Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
default-banner-l-01.jpg

Hyundai Grand Santa Fe

Hyundai Grand Santa Fe Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului Hyundai Grand Santa Fe, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

Aproximativ 8 milioane de automobile sunt vândute anual de Hyundai, cel de-al patrulea mare producător de automobile din lume şi una dintre companiile tinere, comparativ cu rivali care au istorie de peste un secol în automobilistica mondială. Hyundai Motor Company a fost înfiinţată în anul 1967, dar rădăcinile ei trebuie căutate puţin mai devreme, în anul 1947, când antreprenorul Chung Ju-Yung a înfiinţat Hyundai Engineering and Construction Company, în Coreea de Sud. Conştient că firma nu avea încă experienţa necesară pentru construirea unei maşini fiabile şi vandabile, Chung Ju-Yung a ales să lucreze cu Ford pentru primul model: Cortina, lansat în 1968. Modelul se fabrica deja de către Ford încă din 1962 şi era bine receptat de public, iar în anii 1970 a devenit cea mai bine vândută maşină din Marea Britanie. Conducerea Hyundai şi-a dorit însă mai mult: să fabrice primul automobil coreean, iar visul a devenit realitate în 1975 prin lansarea seriei Pony, care a rămas în producţie până în anul 1990. Iniţial, Pony era un sedan cu patru uşi, concurent direct pentru Saehan Gemini şi Kia Brisa; în anii care au urmat, au fost lansate o versiune pickup, una break şi un hatchback cu trei uşi. Pony II a însemnat un plus de lux, dar şi vânzări neaşteptat de mari în Canada şi în diferite ţări europene. La capitolul motorizare existau diferite variante - motoare de 1.2, 1.4 şi 1.6 litri, toate Mitsubushi, şi cutie de viteze în 4, 5 sau 3 trepte, cu acţiune manuală sau automată; un plus de facilităţi veneau la pachet: faruri de ceaţă, spoiler pe spate, tahometru etc. Succesul Hyundai s-a repetat şi în Statele Unite ale Americii: în 1986, Hyundai Excel a fost desemnat Cel mai bun produs de către Fortune Magazine, mai ales că preţul era extrem de accesibil. Anul 1991 a fost similar cu un alt succes: compania a dezvoltat primul motor pe gazolină, în patru cilindri, asigurându-şi astfel independenţa tehnologică. Începând cu anul 2000, Hyundai a investit masiv în calitate, design şi cercetare pe termen lung. În prezent, Hyundai este unul dintre brandurile de valoare de la nivel mondial. Hyundai Grand Santa Fe

Prima generație Hyundai Santa Fe

Seria Hyundai Santa Fe a fost lansată în anul 2000, marcând o schimbare de macaz în cadrul companiei: a fost primul SUV construit de sud - coreeni, iar demersul a fost unul de mare succes, mai ales pe piaţa americană, unde cererea era atât de mare, încât au existat probleme cu onorarea la timp a comenzilor. SUV-ul a fost lansat în acelaşi timp cu Ford Escape şi Pontiac Aztek, dar şi-a format repede o clientelă, convinsă fiind de motorizările puternice de 2.4, 3.5, 2.7 şi 2.0 litri, de cutia de viteză automată sau manuală în 4 sau 5 trepte şi preţul accesibil. Ulterior au intervenit şi îmbunătăţiri: capacitatea rezervorului a fost mărită de la 64 la 71 litri, consola a fost modernizată, s-a introdus computer de bord care controla tracţiunea pe cele patru roţi, iar în 2005 s-a efectuat un facelift accentuat la grilajul din faţă şi stopurile din spate. Hyundai Grand Santa Fe vedere din spate

A doua şi a treia generaţie

A doua generaţie Santa Fe a fost prezentată, în premieră, la North American International Auto Show, din Detroit, SUA, în 2006, şi a uimit cu designul adaptat celor mai noi tendinţe. Noutate au însemnat şi tehnologiile de siguranţă disponibile: sistemul ESC, monitor pentru presiunea din roţi, airbag-uri laterale pentru toate locurile, piele de calitate superioară pentru tapiţerie, centură în trei puncte pentru scaunul din mijloc. Ulterior, s-au adăugat sistemul de navigaţie de la LG şi sistemul de sunet Infinity, sistem stereo cu încorporare de iPod, system Bluetooth hands-free, cutie automată sau manuală de viteze în şase trepte. Gama de motorizări era foarte diferită: 2.4, 2.7, 3.3, 3.5 litri pe benzină şi 2.2 litri pe motorină. A treia generaţie a marcat o altă noutate: o variantă sport, cu cinci locuri, de dimensiuni mai mici şi o variantă XXL, cu trei rânduri de scaune. S-a adăugat comandă prin voce, sistem audio upgradat cu funcţie touch-screen şi sistem de navigare GPS. În ciuda îmbunătăţirilor continue, preţul a stagnat, aşa că Hyundai Santa Fe este astăzi o opţiune viabilă pentru pasionaţii de automobile puternice, de calitate, sigure, fie că sunt noi sau rulate.