Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
vw-scirocco-l-01.jpg

Volkswagen Scirocco

Volkswagen Scirocco Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului Volkswagen Scirocco, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

Compania mamă Volkswagen produce modele robuste, iar subsidiara Audi produce sedane şi decapotabile sportive. Însă această clasificare a mărcilor din familia VW nu corespunde realităţii din anii 1970. Cu mult timp înaintea acestei rânduiri, VW căuta să dezvolte modele care ar trebui să servească mai degrabă o nișă de piață cu cerinţe de lifestyle. Drept exemplu, a existat în anii '50 VW Karmann Ghia, iar din 1970 a fost introdus VW Scirocco. Problema acestor aşa zise coupé-uri sau cabriolete: VW avea nevoie de producători, cum ar fi construtorul de caroserii din Osnabrück, Karmann, deoarece nu era rentabil ca numărul relativ mic de exemplare să fie produse în fabricile VW. Aceasta se schimbă odată cu creşterea la nivel global a grupului auto, când se iveşte posibilitatea de a produce unele modele în diverse fabrici din afara Germaniei. Pe măsură ce conceptul este pus în practică, Volkswagen ne prezintă în 2008 renaşterea unui model. După aproape douăzeci de ani de la încetarea producției Scirocco din cadrul Karmann, fabrica Volkswagen din Portugalia reîncepe producţia coupé-ului sportiv Scirocco. vedere din fata Volkswagen Scirocco

Primele generaţii Scirocco (1974-1992)

Prima generaţie a coupé-ului denumit după un curent mediteraneean, VW Scirocco, a fost introdusă pe piaţă în 1974. Modelul cu 2+2 locuri produs de către Karmann se bazează pe platforma VW Golf şi a fost proiectat, la fel ca Golful, de către desginer-ul italian Giugiaro. Volkswagen a vrut o linie sportivă pentru coupé-ul cu preţ moderat, însă a echipat, iniţial, modelele cu motoare care nu se potriveau deloc cu design-ul maşinii. În 1976, doar varianta de vârf, VW Scirocco GTI – succesorul VW Karmann, a primit de la cei din Wolfsburg un motor cu o cilindree mai mare şi cu mai mulţi cai putere. Varianta cu 81 kW (110 CP) a reuşit să se apropie de graniţa 200 km/h. Modelul de bază se mulţumeşte însă cu un motor cu o putere de 37 kW (50 CP), care a crescut în a doua generaţie la 44 kW (60 CP). Între 1981 şi 1992, motoarele nu suferă modificări majore. Excepţie fiind varianta de top, care începând cu 1985 producea 102 kW (139 CP). O noutate a fost design-ul VW Scirocco II, care a adoptat un stil mai „rotund” şi a introdus un eleron în spate, fapt care creşte caracterul sportiv al maşinii. interior Volkswagen Scirocco

Noua generaţie VW Scirocco din 2008

Parte frontală în formă de pană, spate rotund, aceste caracteristici ale noului Scirocco, apărut pe piaţă după aproape de 20 de ani de pauză, citează amândoi predecesorii. Totuşi, în afară de nume, noul VW Scirocco nu are nimic în comun cu modelele din prima generaţie. Acum, producătorul a rezolvat şi „problema” tehnică şi ne-a oferit ceea ce forma coupé-ului ne-a promis de atâta timp: sportivitate. VW Scirocco din a treia generaţie este oferit ca benzinar în două variante ce dispun de până la 155 kW (210 CP), precum şi cu un motor diesel ce produce 125 kW (170 CP). În 2009 este introdus VW Scirocco R, varianta de top, care dispune de 195 kW (265 CP). Astfel, sport-coupé-ul atinge, pentru prima dată, viteza maximă de 250 km/h.