Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
Renault Latitude

Întoarcerea la clasa medie superioară cu Renault Latitude

Încercarea de a proiecta un vehicul încadrat în segmentul sensibil al clasei medii superioare și de a-l promova pentru a avea succes comercial la nivel internațional s-a dovedit pentru producătorul de automobile Renault a fi la fel de dificilă ca și experimentul francezilor cu sedanul lor Vel Satis. În anul 2009, proiectantul a renunțat la modelul cu aspect neobișnuit, părăsind temporar clasa medie superioară. Pentru a putea reveni, a lansat cu producătorul Nissan o strategie strânsă de cooperare intercontinentală asiatico - europeană. În cadrul acestui parteneriat, la început Renault și Nissan, iar din anul 2000, și Samsung, au fost unite într-o Alianță Renault sud-coreeană. Bazat pe modelul Nissan Maxima, sud-coreenii au dezvoltat seria Samsung SM5 începând din 1998, care inițial a fost destinată numai pentru piața autohtonă, fiind vândută, ceva mai târziu, chiar și pe alte piețe mondiale. Tehnologia, confortul și designul modelului din a treia generație, prezentat în 2010, au părut atât de atractive încât francezii au decis să introducă cooperarea Nissan – Samsung și pe piața dificilă actuală din Europa. Acolo, sedanul a fost prezentat în 2011, sub sigla proprie, ca Renault Latitude și a marcat revenirea producătorului francez în clasa medie superioară.

Renault Latitude în format sedan

Cu formatul său sedan de doar 4,90 metri în lungime și un ampatament de doar 2,76 metri, Renault Latitude a depășit Renault Laguna prin programul de îmbunătățire al constructorului. Renault Latitude s-a bazat din punct de vedere tehnic pe a șaptea generație a modelului Nissan Maxima prezentat în 2008, dar, de asemenea, a luat elemente tehnice utilizate la modelul de clasă medie, Renault Laguna. Renault Latitude a fost construit doar în forma unui sedan clasic cu cinci uși. O caracteristică specială în partea din spate: secțiunea a fost înălțată și mărită, în acest fel spațiul de depozitare din interiorul portbagajului ajungând la aproape 480 de litri. Renault Latitude Renault Latitude privit din lateral

Modelul de top al Renault Latitude este dotat cu un motor V6 diesel

Cu toate că Renault Latitude are un aspect dinamic, deținând o grilă cu dungi transversale cromate și o capotă ce-i dă un aspect de Coupé, atunci când se așteaptă performanțe explicit sportive, francezii nu par să se grăbească. Pe majoritatea piețelor europene, producătorii se mulțumesc să comercializeze Latitude Renault cu un motor pe benzină de 2.0 litri, care dezvoltă un maxim de 103 kW (140 CP). Motorul de top a rămas varianta diesel V6; în această versiune, motorul de 3.0 litri al Renault Latitude are până la 177 kW (241 CP). În plus, sedanul a fost dotat și cu un motor mai mic diesel de 2.0 litri în program, care furnizează pentru Renault Latitude 127 kW (173 CP).