Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
peugeot-405-l-01.jpg

Peugeot 405

Peugeot 405 Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului Peugeot 405, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

Inovaţia, fiabilitatea şi diversitatea sunt cele trei caracteristici care fac renumele brandului Peugeot de aproximativ două secole. De la celebra râşniţă de cafea patentată în 1842, până la vehiculele hibrid construite astăzi, Peugeot se afirmă ca unul dintre cei mai importanţi producători din plan global. Primul vehicul a fost construit la sfârşitul secolului al XIX-lea, fiind lansat în 1889 la Expoziţia Universală de la Paris; se individualiza prin cele trei roţi, utilizarea unui ghidon în loc de volan, şi propulsarea prin motorizare pe abur. Foarte repede însă, Peugeot a ieşit pe piaţă cu un automobil mult mai performant, Type 2; acesta era construit pe patru roţi şi utiliza un motor Panhard-Daimler, pe benzină, cu combustie internă. Modelul 201, lansat în 1929, a consolidat succesul de care compania se bucura şi a marcat începutul producţiei de vehicule la scară largă. Titlurile obţinute în competiţiile sportive, modelele noi lansate, inovaţiile precum motoarele cu consum scăzut, tracţiunea pe faţă, plafoanele retractabile, motoarele electrice– toate au contribuit la creşterea brandului francez. Aportul în domeniul automotive a fost răsplătit prin cele patru premii „Maşina Anului în Europa”, obţinute în 1969 - pentru Peugeot 504, în 1988 - cu Peugeot 405, în 2002 - pentru Peugeot 307 şi în 2014 - cu Peugeot 308.

Modelele Peugeot 405

Nu mai puţin de zece versiuni Peugeot 405 au fost arătate simultan publicului în luna iulie a anului 1987. Constructorul francez a mizat pe diversitate, producând această mașină de familie ca sedan cu patru uși și break cu cinci uși. Propulsarea era asigurată de motoare de 1.4, 1.6 și 1.9 litri, în patru cilindri, pe benzină, cu putere de 48 - 118 kW, după câteva luni fiind introduse și variantele turbo diesel, de 1.8 și 1.9 litri; toate aceste propulsoare se regăseau și pe autoturismul Citroën BX. În 1991 s-au realizat primele îmbunătățiri la nivelul consolei de bord, volanului și sistemului audio, iar în 1993 seria a primit un facelift consistent pe segmentele design exterior şi interior: reproiectarea părţii din spate, inclusiv a farurilor, un nou tablou de bord, un plafon mai moale realizat din spumă specială.

Premii la nivel internațional

Până în 1997, Peugeot 405 a fost construit în uzine din Europa, iar în prezent este produs sub licenţă în Iran şi Egipt. Popularitatea de care maşina s-a bucurat s-a concretizat prin cele peste cinci milioane de exemplare construite, prin comercializarea ei în Statele Unite ale Americii şi prin câştigarea importantului premiu „Maşina Europeană a Anului 1988”. La concurenţă directă cu Citroën AX şi Honda Prelude, modelul 405 a primit cel mai mare număr de puncte din istoria acestei competiţiei: 464. De asemenea, versiunea pentru cursele cu motor, denumită 405 Turbo 16 GR, a obţinut trei victorii în raliul Paris – Dakar şi a stabilit un record mondial în competiţia de viteză în coastă, organizată pe Pikes Peak din Statele Unite ale Americii. Designul atrăgător, sistemul mecanic foarte solid, diversitatea de modele şi preţul accesibil recomandă astăzi un Peugeot 405 second-hand ca una dintre maşinile ce asigură confortul necesar oricărei familii.