Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
saab-9-3-l-01.jpg

Saab 9-3

Saab 9-3 Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului Saab 9-3, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

În zilele de azi, privit ca un model clasic nordic, Saab 900 a izbutit să impună constructorul suedez în anii ’80 ca producător de mașini sportive, echipate cu motoare turbo extrem de performante, standarde ridicate de siguranță și cu un design particular al caroseriei. Acest lucru a fost asociat cu prezența tot mai mare a Saab în afara piețelor scandinave, în special pe continentul nord-american, care a jucat un rol important în expansiunea companiei. Suedezii caută în anii ’80 un parteneriat cu grupul american General Motors, producător ce dispunea de expertiza și capitalul necesar pentru a contribui la dezvoltarea în 1993 a celei de-a doua generații Saab 900, cooperarea dintre suedezi și americani demarând din faza de proiect. Sub un nume nou, modelul de dimensiuni medii a fost în cele din urmă lansat pe piață în anul 1998 ca Saab 9-3.

Saab 9-3 este disponibil ca sedan, break și cabrio

Predecesorul modelului Saab 9-3 din prima generație a fost oferit în diferite modele de caroserie, ca sedan, coupé și cabrio. Mai degrabă neobișnuit este faptul că producătorul a schimbat denumirea tipului, fără a prezenta un model complet reproiectat. Prin urmare, Saab 9-3 a fost la început identic Saab 900, până în cele mai mici detalii. Numai că odată cu apariția celei de-a doua generații, construite în anul 2002, aspectul sedanului și al modelului cabrio a fost modernizat. Cea mai importantă inovație din această generație: pentru prima dată a fost lansat un Saab 9-3 combi. În anul 2008 a fost urmat de versiunile sedan și break cu tracțiune integrală. Programul a fost completat în 2009 cu o variantă combi cu tracțiune integrală, proiectată în stilul unui cross-over - combinând elementele unui SUV și ale unui model combi.

Primul motor diesel pentru Saab 9-3 a fost montat în 1999

Pe piețele europene, Saab 9-3 a fost oferit începând din 1998 în patru versiuni de motorizare – toate pe benzină. Modelul de bază al Saab 9-3 a fost echipat cu o unitate cu doi litri capacitate, care în varianta fără supraalimentare dezvoltă 96 kW (131 CP); cu variantă turbo, motorul ajunge la 151 kW (205 CP). Motorul de top are 2,3 litri, livrând până la 169 kW (230 CP). Motorul diesel furnizat de filiala GM-Opel, a fost prima dată montat pe un model Saab 9-3 în anul 1998, dezvoltând până la 92 kW (125 CP ).

2002: motorizarea Saab 9-3 din generația a doua

În a doua generație a modelului Saab 9-3 din anul 2002, producătorii s-au orientat din ce în ce mai mult pe motoarele turbo, cu singura excepție în cazul modelului de bază de 1.8 litri și 90 kW (122 CP). Versiunea de top a Saab 9-3 a fost dotată cu un motor V6 cu până la 206 kW (280 CP). În program, variantele diesel au fost oferite cu 1,9 litri capacitate și puteri de 88 kW (120 CP) și 110 kW (150 CP). În versiunea superioară, Saab 9-3 a primit un motor biturbo cu un maxim de 132 kW (255 CP).