Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
seat-toledo-l-01.jpg

SEAT Toledo

SEAT Toledo Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului SEAT Toledo, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

De peste şase decenii, numele SEAT este sinonom cu autoturisme fiabile, de calitate, la preţuri accesibile, fiind unul dintre brandurile ce a reuşit să se înscrie în cartea de aur a automobilisticii mondiale. Povestea SEAT a început în anii tulburi care au urmat celui de-Al Doilea Război Mondial, pe când Spania avea nevoie de o urgentă revigorare economică. Industria automobilistică era aproape inexistentă, aşa că statul spaniol a decis deschiderea unei uzine de construcţii de maşini. Prin eforturile statului, a şase bănci, a Institutului Național Spaniol de Industrie şi cu sprijinul italienilor de la FIAT, s-a născut, în 1950, SEAT, adică Sociedad Española de Automóviles de Turismo. La început, spaniolii produceau, sub marcă proprie, automobile aproape identice celor FIAT. Primul automobil, SEAT 1400, o maşină de familie, a intrat în producţie în 13 noiembrie 1953 şi a fost fabricat până în 1955. Avea un motor în 4 cilindri şi putea atinge 116 kilometri pe oră. Acest prim model a fost urmat de trei versiuni îmbunătăţite: 1400 A, 1400 B, 1400 C. Maşina miracol a fabricii SEAT şi a Spaniei a fost însă SEAT 600, un automobil accesibil ca preţ, care a motorizat literalmente ţara, prin cele două variante Saloon, cu două şi cu patru uşi. Avea motor în patru cilindri, cutie de viteză manuală în patru trepte şi a luat parte în mai multe competiţii, condusă fiind de pilotul Antonio Zanini. În anii care au urmat, SEAT a stabilit recorduri după recorduri în producţie, atingându-şi astfel scopul de a contribui la revigorarea economică a Spaniei. În anul 1982, parteneriatul cu Fiat s-a încheiat, în 1983, Volkswagen a devenit acţionar SEAT, iar din anul 1990 deţine SEAT în întregime. Maşinile SEAT au fost exportate în peste 70 de ţări de pe glob, două treimi din producţia anuală fiind destinată pieţelor externe.

Prima generație SEAT Toledo

Seria SEAT Toledo a fost lansată pe piaţă în luna mai a anului 1991, ca primul automobil dezvoltat în întregime sub tutela nemţilor de la Volkswagen. A fost construită pe o platformă Golf Mk2 şi cu dimensiuni mai mari decât Volkswagen Jetta, fiind un automobil cu cinci uşi liftback sedan. Motorul era mai puţin puternic decât motoarele Porsche, disponibile pe SEAT Malaga şi Ibiza, şi tocmai de aceea această primă generaţie a fost, ulterior, îmbunătăţită cu motoare de 150 cai putere 2.0 GTI 16v şi 110 PS 1.9 TDI. Un facelifting a avut loc în anul 1996. Prima generaţie SEAT Toledo a fost produsă şi vândută, de asemenea, de fabricantul chinez Cherry sub denumirile Chery A11, Chery Windcloud, Chery A15, Chery A168, Chery Amulet, Chery Cowin, Chery Qiyun, Chery Flagcloud, precum şi de ruşii de la TagAZ, sub denumirea de Vortex Corda. SEAT Toledo a câştigat titlul de Maşina Anului, în 1992, în Portugalia. SEAT Toledo vedere din exterior Vedere portbagaj SEAT Toledo

Alte trei generaţii

A doua serie SEAT Toledo a fost lansată la Paris Motor Show în anul 1998, ca un notchback sedan cu patru uşi. Deşi asemănătoare cu Volkswagen Bora şi Škoda Octavia, designul îi conferă un aer mult mai sportiv. Noua serie a fost promovată ca o alternativă, accesibilă financiar, şi cu multe echipamente de nivel înalt incluse în preţul de bază. Automobilul era disponibil atât pe motorizări pe benzină de 1.4, 1.6, 1.8 şi 2.3 litri, cât şi Diesel, 1.9 TDI şi 1.9 TDI PD, şi cu viteze maxime cuprinse între 170 şi 225 kilometri pe oră. În Portugalia, noul SEAT Toledo a fost din nou pe prima poziţie a clasamentului, câştigând distincţia de Maşina Anului 2000, iar în Germania a fost desemnată Cea mai bună maşină a anului 1999 de către revista Auto-motor-und-sport. O dată cu a treia generaţie, SEAT Toledo a marcat o schimbare de stil, renunţând la designul sportiv şi adoptând forma unui derivat de MSV. Astăzi, un SEAT Toledo înseamnă eleganța unui coupé, versatilitatea unui break, un mix reuşit de design atrăgător şi interior spaţios, la care se adaugă fiabilitatea specifică Volkswagen şi câteva tehnologii de ultimă generaţie: cutie de viteze DSG, sistemul de navigaţie SEAT Media System 2.2, funcția Hill-Hold control, care previne rularea înapoi a mașinii la ascensiunea pe pante, aşa că nouă sau second hand, o maşină SEAT Toledo poate fi oricând o alegere viabilă pentru cei care ştiu să aprecieze un autorism de calitate.