Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
smart-fortwo-side

smart forTwo

smart forTwo Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului smart forTwo, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Nou din:
Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

Un automobil foarte mic, dar stilat, care să amintească oricui că designul de clasă poate fi sinonim și cu dimensiunile micro. Acesta este crezul care stă la baza proiectării automobilelor Smart, încă de la începuturile companiei. În anii 1980, Nicholas Hayek, președintele binecunoscutului brand Swatch, activ în industria ceasurilor, și-a propus să acopere un gol existent pe piața auto, acela al unui automobil de oraș, mic, ușor de condus și foarte elegant. Proiectarea s-a făcut rapid, dar pentru finalizarea proiectului erau necesare fonduri suplimentare, Hayek apelând la Volskwagen pentru un parteneriat. Acesta nu s-a materializat, însă Daimler-Benz AG a răspuns pozitiv și în 1994 a început punerea în aplicare a planurilor pentru autovehiculul Smartmobil și pentru fabrica Smartville. A fost anunțată intrarea în lucru a două automobile: un coupe cu motor electric și o cabrioletă cu motor diesel în trei cilindri; panglica uzinei a fost tăiată, în 1997, de președintele francez Jacques Chirac și premierul german Helmut Kohl. Un coupe de oraș cu motor pe gazolină a fost prezentat la Frankfurt Auto Show 1997 și, în anul umător, a fost lansat în nouă țări, bucurându-se de un succes masiv. Visul lui Hayek de a avea mașini electrice sau hibride nu s-a materializat, iar acesta a decis să își vândă acțiunile. Astăzi, compania este subsidiară a Daimler-Benz AG, oferind vehicule adaptate cerințelor de pe diferite piețe: automobile Smart pentru țările în care se conduce pe partea dreaptă, vehicule pentru persoanele care fac naveta, vehicule cu prețuri adaptate posibilităților financiare ale clienților. Pentru că siguranța pasagerilor este una dintre temele ridicate în cazul unui automobil atât de mic, constructorii au dezvoltat celula de siguranță Tridion pentru a proteja călătorii.

Prima generație Smart ForTwo

Seria Smart ForTwo a fost lansată în 1998, având trei tipuri de motoare cu turbosuflantă, cele de 0.6 litri și 0.7 litri fiind pe benzină, iar cel de 0.8 litri fiind diesel; cutia de viteză era semi-automată în șase trepte. Smart ForTwo a fost conceput ca un hatchback cu trei uși, disponibil în variantele cabrioletă și coupe, pe trei nivele de echipare: Pure – varianta standard cu sistem audio, Pulse – cu jante din aliaj, acoperiș panoramic din sticlă, și Passion – cu aer condiționat și posibilitatea de a alege între cutie de viteză semi-automată și automată. Gama de modele a fost diversificată la 12 variante, printre acestea numărându-se: Crossblade – fără uși și plafon; Nightrun – coupe sau cabrioletă cu scaune îmbrăcate în piele, jante din aliaj; Forfun 2 Concept – versiunea off-road lansată în 2005. În anul 2002, Muzeul de Artă Modernă din New York a introdus Smart ForTwo în colecția sa, acesta fiind primul automobil achiziționat în timp ce era încă în producție.

A doua și a treia generație

La lansarea celei de-a doua generații, în 2007, Smart ForTwo a fost promovat ca un automobil cu coeficienți de siguranță mai buni. Un facelift minor a avut loc în anul 2011, când au fost introduse airbag-uri pentru genunchi și sistemul multimedia. Gama de motorizări a inclus trei tipuri: 0.8 litri diesel turbo, 1.0 litri pe benzină și 1.0 litri turbo, pe benzină. A treia generație a fost concepută ca hatchback cu trei uși și cabrioletă cu două uși, având cutie de viteză manuală în cinci trepte și două tipuri de motoare în trei cilindri: de 0.9 litri turbo și 1.0 litri pe benzină. În 2014, seria a fost votată ”Cea Mai Bună Micromașină”, în detrimentul concurentelor directe Toyota iQ și Renault Twizy; astfel, fie nou, fie rulat, un Smart ForTwo reprezintă o primă alegere pentru conducătorii auto care caută o mașină de oraș confortabilă și ușor de manevrat.