Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
renault-kadjar-l-01.jpg

Renault Kadjar

Renault Kadjar Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului Renault Kadjar, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Nou din:
Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

După schimbarea mileniului, Renault se aventurează cu Scénic RX4 în segmentul SUV-urilor. Cu toate acestea, trei ani mai târziu ia sfârşit hype-ul primului Crossover francez. În anul 2008, urmează un nou început sub forma succesorului oficial Renault Koleos şi din 2013, în paralel, compactul SUV Renault Captur. Acum, deoarece Koleos după şapte ani de producţie este gata de pensionare, următorul SUV cu dimensiuni aproape identice este pregătit de lansare: Renault Kadjar – doar în înălţime modelul a pierdut aproximativ 10 cm. Prima prezentare a avut loc la Salonul Auto de la Geneva în februarie 2015, iar trei luni mai târziu este introdus pe piaţă în Germania. Printre concurenţii săi se află VW Tiguan, Mazda RX3 şi Ford Kuga, cel din urmă fiind la acelaşi nivel din punct de vedere al preţului. Varianta de bază cu motor pe benzină costă sub 20.000 Euro. Kadjar provine doar parţial din dezvoltarea proprie a producătorului francez: pe de o parte, modelul împrumută o mare parte din tehnologia Nissan Qashqai – datorită alianţei Renault-Nissan modelul împrumută platforma şi motoarele. Pe de cealaltă parte, sub noul SUV din clasa medie cu tehnologie japoneză şi o notă franţuzească puternică se ascunde un pic de Renault Espace. La introducerea pe piaţă, Kadjar era oferit într-o variantă pe benzină şi două diesel, toate motoarele au patru cilindri în linie şi pun în mişcare roţile din faţă: benzinarul din Kadjar 1.2 Tce 130 are o capacitate de 1,2 litri şi produce la 5.500 rot/min 96 kW (130 CP). Cuplul maxim de 205 Nm îl atinge la 2.000 rot/min. Toate astea fac ca maşina să accereleze de la 0 la 100 km/h în 10,1 secunde. Viteza maximă, cea mai mare din toate modelele Kadjar, este 192 km/h. În acelaşi timp, benzinarul are şi cel mai mare consum, dar se mulţumeşte în medie cu 5,6 l de benzină la 100 km. Emisiile acestui motor sunt 126g CO2/km. Segmentul diesel, cu cele două motoare de bază plus unitatea turbo, se împarte în patru variante: motorizarea cu capacitatea de 1,5 litri este dotată, ca în cazul benzinarului, cu o cutie de viteze manuală în 6 trepte. Însă, Kadjar 1.5 dCi 110 EDC poate fi echipată la comandă cu o cutie automată de viteze în 6 trepte şi cu dublu ambreiaj. În cazul acesta, cuplul maxim atins la 1.750 rot/min scade de la 260 (fără EDC) la 250 Nm. Puterea de până la 81 kW (110 CP) este aceeaşi în amândouă cazurile, evident, la fel ca şi viteza maximă de 181 km/h. Accelerarea de la 0 la 100 km/h este, în cazul cutiei de viteze automate de 11,7 secunde, cu 0,2 secunde mai rapid. Kadjar cu motorul de 1,5 litri oferă, de asemenea, un consum mediu redus (3,8 litri motorină per 100 km), iar emisiile CO2 sunt de 99g / km. Versiunea Kadjar de 1,6 litri, Kadjar 1.6 dCi 130, este disponibilă doar cu o cutie de viteze manuală în 6 trepte, dar poate fi echipat la comandă cu tracţiune integrală (4x4). Puterea de 96 kW (130 CP la 4.000 rot/min), cuplul de 320 Nm la 1.750 rot/min, precum şi viteza maximă de 190 km/h este identică în ambele versiuni, cu sau fără tracţiune integrală. Diferenţe există la accelerarea la 100 km/h, varianta cu tracţiune faţă atinge suta în 9,9 secunde, iar cea cu tracţiunea integrală în 10,7 secunde. În afară de asta, consumul de 4,9 l/100km este, în cazul tracţiunii integrale, cu 0,6 litri mai mare decât în cazul tracţiunii faţă. La fel şi emisiile C02, 129g/km, faţă de 113g/km. Cea mai simplă versiune a acestui model costă 26.990 Euro, iar varianta cu tracţiune integrală pleacă de la 29.890 Euro. Renault Kadjar Renault Kadjar din spate

Tehnologia Renault Kadjar

Comparativ cu donatorul tehnologiei, Nissan Qashqai, Kadjar a preluat ceva, şi din fericire nu greutate, ci 7 centrimetri în lungime şi 4 în lăţime. Cele două modele sunt relativ similare, deşi Kadjar pare mai „musculos”, după cum reiese din aripile de la roţi extinse – de unde rezultă şi plusul de centimetri din lăţime. Mai presus de toate, acest aer musculos este dat de capota ondulată şi partea frontală masivă pe care stă rombul argintiu, emblema Renault, mare de 20 cm. Farurile cu LED sunt preluate de la actualul Espace, ajuns la a cincea generaţie. Pe când interiorul se aseamănă, până la forma şi aranjarea bordului, cu Qashqai. Ampatamentul roţilor de 19 inchi este de aproximativ 2,6 metri. Totuşi, cercul de cotitură este de doar 10,72 metri. Renault întipăreşte în Kadjar „reale calităţi de offroad”, ceea ce este o excepţie în rândul SUV-urilor prestigioase – totuşi, se întâmplă ca modelul să fie echipat în principal cu tracţiune față. Kadjar înscrie prin controlul extins al tracţiunii „Extended Grip”, protecţie antiîmpănare în faţă şi în spate, precum şi o gardă la sol de 20 cm. Tracţiunea integrală a modelului 4x4 este activată prin buton. În total stau trei tipuri de transmisie la dispoziţie.

Dotările Renault Kadjar

O adevărată dezvoltare proprie este sistemul multimedia „R-Link 2” care include funcţie online, funcţie vocală şi un touchscreen de 7 inch, implementat de Renault în locul instrumentelor mecanice, asemănător BMW. Un gust plăcut persistent îl lasă, chiar dacă nu e chiar funcţional, ajustabilitatea ecranului în cinci culori diferite. Tot de Infotainment ţine şi sistemul de navigaţie prin Bluetooth cu ghidare dinamică şi un computer de bord cu indicaţii pentru condusul economic. Cine vrea sunet excelent poate să comande varianta specială Kadjar, Bose-Edition. Aceasta include un sistem sonor special 3D şi procesarea digitală a semnalului de la specialiştii Bose. Sistemul este alcătuit dintr-o boxă centrală, 6 tweetere şi un subwoofer integrat în portbagaj pentru bass puternic. La acestea se adaugă oglinzile exterioare vopsite în Piano Black, jante din aliaj lustruite cu diamant, precum şi emblema Bose pe caroserie şi pe pragurile de la uşă. Această variantă echipată cu motor diesel şi tracţiune integrală costă 33.490 Euro. Scaunele mari şi adânci sunt parţial pliabile şi extind volumul portbagajului de la 472 litri la 1478 litri – în mod surprinzător, Kadjar este, astfel, congruent cu VW Tiguan, care se extinde de la 470 litri la 1.510 litri. Rezervorul este de 55 litri. Sistemele de asistenţă nu au voie să lipsească în ziua de azi, iar Kadjar are suficiente: asistent de păstrare a benzii, asistent ce recunoaşte indicatoarele de circulaţie, asistent pentru faza lungă, asistent de parcare în faţă şi în spate, frână de urgenţă, camera pentru mersul înapoi şi un pachet complet de senzori de jur împrejurul maşinii pentru un sentiment de siguranţă.