Salt la conținutul principal
Mercedes C 200

Noul motor CDI – pentru prima oară la Mercedes-Benz C 200

În timp ce versiunile diesel mai mari din clasa C erau echipate cu motoare cu patru ventile mai economice, cel mai mic diesel a existat în anul 1993, când noua clasă de mijloc a fost introdusă pe piață prin Mercedes-Benz-ul C 200, acesta fiind dotat cu un motor diesel cu doar două ventile. Însă numai după doi ani, producătorii de la Stuttgart au decis să renunțe la versiunea diesel a Mercedes-Benz-ului C 200 cu 55 kW (75 PS). A fost recunoscut faptul că, cumpărătorii preferă modelele mai economice cu unități de patru cilindri care erau și mai performante. Acestea consumau până la opt la sută mai puțin combustibil și reduceau emisiile de negru de fum cu aproape o treime. Mercedes-Benz-ul C 200 nu a fost produs ca și variantă diesel vreme de trei ani. Însă în anul de producție, 1998, a început perioada noii tehnologii CDI, care a fost integrată de atunci în toate seriile de modele de la Mercedes. Mercedes-Benz-ul C 200 cu motor diesel a fost introdus pe piață la sfârșitul primei serii de producție în anul 2000. Motorul CDI avea o putere de 75 kW (102 PS), iar Mercedes-Benz-ul C 200 a fost împreună cu Mercedes-Benz-ul C 220 primul autoturism diesel echipat cu un sistem Common Rail de injectare - care a fost produs în serie mare de către un producător german. Mercedes Benz C 200 din lateral

Motor CDI mai economic și ecotehnologie la Mercedes-Benz-ul C 200

Pe parcursul celei de-a doua serii a Mercedes-Benz-ului C 200, dintre anii 2000 și 2007, au existat trei noi versiuni ale motorului CDI pentru acest model. Puterea motorului ajungea de la 75 kw (102 PS) până la 85 kW (115 PS), și chiar și până la 90 kW (122 PS) la sfârșitul anului 2007. În plus, Mercedes-Benz-ul C 200 CDI a fost disponibil între anii 2000 și 2007 și ca și sportcoupé cu 90 kW (122 PS). De la mijlocul anului 2008, producătorul a oferit versiunea sedan a Mercedes-Benz-ului C 200 CDI și ca și model BlueEfficiency dotat cu ecotehnologie nou dezvoltată. Consumul a fost redus la minimum prin modificări aduse motorului, o rezistență față de aer mai mică și o greutate mai mică a caroseriei. Ca și modelele diesel normale ale Mercedes-Benz-ului C 200, versiunile BueEfficiency erau dotate cu motoare noi cu patru cilindri și turbocompresoare cu două trepte și aveau o putere de 100 kW (136 PS). Mercedes-Benz-ul C 200 CDI BlueEfficiency consuma, astfel 5,7 litri, însă numai 5,1 litri la 100 kilometri. Mercedes Benz C 200 din spate

Motoare de compresoare pentru modelele Mercedes-Benz-ului C 200 pe bază de benzină

Inginerii de la Stuttgart au construit pentru prima seria a Mercedes-Benz-ului C 200 patru versiuni diferite pe bază de benzină. Motoarele cu compresoare de 142 kW (192 PS) au fost însă produse numai pentru SUA și alte piețe de export. Mercedes Benz-ul C 200 cu motor fără compresie pe bază de benzină de 100 kW (136 PS) s-a bucurat de succes în Germania. Tehnologia pe bază de compresoare a fost introdusă la Mercedes-Benz-ul C 200 în Germania pentru prima oară în anul 2000 la versiunea combi, în model T. Modelele T cu compresor aveau o putere de 120 kW (163 PS). Versiunea sedan al Mercedes-Benz-ului C 200 a devenit disponibilă cu motor de compresoare nou mai puternic de 120 kW (163 PS) în a doua serie, care a fost produsă până în anul 2007. Aceste motoare au fost mai apoi integrate și la Sportcoupé Mercedes-Benz CL 200. În seriile de după 2007, puterea motoarelor de compresoare a crescut pentru toate versiunile de caroserie până la 135 kW (184 PS).