Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
Mercedes A 190

Mercedes 190 – punct de pornire a clasei de mijloc

Baby-Benz era denumit Mercedes-ul 190 imediat după ce primele modele ale noii serii W201 au început să apară pe străzi către sfârșitul anului 1982. Cu o lungime de aproape 4,50 metri și o lățime de aprox. 1,70, nimeni nu ar mai considera 190-ul mic în ziua de azi. Însă denumirea de Baby-Benz a apărut într-o perioadă în care automobilele mici cu stea încă nu existau pe piață. Smart, Mercedes-Benz A 140 sau Mercedes-Benz B 200 nu existau nici măcar pe planșetele de desen ale inginerilor. Mercedes 190 a fost, astfel, modelul prin care inginerii din Stuttgart au introdus o nouă epocă în istoria companiei.

Actualul Mercedes 190 Oldtimer nu a fost un precursor

Mercedes-ul 190 cu forme rotunjite din seria W120 a anilor ’50, care este cunoscut în ziua de azi ca și oldtimer, și succesorul său, modelul Tail Fin din seria W110 a anilor ’60, nu aveau, în ciuda omonimiei, nimic în comun din punct de vedere a producției tehnice cu 190-ul de după 1982. Spre deosebire de primele limuzine 190 ale clasei superioare de mijloc, acest nou Mercedes 190 trebuia să constituie mai degrabă un echivalent la mașinile compacte, ca și BMW-ul 320, prin care compania din Bavaria demonstrase deja, începând din anii ’70, că și automobilele clasei de mijloc pot fi profitabile - mai ales dacă autoturismele accesibile din punct de vedere financiar proveneau de la un producător de înaltă clasă. Mercedes Benz A 190

Mercedes-ul 190 a devenit bestseller în 10 ani

Mercedes-ul 190 a fost produs vreme de 10 ani, până în 1993, sub desemnarea internă de W201, fiind apoi înlăturat de către consecutiva clasă C. Mercedes-ul 190 a bătut însă toate recordurile într-un timp relativ scurt, fiind remodelat o singură dată în anul 1988 într-o manieră moderată. Cu aproape 1,9 milioane de autovehicule vândute, a devenit unul dintre modelele cele mai de succes introduse de către compania din Stuttgart pe piață la acea vreme. Cele mai populare modele s-au dovedit a fi Mercedes-ul 190E cu patru cilindri și motor de 2 litri și Mercedes-ul 190D, care a reprezentat o treime din volumul de producție a uzinelor din Sindelfingen și Bremen. Modelele diesel erau disponibile inițial cu motor de 2 litri, iar din mijlocul anilor ’80 și ca și Mercedes-Benz 190D 2.5 diesel turbo cu o capacitate cilindrică de 2500 metri³.

Mercedes 190 – un automobil al clasei de mijloc cu prestigiu și ambiții sportive

Prin Mercedes-ul 190 și 190E, care au fost disponibile începând din 1985 și în versiunile echipate cu catalizatori, producătorul a țintit în special cumpărătorii care își doreau un automobil compact cu un motor decent între 66 kW (90 PS) și 97 kW (132 PS) care să ofere confortul interior specific Mercedes. Prestigiul unui Mercedes era disponibil prin Baby-Benz fără nici un cost suplimentar ca și valoare adăugată. Tentant pentru cumpărători era și faptul că micul Mercedes nu profita doar de pe urma prestigiului unei companii mari, avea însă și o valoare de revânzare mare, producătorii premium de automobile câștigând puncte astfel și pe piața produselor second hand. Mercedes a îmbunătățit imaginea sportivă a 190-ului de abia la începutul anilor ’80. Mercedes Benz A 190 din spate

Motoare mai puternice și locuri fruntașe la cursele de touring

Producătorul a dotat modelele produse în serie cu motoare cu o capacitate cilindrică de 2,3 și 2,5 respectiv 2,6 litri și șaisprezece ventile. Aceste 190-uri aveau o putere cuprinsă între 122 kW (166 PS) și 173 kW (235 PS). Mercedes-Benz-ul 190 era disponibil în anul 1992 și într-o versiune tunată de către AMG cu șase cilindri și 172 kW (234 PS). Acest Mercedes 190 a fost, din punct de vedere tehnic și al prețului, modelul de top al seriei. Mercedes a câștigat în același an puncte la curse de touring prin versiunea de curse al lui Mercedes 190. Mercedes-Benz 190E 2.5 cu șaisprezece ventile a ajuns să ocupe într-un final cele trei locuri fruntașe la campionatele germane, demonstrând că producătorii din Bavaria pot construi automobile pentru clasa de mijloc care sunt în măsură să eclipseze și printr-o dinamică sportivă.