Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
dacia-berlina-l-01.jpg

Dacia Berlina

Dacia Berlina Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului Dacia Berlina, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

Mașinile Dacia au o semnificație deosebită, atât pentru poporul român, cât și pentru industria auto din România. Pentru o bună și importantă bucată din istoria acestei țări, Dacia era mașina de vis a oricărui român. Aceasta putea fi văzută pe toate drumurile, în toate județele din țară, întrucât pentru o perioadă îndelungată a fost singura marcă pe care cetățenii o puteau achiziționa în perioada comunistă. Deși Automobile Dacia S.A. a fost achiziționată de către Renault în anul 1999, originile companiei ajung până în anul 1966. În acea vreme, partidul comunist intenționa să creeze o fabrică unde să fie produse în serie mașini pentru clasa muncitoare. După o vizită a președintelui Franței din acea vreme, autoritățile române au luat decizia de a achiziționa o licență pentru viitoarea mașină de la compania franceză Renault și au demarat construcția celebrei uzine de la Mioveni. Primul model scos pe porțile fabricii a fost Dacia 1100, o berlină produsă după licența modelului Renault 8 și lansată în anul 1968. Mașina avea tracțiune pe spate, motorul era amplasat în aceeași zonă, iar aceasta a fost produsă până în anul 1971. În cele ce urmează, vom parcurge evoluția celui mai cunoscut modelul produs de către compania românească: Dacia Berlină, cunoscută multă vreme sub denumirea Dacia 1310.

Prima Generație

Istoria modelului Dacia Berlină începe în anul 1969, când Automobile Dacia a început producția mașinii Dacia 1300. Aceasta era o berlină construită pe baza mașinii Renault 12. Față de 1100, modelul 1300 beneficia de tracțiune pe față și de un motor de 1.3 litri, capabil de 56 CP. În această configurație, mașina putea atinge până la 144 de kilometri pe oră și avea un consum mediu de 9 litri la suta de kilometri. Deși inițial au fost produse trei versiuni ale modelului 1300, doar două dintre acestea erau disponibile publicului larg: Standard și Lux. Cel de-al treilea model, denumit 1301, era destinat în exclusivitate membrilor de seamă ai Partidului Comunist, remarcându-se prin dotările suplimentare și vopseaua de culoare închisă. În anul 1975 a apărut modelul Dacia 1302, care beneficia de câteva îmbunătățiri mecanice minore. Dacia Berlină și-a făcut în mod oficial apariția în anul 1979, însă era doar o variantă restilizată a modelului anterior. Printre modificările cele mai importante se numărau un nou design al grilei radiatorului și al farurilor, radioul sau introducerea câtorva componente mecanice suplimentare. Mașina dispunea de o variantă mai performantă a motorului de 1.3 litri, care era mult mai eficient din punct de vedere al consumului de combustibil

Alte Informații

În anii care au urmat, seria a avut parte de numeroase modificări, precum introducerea unor motoare mai performante sau a unor noi versiuni de echipare. Cu toate acestea, Dacia Berlină a rămas fidelă stilului care a consacrat-o. Deși acest model nu s-a remarcat prin performanțe deosebite, el a rămas un simbol reprezentativ pentru istoria automobilismului românesc. Fiind produsă în aproape 2 milioane de exemplare, Dacia Berlină poate fi găsită din abundență pe piața mașinilor second hand. Așa că, dacă sunteți curioși sau pur și simplu nostalgici, aveți de unde alege.