul maşinii, căci sistemul de propulsie din spate se rotește în gol în mers, ceea ce provoacă pierderi și se reflectă în consumul cu 0,6 l/100km mai mare în cazul modelelor CX-3 AWD. Cu sistemul standard Start-Stop modelul se conduce aşa cum spune şi critica adusă SUV-urilor mini şi compacte: un prestigios olé, însă este departe de statutul de vehicul de teren. vedere bord Mazda CX-3

Dotările Mazda CX-3

Caracteristicile interioare ale Mazda CX-3 sunt neaşteptat de fine şi în acelaşi timp atotcuprinzătoare, asemănător Mazda 2 şi Mazda 3: astfel, ecranul tactil de șapte inci este încorporat în tabloul de bord acoperit cu căptuşeală, în loc de plastic, iar deasupra se află un Head-Up-Display pliabil. Mai mult decât prestigiu, aceste instrumente oferă, pentru o maşină compactă, o remarcabilă colecție de sisteme de asistență, precum sistem de navigaţie, care poate fi operat atât prin intermediul touchscreen-ului, cât şi prin intermediul unui buton de pe consola centrală. La acesta se adaugă asistenţa de frânare de urgenţă, cel de păstrare a benzii şi cel pentru fază lungă, şi special clasei mici de autoturisme: tempomat adaptiv, care păstrează automat distanţa faţă de maşina din faţă. La depozitarea bagajelor există, ca de obicei două opţiuni: portbagajul dispune de 400l, iar volumul acesta creşte la 1.500 litri în cazul în care se pliază scaunele din spate.

Mazda CX-3 în comparaţie cu Opel Mokka

Lungimea şi lăţimea, după cum am spus, sunt aproape exact cu cele ale modelului Opel Mokka, care la rândul său se bazează pe Chevrolet Trax. Diferenţa apatamentului preluat de la Mazda 2 faţă de cel de la Mokka este de 1,5 centimetri. Există, totuşi, o diferenţă elementară: CX-3 arată mai degrabă a coupé în patru uşi cu garda la sol foarte mare, spre deosebire de Mokka, fapt ce se observă la înălţimea generală mai mică a interiorului, în special la scaunele din spate – aici, CX-3 este cu 12 centimetri mai scund decât echivalentul Mokka. După cum se ştie, în cazul SUV-urilor mici chiar spaţiul de la nivelul picioarelor reprezintă o problemă, căci la nivelul capului este puţin luxuriantă – având în vedere modelul de bază Mazda 2, cât şi Opel Mokka ca model.