Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
BMW 316

În 1975 este introdus BMW 316, modelul de bază din Seria 3

La mijlocul anilor 1975, când constructorul german BMW a completat Seria 3, nimeni nu se gândea că producătorul auto din Bayern va produce sedane compacte, cum ar fi seria introdusă câteva decenii mai târziu, BMW Seria 1. Oficialii din München au meditat asupra acestui aspect şi au decis să ofere BMW Seria 3 în două clase de putere diferite. Astfel, pe lângă motoarele în şase cilindri au fost introduse modele cu motoare mai mici în patru cilindri. Modelul de bază tradiţional, BMW Seria 3, este sedanul cu motor de 1,6 litri introdus în 1975 sub denumirea BMW 316. La început, sedanul este oferit doar în variantă cu două uşi şi motor în patru cilindri, care pune primei generaţii BMW 316 66 kW (90 CP) la dispoziţie. BMW 316 privit din spate

Primele versiuni combi BMW 316 apar pe piaţă în 1987

Modelul mai mic se diferenţiază şi optic de variantele cu motoare în şase cilindri. Acesta a primit alte blocuri de lumini şi un spate uşor modificat. Abia a doua generaţie BMW 316, cea produsă din 1982 până în 1994, are acelaşi design ca celelalte modele din Seria 3. Alte noutăţi: modelul de bază nu mai este disponibil doar ca sedan în două uşi, ci şi în versiune combi cu patru uşi. Această versiune a fost introdusă în 1987 sub denumirea BMW 316i, aducând cu ea şi injecţie directă, tehnologie ce va fi implementată şi în celelalte versiuni BMW 316.

BMW 316 ca şi coupé şi hatchback

Sportivele motoare cu injecţie directă au fost montate standard în modelele din cea de-a treia generaţie BMW 316i, produsă din 1990 până în 2000. Deoarece modelul cu motorizarea de bază se vindea destul de bine, tehnologia din aceea perioadă a fost combinată cu mai multe forme ale caroseriei, iar astfel Seria 3 se diferenţiază în continuare. Pe lângă sedane şi combi-uri, BMW 316 este oferit şi în variantă coupé, dar şi în variantă hatchback cu trei uşi, denumită BMW 316 Compact. Motoarele produceau pe atunci 75 kW (102 CP). BMW 316 privit din lateral

Noile generaţii BMW 316 ca diesel şi benzinar

În 2001, odată cu introducerea motoarelor turbo, sedanele, combi-urile şi modelele Compact BMW 316 devin şi mai sportive. Cu noul motor ce produce 85 kW (115 CP), BMW 316 poate depăşi pentru prima dată 200 km/h. Generaţia din 2007 aduce cu BMW 316 un motor cu 90 kW (122 CP), care ridică modelul la acelaşi nivel de performanţă cu BMW 318. În 2009, BMW 316 sărbătoreşte premiera primului motor diesel, disponibil în versiunea sedan şi cea combi. Motorul diesel din BMW 316 produce 85 kW (115 CP) şi consumă în medie 4,5 l/100 km (118 g/km CO2), fiind unul din cele mai economice motoare din Seria 3.