Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
peugeot-3008-l-01.jpg

Peugeot 3008

Peugeot 3008 Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului Peugeot 3008, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Nou din:
Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

Grupul auto francez PSA Peugeot Citroën nu a avut până în 1990 nici un reprezentant în clasa monovolumelor cu conceptul interiorului variabil, gândit pentru familii – liderul aici fiind tradiţionalul concurent Renault. Chiar şi atunci, van-urile concepute împreună cu Fiat, lansate pe piaţă în 1994 sub denumirile Peugeot 807 şi Citroën Evasion, nu se puteau măsura cu modelele stabilite deja, cum ar fi Renault Espace şi Renault Scénic. Citroën Xsara Picasso şi succesorul său, Citroën C4 Picasso, au fost primele care au început să câştige teren în segmentul monovolumelor compacte. Peugeot a vrut să continue succesul Citroën atunci când, în 2009, a dat startul unei noi serii cu modelul Peugeot 3008. Conceptul din spate: Peugeot 3008 nu ar trebui să fie doar o maşină de familie, ci un Crossover cu design dinamic – fapt care ar trebui să atragă mai mulţi clienţi care caută atât o maşină suficient de spaţioasă, cât şi o maşină cu o manevrabilitate uşoară datorită dimensiunilor compacte.

Peugeot 3008: Dimensiuni compacte cu înălţimea caroseriei tipică pentru un van

Modelul cu cinci uşi a fost dezvoltat pe baza modelului prezentat în 2007, Citroën C4 Picasso, precum şi pe modelul compact introdus pe piață în acelaşi an, Peugeot 308. Cu o lungime de 4,36 metri, o lăţime de 1,84 metri şi un ampatament de 2,61 metri, Peugeot 3008 depăşeşte cu puţin dimensiunile unui sedan compact. Producătorul francez a reuşit să facă modelul mai spaţios datorită construcţiei caroseriei, tipice unui van. Cu o înălţime de 1,64 metri, Peugeot 3008 oferă suficient spaţiu la nivelul capului celor cinci pasageri ai săi, şi un portbagaj cu un volum de 430l. Prin plierea scaunelor din spate, volumul portbagajului Peugeot 3008 creşte la 1600 litri.

Peugeot 3008 ca şi Crossover cu indici optici ai unui SUV

În timp ce Peugeot 3008 împarte motorul şi platforma cu seria compactă de la Peugeot, constructorii s-au lovit de o provocare atunci când proiectau design-ul modelului: aceea de a-i oferi modelului un aspect estetic independent, suficient pentru a putea pretinde că modelul este de fapt un Crossover. Astfel, designerii PSA i-au oferit lui Peugeot 3008 un parbriz plat şi înalt, tipic monovolumelor. Partea frontală scurtă, puternic rotunjită, cu blocurile de lumini alungite şi grila muşchiuloasă, cromată, au fost proiectate în stilul Sport Utility Vehicle (SUV)-urilor.Chiar şi protecţiile antiîmpănare marcante, din faţă şi din spate, au fost create după design-ul vehiculelor de teren. Segment pe care Peugeot a intrat pentru prima dată în 2007, cu modelul Peugeot 4007.

Peugeot 3008 este oferit cu motoare pe benzină în 3 trepte de performanţă

Pentru motorizarea Peugeot 3008, producătorul a optat să folosească motoarele, uşor modificate, din seria de sedane compacte. La alegere stau două motoare de 1,6 litri pe benzină în 4 cilindri, cuplate la cutie de viteze manuală în 6 trepte, care în varianta de bază produc 88 kW (120 CP) – viteza maximă este de 185 km/h. Cu mai multă forţă vine Peugeot 3008, ce dispune de 100 kW (150 CP), iar viteza maximă este de 200 km/h. Consumul mediu este între 7,1 şi 7,4 per 100 km. Acestea corespund unor emisii CO2 de 165 g/km, respectiv 176 g/km. Din toamna anului 2009, motoarele respectă normele Euro 5. În 2010, gama este completată de o versiune cu transmisie automată şi 103 kW (140 CP).

Din 2011, Peugeot 3008 este disponibil ca diesel-hibrid

Varianta de bază în cazul motoarelor diesel, cu ocazia introducerii noului motor diesel de 1,6 litri, dispune de 80 kW (109 CP), înlocuit în 2010 de către un motor diesel Euro 5 cu 82 kW (112 CP). Cu un consum mediu de 4,9 l/100 km şi emisii CO2 de 130 g/km, acest motor este cel mai nonpoluant motor din serie. Varianta de vârf, cu un motor de 2,0 litri, produce 110 kW (150 CP), fiind cuplat la o transmisie manuală, respectiv 120 kW (163 CP) cuplat la o transmisie automată. Astfel, Peugeot 3008 atinge o viteză maximă de aproape 200 km/h.Consumul variază în funcţie de cutia de viteză, între 5,6 l/100 km (146 g/km CO2) şi 6,7 l/100 km (176 g/km CO2). Pentru 2011, producătorul a adus o variantă diesel-hibrid cu tracţiune integrală a modelului Peugeot 3008, care cu cei 120 kW (163 CP) de care dispune şi a motorului electric, atinge un consum mediu de doar 4 l/100 km.