Salt la conținutul principal
Mercedes S 500

Mercedes-Benz-ul S 500 este prima mașină cu ESP produsă în serie

Mercedes-Benz-ul S 500 din clasa premier Daimler a fost prezentat pentru prima oară publicului în anul 1993 drept succesor al 500 SE-ului. Autoturismul de clasă superioară făcea parte, cu motorul său V8 și 240 kW (320 PS), alături de Mercedes-Benz-ul S 600 din modelele de top ale seriei. Impresionante erau și dimensiunile primului Mercedes-Benz S 500, care, cu o lungime de 5,11 metri și o lățime de 1,88 metri, asigura respectul pe stradă. Mercedes-Benz-ul S 500 a stabilit prin sistemul de stabilizare ESP, care a fost integrat pentru prima oară la o producție în serie, noi standarde și din punct de vedere al inovațiilor tehnice. Constructorii s-au orientat mai târziu în funcție de acestea și la construcția automobilelor de dimensiuni mai mici și au devenit, astfel, un standard normal de siguranță. Mercedes S 500 vedere din fata

Mercedes-Benz-ul S 500 primește în anul 1998 o formă mai elegantă

Mai scurte, mai înguste și cu un design mai elegant al caroseriei – astfel a apărut pe piață, în anul 1998, a doua generație a Mercedes-Benz-ului S 500. Până în anul 2005, când s-a încetat producția acestei serii, noul model Mercedes-Benz S 500 era dotat cu un motor V8 care avea o putere de 225 kW (306 PS). După actualizarea modelului din 2002, Mercedes-Benz S 500 putea fi comandat opțional și cu tracțiune integrală. Mercedes-Benz-ul S 500 a fost primul model al acestei generații în care Daimler a integrat noul sistem de siguranță Pre-Safe, ce adapta automat în funcție de situații critice centurile de siguranță până la utilizarea ESP al sistemului de bord. În plus, în anul de producție 2003, Mercedes-Benz-ul S 500 a devenit disponibil cu transmisie automată cu șapte trepte. Mercedes S 500 cabrio

Sistem infraroșu de vedere pe timp de noapte disponibil din 2005 pentru Mercedes-Benz-ul S 500

În noua serie din 2005, versiunea cu ampatament normal a Mercedes-Benz-ului S 500 a preluat poziția de top a clasei superioare Mercedes, deoarece Mercedes-Benz S 600 se fabrica numai în versiunea sa lungă. Inginerii de la Stuttgart au dotat 500-le cu un motor V8 de 285 kW (388 PS), viteza de la 0 la 100 km/h fiind atinsă în 5,4 secunde. Consumul indicat de către producător avea o medie de 11,7 litri Super, ceea ce corespundea unei valori CO2 de 279 g/km. Ca și modelul precedent, această generație a Mercedes-Benz-ului S 500 era disponibilă opțional cu tracțiune integrală permanentă în versiunea cu ampatament scurt de 5,07 metri și în versiunea lungă cu un ampatament de 5,20 metri. Inginerii de la Stuttgart au integrat pentru prima oară în Mercedes-Benz-ul S 500 un sistem infraroșu ca și variantă opțională care asigura o vedere mai bună pe timp de noapte pentru distanțe mai mari de 100 metri prin cameră video și ecran.