Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
mazda-rx-8-front

Mazda RX-8

Mazda RX-8 Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului Mazda RX-8, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

Sportivitatea, stilul și neconvenționalismul maşinilor Mazda sunt caracteristici apreciate de fanii constructorului din întreaga lume. Povestea companiei japoneze a început prin îmbinarea neconvenţionalismului cu tradiţia, industriaşul Matsuda Jujiro construind o autoricşă în anul 1931. Mazda-go era, de fapt, o motocicletă-camionetă cu trei roţi, propulsată de un motor de un cilindru şi manevrată cu ajutorul manetelor. În deceniile care au urmat, compania şi-a diversificat activitatea, construind maşini de familie, vehicule performante în competiţii sportive, SUV-uri, vehicule comerciale, maşini supermini. Cercetările tehnologice au fost axate, în special, pe dezvoltarea unor sisteme şi produse prietenoase cu mediul, precum tehnologia SkyActiv, ce reduce consumul de combustibil la nivelul unui vehicul propulsat în sistem hibrid, şi bioplasticuri, utilizate pentru exteriorul maşinilor. Cu o cifră de afaceri de peste 2,3 miliarde dolari şi 1,49 vehicule construite anual, Mazda se situează în top 15 al celor mai mari constructori auto din lume.

Mazda RX-8 vedere din spate Mazda RX-8 vedere din fata

Două generaţii

Încă din anul 2001, japonezii prezentau la North American International Auto Show prototipul unei noi maşini sport: Mazda RX-8. După doi ani, începea fabricarea în serie a modelului conceput cu tracţiune pe spate, patru uşi şi 2+2 locuri. Pentru a obţine o greutate mai mică, aluminiul şi plasticul au fost folosite pe scară largă, alături de oţel. Pentru propulsare, s-au ales celebrele motoare rotative Wankel, specifice maşinilor Mazda, dar în variante adaptate diferitelor pieţe: motor de 231 cai putere şi cutie de viteze manuală în şase trepte; motor de 189 CP şi cutie de viteză manuală în cinci trepte; motor de 212 CP şi cutie de viteze automată în şase trepte. Între anii 2009 - 2012 a fost comercializată cea de-a doua generaţie, care se remarca prin designul exterior împrospătat, mai agresiv pe partea frontală şi pe farurile de pe spate, prin finisajele de foarte bună calitate şi amortizoarele Bilstein. Această generaţie era disponibilă în trei variante de echipare: Sport - cu aer condiţionat, volan îmbrăcat în piele, sistem de monitorizare a presiunii, airbaguri pentru şofer şi pasagerul din dreapta, faruri cu halogen, sistem de alarmă, control pentru dinamica stabilităţii şi controlul tracţiunii; Touring – cu sistem pentru controlul navigaţiei, lumini pentru ceaţă, trapă în acoperiş, sistem audio Bose premium; şi Grand Touring - cu scaune din piele, încălzite pe faţă, faruri cu xenon, oglinzi exterioare încălzite. Mazda RX-8 interior

Mazda RX-8, preferată pentru tuning

Designul exterior şi ingineria foarte bună a sistemelor, alături de suspensiile marca Mazda, au contribuit la dinamica şofatului şi la calitatea acestui model ca maşină preferată pentru tuning. Printre distincţiile obţinute de serie se numără: Motorul Internaţional al Anului 2003, Maşina Anului 2003 în Japonia, Maşina Anului 2003 în revista australiană Wheels, Maşina Anului 2004 în Singapore, Cea mai bună maşină sport în 2004 din SUA. De asemenea, în competiţia directă organizată de revista „Car and Driver”, Mazda RX-8 le-a surclasat pe adversarele Ford Mustang Shelby GT, Nissan 350Z, Audi TT. Plăcerea condusului, posibilităţile de tuning şi preţul accesibil al unui vehicul second hand transformă Mazda RX-8 în vehiculul preferat al celor care ştiu să aprecieze un automobil sport cu multiple posibilităţi.