Salt la conținutul principal
Volkswagen Bora

Seria VW Bora

Aproximativ 10 milioane de automobile sunt construite anual în uzinele Volkswagen, unul dintre cei mai mari producători de pe segmentul automotive. Fiabilitatea e cuvântul cheie al binecunoscutului brand încă de la începuturile marcate în anul 1937, atunci când compania Volkswagenwerk GmbH a fost înfiinţată din dorinţa statului german de a construi un automobil accesibil publicului larg. Schiţele erau deja realizate de inginerul Ferdinand Porsche. Fabrica a fost construită în anul 1938 şi exista astfel tot suportul pentru demararea construirii “maşinii poporului” şi a motorizării Germaniei; însă cel de-al Doilea Război Mondial a amânat proiectul. Un număr foarte mic de maşini Volkswagen Type 1 au fost construite până în 1945 şi doar pentru elitele acelor vremuri. Automobilul avea motorul amplasat pe spate şi era răcit cu aer, iar designul compact, aerodinamic, a dat denumirea populară a maşinii - Volkswagen Käfer / Broscuța. După război, fabrica din Wolfsburg fiind grav avariată, aproape nimeni nu mai dădea şanse de reuşită proiectului Volskwagen. În schimb, maiorul englez Ivan Hirst a promovat Broscuţa în rândul Armatei Britanice, contribuind la revigorarea brandului. În deceniile următoare au fost lansate automobile de tip furgonetă, pick-up, maşini sport, Volkswagen devenind cel mai mare constructor auto din Germania, iar mai târziu din Europa. Audi, SEAT, Lamborghini, Bentley, Bugatti, Scania, Škoda şi, bineînţeles, Volkswagen sunt brandurile pe care acest constructor auto le comercializează în prezent. Volkswagen Bora vedere din fata

Volkswagen Bora, stil în clasa sedan

Deşi Volkswagen Bora s-a aflat în producţia concernului german pentru o perioadă scurtă, între anii 1998 – 2005, el este considerat automobilul care a reuşit să aducă stil în clasa sedan de mici dimensiuni. Are ca frate mai mare fiabilul Volkswagen Golf, cu care împarte interiorul confortabil, platforma, precum şi motorul în şase cilinidri cu cilindree de 2.8 litri şi 150 kW. Sunt diferenţiate însă de design: Volkswagen a dorit ca Bora să fie un concurent serios pentru BMW Seria 3 şi Mercedes C-Class pe segmentele aspect exterior şi interior, astfel încât de la liniile de accent poziţionate orizontal pe caroserie, la farurile rotunde, această serie Volkswagen emană eleganţă. Conceptul aparte al designului a fost susţinut de inovaţii tehnice, pe motorizarea de 1.9 litri turbo diesel automobilul beneficiind de tehnologia inovativă Pomp Duse. În decembrie 2002, Vokswagen Bora a ieşit pe piaţă cu un facelift: CD-playerul a devenit echipament standard, puterea de frânare a motorului V5 a crescut de la 150 cai putere la 170, gama de motorizări a fost extinsă cu variantele 1.6 litri FSI, 81 kW/110 CP, şi 1.9 litri TDI PD 85 kW/115 cp. Volkswagen Bora sedan si combi

Modele şi ediţii speciale

Volkswagen Bora a fost concepută într-o diversitate de modele, după nivele diferite de echipare: S-nivelul de bază, ST–nivel intermediar şi SE-cu echipamente superioare, precum şi în variantele Break, Sport, V5, V6 şi 4Motion. Dotările standard cuprindeau aer condiţionat, frâne cu anti-blocare, direcție asistată, airbaguri laterale şi airbaguri pentru scaunele din față, închidere centralizată, geamuri și oglinzi exterioare electrice. Modelul SE şi varianta Sport beneficiau de oglindă retrovizoare cu reglaj automat din spate, de senzor de ploaie pe ștergătorul de parbriz, de alarmă şi computer de bord. Opţional, puteau fi incluse sistemul de navigaţie prin satelit şi scaunele reglabile electric. Pentru designul interior al modelelor V5 şi Sport s-au folosit lemnul - pentru tabloul de bord şi pielea - pentru îmbrăcarea scaunelor. Modelul de top 4Motion a fost conceput pe tracţiune integrală şi ajungea de la 0 la 100 km/oră în 7.1 secunde. Toate aceste caracteristici, alături de preţul accesibil, fac dintr-un Volkswagen Bora rulat o primă alegere pentru conducătorii auto care îşi doresc un automobil care uimeşte prin design, fiabilitate şi confort.