Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
tata-nano-l-02.jpg

Tata

Cu mult timp înainte ca, constructorii auto europeni să descopere India ca o piaţă promiţătoare aflată în expansiune, în special pentru maşinile din clasa mică şi compactă, grupul indian Tata (activ din 1870) profită de potenţialul economic care este în acest subcontinent în curs de dezvoltare rapidă. Deja în 1945 este adusă la viaţă Tata Motors Ltd. La început, producătorul se limitează la producţia de locomotive, maşinării de construcţie şi autoutilitare. Deoarece le lipseau cunoştiinţele tehnologice, indienii de la Tata Motors Ltd. lucrează în anii 1950 cu nemţii de la Daimler-Benz. Această cooperare între Tata şi Daimler continuă de la mijlocul anilor ’90, când Tata începe să producă autoturisme Mercedes-Benz sub licenţă.

Primele dezvoltări proprii Tata

La începutul anilor 1980 Tata se transformă din ce în ce mai evident, şi devine dintr-un partener într-un constructor ce aduce pe piaţă propriile produse şi modele. În 1971, inginerii de la Tata prezintă motorul cu injecţie directă conceput de ei. La nici zece ani mai târziu, compania începe să producă propriile camioane. În anii 1990, constructorul prezintă cu Tata Sumo şi Tata Indica primele autovehicule de teren dezvoltate de ei. De atunci, Tata se stabileşte ca cel mai mare constructor auto din India. Pe lângă autovehicule utilitare, dube şi autobuze, în atenţie intră şi producţia de autoturisme. Tata Sumo

Tata îşi întăreşte poziţia internaţională prin achiziţii

Aparent, internaţional, indienii de la Tata au crescut foarte mult. Au cumpărat divizia de autoutilitare de la Daewoo în Coreea de Sud, la care se adaugă preluarea Jaguar şi Land Rover în Europa şi America de Nord. Scopul: gama de modele, între timp foarte largă, trebuie să fie disponibilă pe pieţele internaţionale. În Europa, Tata se concentrează pe Italia, Spania sau Polonia. Funcţia deschizătoare de uşi ar trebui să încorporeze Tata Nano, modelul care este vândut drept cel mai ieftin autoturism din întreaga lume, deja de succes pe piaţa din India.

Tata: maşini mici şi compacte

Modelul produs încă din 2009 este modelul de bază al producătorului. Deasupra se află modelul Tata Indica, produs încă din 1998, iar zece ani mai târziu este urmat de Tata Vista. Berlina şi combi-ul prezentate în 2002, versiuni ale Tata Indigo, sunt oferite din 2009 într-o nouă generaţie, Tata Manza. vedere din fata Tata Indigo

Tata: autovehicule de teren şi SUV-uri

Gama de produse este completată de autovehiculul de teren Tata Sumo, urmat în 2008 de Sumo Grande, o nouă generaţie în stilul confortabilelor Sport Utility Vehicle (SUV)-uri. În program se mai află un SUV mare, Tata Safari, produs încă din 1998, şi ulterior, micul Tata Aria. Constructorul e prezent şi în clasa pick-up-urilor cu modelele Tata Xenon şi Tata 207. Tata Xenon

Tata: autotilitare, microbuze şi dube

În segmentul utilitarelor Tata e prezentă în toate clasele de greutate. Ca model de bază în clasa uşoară este utilitara Tata Ace, disponibilă în diferite construcţii. Gama este completată de microbuzele din seria Tata Magic şi Tata Winger, care oferă loc pentru şapte pasageri.