Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
smart-l.jpg

Smart

Smart Fortwo Citybeam Cu dimensiunile sale mici şi acoperişul înalt, maşina ar putea fi considerată un purice de stradă – dar nu este aşa, nici pe departe: Căci Smart – se scrie de fapt smart – a devenit sinonim cu mobilitatea inovativă, iar distracţia vine la pachet. Smart-ul a fost întotdeauna neconvenţional, iar majoritatea maşinilor (se găsesc acum şi pe piaţa second-hand) sunt atât de scurte, încât pot fi parcate transversal. Evident, nu este legal, dar unii poliţişti bine-intenţionaţi, conştienţi de problema parcărilor din oraşele metropolitane, decid uneori să se uite în altă parte. Noile modele sunt mai lungi, dar astfel şi mai sigure şi mai sprintene. Cine caută un Smart la mâna a doua nu prea poate greşi alegând un exemplar bine îngrijit: TÜV vede autovehiculul ca un pitic, adică cu defecte de pitici (neînsemnate).

Cele mai populare modele Smart de pe piaţa second-hand A doua generaţie Smart Forfour privită din faţă

Motoare sprintene, greutate compactă şi un preţ foarte mic – Smart-ul este maşina urbană şi a excursiilor spontane. Încape în aproape orice loc de parcare, aspect care uşurează enorm viaţa cotidiană. Smart-ul nu este o maşină pentru toţi, ci este la fel de individualistă ca şi şoferul ei. Mai multe serii ne stau la dispoziţie, iar modele speciale au fost şi vor mai fi lansate. Prezentăm cele mai populare modele Smart şi arătăm prin ce se diferentiază.

Smart Fortwo privit din faţă

Smart Fortwo: ajuns în 2014 la a treia generaţie, prima generaţie a acestui model Smart a cucerit deja piaţa second-hand. Nici nu e de mirare, luând în considerare preţurile ridicate ale modelelor noi. Însă clasicul Smart Fortwo, produs între 1998 şi 2007, convinge prin calităţile sale de maşină fiabilă de oraş. Calitatea este aşa cum ne-am aştepta de la o maşină Daimler. De regulă, modelele mai vechi funcţionează fără probleme şi nu sunt predispuse la defecte. Smart Fortwo oferă suficient spaţiu pentru două persoane,precum şi un mic loc pentru bagaje, în spate deasupra motorului. Pe lângă versiunea coupé este disponibilă şi una cabrio.

Portbagajul Smart Forfour \(a 2a generaţie\)

Smart Forfour: Varianta modelului cu două locuri a apărut pe piaţă în 2004. Iar prima generaţie Smart Forfour nu are mai nimic în comun cu fratele său. Modelul compact a fost conceput şi produs în cadrul unui proiect comun cu producătorul auto japonez Mitsubishi. Astfel, Forfour îşi împarte platforma şi unele piese cu a 6-a generaţie Mitsubishi Colt. Inteligentul Forfour nu a avut din păcate nicio şansă în faţa modelului Mitsubishi, prin urmare producţia va fi oprită peste doi ani. Modelul Smart este în continuare la modă, chiar şi pe piaţa second-hand. Asta deoarece modelul şi-a păstrat până azi eleganţa formelor sale curbe. Din 2014, cea de-a doua generaţie a acestuia este disponibilă având un design cu totul nou. Acesta este produs în cooperare cu Renault şi, prin urmare, seamănă cu Renault Twingo.

Smart Roadster privit din lateral

Smart Roadster: versiunea „normală” Smart Fortwo din acea vreme nu s-a dovedit ca o maşină sport. Astfel, producătorul se aventurează cu versiunea Roadster (2003-2005) să aducă un omagiu clasicelor decapotabile cu două locuri din anii 50 şi 60. Reacţia a fost surprinzător de bună: Smart Roadster, ca o decapotabilă modernă – modelul fiind oferit opţional în variantă Coupé – promite plăcerea de a conduce. De vină sunt următoarele: greutatea mică, motorul turbo puternic şi centrul de greutate foarte jos al maşinii. Chiar şi tracţiunea spate poate să îşi demonstreze punctele forte. Cu toate acestea, spaţiul pentru bagaje este minimal, iar dotările interioare au fost reduse la strictul necesar. În timp ce maşina nouă avea un preţ relativ mare, acest Smart poate fi găsit la mâna a doua cu un preţ destul de mic.

Obrăznicia merge înainte: cum a cucerit Smart străzile

Studiul NAFA de la Mercedes-Benz Ideea unei maşini de oraş cu motorul amplasat în spate este evident veche, mai veche decât Smart însuşi. Strămoşul tuturor compactelor cu două locuri este prototipul din 1968 dezvoltat de Ford, „Berliner”. Patru ani mai târziu, designerul de la Mercedes-Benz, Johann Tomforde, schiţează primele idei pentru o maşină mică de oraş. Dotat cu două locuri şi două podele, cu motorul în spate şi o lungime de doar 2,50 metri: studiul de design a fost schiţa Smart Fortwo. Strămoşii Smart-ului sunt diferitele prototipuri de la Mercedes-Benz, produse în următorii 20 de ani. Prototipul NAFA (1980), maşină de oraş „lungă” de doar 237 cm, se bucură de o popularitate ieşită din comun.

Producătorul de ceasuri Swatch şi producătorul auto Mercedes creează împreună Smart

Conceptul Smart la IAA La începutul anilor 1990 a venit vremea ca Mercedes-Benz să producă în sfârşit în serie „Mercedes City Car“, sau pe scurt MCC. Liderul proiectului a fost Johann Tomforde. Descoperiri importante în tehnologie şi proiectare au fost oferite de prototipurile Eco Sprinter şi Eco Speedster, concepute de către Mercedes-Benz în al său Advanced Design Studio din California. Însă breakthrough-ul Smart a fost dat de cooperarea cu Nicholas Hayek, fondatorul şi pe atunci directorul Swatch, companie ce produce ceasuri. Elveţianul cu rădăcini libaneze avea ideea unui Swatch-mobil: o micro-maşină ecologică cu motor electric sau hibrid. O primă încercare de colaborare cu VW dă greş, dar colaborarea cu Tomforde aduce noi persective maşinii mici inteligente. Numele Smart apare în urma acestei colaborări: S vine de Swatch, M de la Mercedes-Benz. Smart are idei inedite în ceea ce priveşte fabricarea şi siguranţa. Marea parte a pieselor sunt furnizate, iar maşina este asamblată în fabrica franceză din Smallville Hambach. O inovaţie este „celula de siguranţă Tridion”, care protejează ocupanţii maşinii în cel mai bun mod posibil cu ajutorul cadrului din oţel high-tech şi conferă maşinii un design caracteristic. Până în prezent Smart a obţinut rezultate remarcabile la toate tipurile de „crash-test”. Mai multe concepte din anii 90 au sporit faima viitoarei maşini de oraş, prezentată prima dată în 1997 la Expoziţia Internaţională de Automobile din Frankfurt. Însă atuncii are loc ghinionul: la fel ca şi colegul său suferind A Classe, nici modelul Smart nu trece testul elanului. Johann Tomforde este găsit vinovat pentru eşec şi concediat.

Smart devine pentru Mercedes-Benz pionierul mobilităţii urbane

Smart Fortwo Brabus Edition Smart Fortwo Cabrio În decursul lunilor următoare Smart va suferi nenumărate modificări. Caroseria şi scaunele sunt poziţionate mai adânc, ecartamentul este mărit, iar un nou sistem de direcţie previne mişcările bruşte de volan. Maşina a devenit mai grea, ceea ce aduce după sine o motorizare mai puternică. Primul coupé Smart din 1998 avea un aspect mai corpolent, dar avea şi o ţinută de drum mai bună. Datorită faptului că Mercedes-Benz nu produce motoare electrice, directorul Swatch, Hayek, se retrage din parteneriat şi Smart devine subsidiară Mercedes-Benz. Peste un an apare varianta sport Smart Brabus-Fortwo, iar după 2000 primele modele Smart decapotabile. Doi ani mai târziu, specialistul auto Bertrandt prezintă o versiune a maşinii fără acoperiş şi fără parbriz. În 2003 apare pe piaţa varianta Roadster, urmat în 2004 de modelul Smart Forfour. Smart Fortwo privit din faţă Smarts de la Car2go Smart, poreclit de batjocoritori „patină de elefant”, ajunge în ciuda acestui aspect să fie o companie de succes. În primii ani vânzările nu au fost prea strălucite, însă maşina de oraş s-a dovedit tot mai mult ca un vârf de lance în reorganizarea mobilităţii urbane. Ca parte din procesul progresiv, subsidiara Mercedes-Benz, Smart, susţine compania de carsharing car2go. Astfel, pe străzile din toată Germania şi Europa se plimbă dinstinctivele maşini Smart vopsite alb-albastre. Smart progresează şi pe piaţa mondială, deoarece în China maşina de oraş devine peste noapte un trendsetter. Cu noul design masiv şi noile motorizări, Smart impresionează în egală măsură cumpărătorii de maşini noi şi cumpărătorii de maşini second-hand. La lista noutăţilor se adaugă în sfârşit, după aproape 20 de ani, un motor electric, fapt ce l-ar mulţumi pe fostul şef Swatch, Hayek.

Aceste modele speciale Smart sunt foarte atrăgătoare, chiar şi second-hand

Ediţie Versiunile disponibile Particularităţi
smart edition blackbuster Smart Fortwo / Smart Forfour Design negru complet pentru caroserie şi suprastructuri, jante din aliaj vopsite argintiu, scaune de piele vopsite în negru.
smart edition MOSCOT Smart Fortwo Rezultatul cooperării dintre Smart şi producătorul american de ochelari Moscot. Un design proeminent galben-negru, producţie limitată la 100 de bucăţi. Spoiler-ul din faţă şi jante de aliaj provin de la Brabus. Interior decorat cu inele galbene.
smart cabrio edition flashlight Smart Fortwo Celula de siguranţă şi oglinda exterioară vopsite în portocaliu, piesele anexe în alb sau în negru, acoperişul cabrio-ului în negru, scaunele, iar volanul şi bordul sunt de culoare neagră, având cusături portocalii.
smart BARBUS fan edition Smart Fortwo Piesele anexe, grila şi oglinda exterioară vopsite în albastru, spoiler-ul din faţă, fustele laterale şi jantele de aliaj provin de la Brabus, scaune din piele vopsite alb, volan sport Brabus, contraste şi accente alb-albastre înăuntru.
smart edition citybeam Smart Fortwo Disponibil în formă cabrio sau coupé. Celula de siguranţă şi piesele anexe vopsite în argintiu strălucitor, jante sport cu spiţe duble, lumini de zi LED, scaunele şi bordul vopsite în negru cu accente gri-argintii.