Salt la conținutul principal
Subaru Impreza

Subaru Impreza

Inovaţie, credibilitate, fiabilitate, confort, provocare în design şi dotări – aceste cinci elemente transformă o maşină Subaru într-un brand preferat de mulţi conducători auto. Deşi construcţia de automobile a început abia în anii 1950, istoria companiei japoneze Subaru poate fi urmărită până în 1915, când Chikuhei Nakajima a înfiinţat un laborator de cercetare aeronautică. În timp, activitatea a fost extinsă prin comerţ şi producţia de şasiuri, scutere şi autobuze, consolidându-se astfel un holding sub denumirea Fuji Sangyo. Construcţia primului automobil pentru pasageri a fost reuşită prin colaborarea câtorva companii din cadrul Fuji, iar autovehiculul a primit numele Subaru 1500, după versiunea în limba japoneză a Pleiadelor. Subaru 1500 era un sedan monococ, din clasa compact, cu motor OHV, inspirat de la Peugeot 202, dar construit de Fuji Precision Technology. Au fost produse 20 de exemplare Subaru 1500, şase dintre ele fiind oferite unor companii de taximetrie pentru tastare; rezultatele au fost pozitive, automobilul fiind apreciat mai ales pentru confortul şi stabilitatea lui. A urmat Subaru 360, un automobil de mare success în Japonia, recunoscut pentru spaţiul interior mai generos, durabilitatea motorului şi tehnologiile de siguranţă, împrumutate din industria aeronautică. În deceniile următoare, Suabru şi-a diversificat oferta auto prin vehicule de tip microbuz, pickup, coupe, iar compania a inaugurat o pistă proprie pentru teste în anul 1964, în Gunma, Japonia. Deşi pachete importante de acţiuni Subaru au fost achiziţionate de Nissan încă din 1968, iar mai târziu acţionari au fost branduri auto puternice precum General Motors şi Toyota, automobilele marca Subaru au reuşit să îşi păstreze individualitatea şi să consolideze o ofertă unică pe piaţa auto prin oferirea tracțiunii 4X4 și a motoarelor turbo pe automobilele de transport pasageri. Mai mult, Subaru se numără printre companiile care s-au remarcat şi se remarcă în plan internaţional pentru inovaţii precum motorul Subaru 2.5 litri turbo boxer, tehnologia EyeSight (ver.2) – sistem de asistență pentru șofer şi vehiculele cu zero emisii parțial: Legacy, Outback, Impreza, XV/Crosstrek şi Forester. vedere fata Subaru Impreza vedere din lateral Subaru Impreza

Prima generație Subaru Impreza

În luna noiembrie a anului 1992 a fost lansată seria Subaru Impreza, o maşină din clasa compact, disponibilă la început în variantele sedan cu patru uşi şi hatchback cu cinci uşi; trei ani mai târziu a fost prezentată şi varianta de coupe cu două uşi. Noul automobil beneficia de motorul boxer, intens utilizat de Subaru, de o gamă diferită de motorizări de la 1.5 litri la 2.5 litri şi de cutie de viteze automată în patru trepte sau manuală în cinci trepte. În funcţie de nivelul de echipare, Subaru Impreza era disponibilă în trei variante: LX, GL şi Sport. Un facelift interior a avut loc în 1997, iar unul exterior în 1998, cel din urmă fiind inspirat de Subaru Forester. În timp, îmbunătăţirile au continuat: scaune tapiţate în piele, suspensie Bilstein, spaţiu interior mărit, pachet opţional Prodrive pentru suspensii, opțiunea ABS etc.

Alte patru generații Subaru Impreza

Odată cu cea de-a doua generaţie, autovehiculele Subaru Impreza s-au remarcat prin îmbunătățirile continue în design interior și exterior, prin nivelul de echipare și inovație tehnică: faruri rectangulare, cadre mai largi pentru geamuri pentru a reduce zgomotul și pentru a creşte rezistenţa, echipament MacPherson pentru suspensia de pe faţă, control de stabilitate electronic, cameră de marșarier, cutie de viteze manuală în șase trepte, spoiler mai mare, versiuni cu turbosuflantă WRX, sistemul SI-DRIVE, frâne de tip Brembo, dezvoltate în parteneriat cu Super Sport ABS și Electronic Brake-force Distribution. Toate acestea recomandă un autovehicul Subaru Impreza, fie el nou sau rulat, ca pe o alegere viabilă, capabilă să facă faţă cu brio concurenţei automobilelor rivale Honda Civic, Toyota Corolla, Chevrolet Cruze, Ford Focus sau Kia Forte.