Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
Mercedes A 170

Mercedes-Benz A 170, un altfel de hatchback

Nimeni nu a reuşit asemenea brandului Mercedes-Benz să îşi pună amprenta definitoriu pe segmentul maşinilor de lux din clasele compact şi subcompact, consideră specialiştii revistei australiene CarAdvice. Gigantul german a ştiut foarte bine să acopere nevoile existente pe piaţa mondială din prezent, lansând Clasa A, considerată nivelul de bază, Clasa B, care s-a făcut remarcată prin gradul foarte practic al automobilelor, şi recenta clasă CLA. Cercetările de piaţă au relevat faptul că, în Europa, maşinile din clasa subcompact înregistrează cele mai mari vânzări, fiind urmate de cele din clasa compact. În acest context, Mercedes-Benz păstrează în oferta activă nu mai puţin de şapte serii încadrabile segmentelor compact şi subcompact: Clasa A - la început subcompactă, apoi compactă; B – cu hatchback-uri produse continuu din anul 2005; C – cu maşini de lux, în variantele de caroserie sedan, break, coupé, decapotabilă; CLA – cu modele compact premium; GLA – în care se remarcă un crossover de lux; GLC – cu crossovere SUV şi seria SLK – a unui roadster din categoria sport compact. Mercedes Benz A 170 vedere din fata

Prima generaţie

La lansarea Clasei A, în anul 1997, la Frankfurt Motor Show, lumea auto se declara uimită de designul noii maşini din clasa subcompact, acesta fiind foarte diferit de cel tradiţional liniei Mercedes-Benz. Maşina, un hatchback cu cinci uşi, era construită pe sistemul sandwich, dezvoltat de inginerii companiei, vehiculul având un corp neobişnuit de înalt, dar scurt în partea din faţă; se permitea astfel motorului şi cutiei de viteze să alunece sub pedale în cazul unei coliziuni, iar şocul impactului frontal era absorbit. Modelul A 170, parte integrantă a generaţiei, a fost denumit astfel după propulsorul diesel A 170 CDI, de 1689 cm³, care genera 66 kW şi o viteză maximă de 175 km/oră. Faceliftul generaţiei din anul 2001 a crescut puterea motorului la 70 kW, iar viteza vehiculului a fost mărită la 180 km/oră. Mercedes Benz A 170 vedere din spate

Siguranţă sporită, la cea de-a doua generaţie

În anul 2004, Mercedes-Benz lansa cea de-a doua generaţie a Clasei A, mizând pe îmbunătăţiri care să crească manevrabilitatea maşinii, controlul şoferului asupra vehiculului şi siguranţa pasagerilor. Astfel, în dotările standard ale modelului A 170 au intrat sistemele pentru controlul tracţiunii, controlul electronic al stabilităţii, sistemul care împiedică blocarea frânelor şi Selective Damping, tehnologia care creştea capacitatea de absorbţie a şocurilor. O a doua mare noutate a generaţiei a constituit-o introducerea pe piaţă a modelelor hatchback cu trei uşi, iar cea de-a treia – augmentarea puterii motorului la 85 KW; aceasta aducea cu sine creşterea vitezei la 188 km/oră. În plus, exteriorul a fost restilizat, dobândind un aer modern, iar confortul în timpul croazierei era asigurat prin sistemul auxiliar de încălzire, senzorii de lumină, servodirecţie, oglinzile exterioare încălzite, alături de materialele de foarte bună calitate şi finisajele de excepţie. Astfel, la concurenţă directă cu Opel Meriva, Renault Scénic, Audi A1 şi BMW Seria 1, un Mercedes-Benz A 170 second hand devine maşina care asigură confort şi fiabilitate, pentru un preţ accesibil. La cea de-a treia generaţie a seriei, modelul A 170 nu a mai fost prelungit.