Peugeot activează în industria auto de mai bine de 125 de ani. Compania are sediul la poalele munţilor Vosges, fiind unul din cele mai vechi branduri de automobile existente. Ca parte a Grupului PSA, leii de la Sochaux, împreună cu brandul-soră Citroën, deţin numărul doi pe plan european în topul producătorilor de automobile - doar Volkswagen a vândut mai multe maşini. Brand-ul combină în mod unic decenii de tradiții și inovații : în 1929 emblema centrală a fost introdusă prima dată. În același timp, primul motor diesel montat pe o mașină de producție franceză vine tot de la Peugeot. Pe piaţa maşinilor de ocazie există, de asemenea, oferte foarte avantajoase. Și pe bună dreptate, pentru că în plus față de prețurile reduse, vehiculele Peugeot conving prin confort şi calificative maxime obţinute în mod regulat la testele de siguranță.
Unii consideră că maşinile Peugeot s-au bucurat de atât de mult succes tocmai datorită preţurilor mici. Cu toate acestea, prețul relativ scăzut este doar unul din multele motive. Motoarele puternice sunt prilej de mândrie, deoarece acestea consumă mai puțin decât cele ale concurenței de la Wolfsburg sau Sindelfingen. Multe accesorii suplimentare sunt oferite standard în versiunea de bază; încă un lucru demn de menţionat este că francezii nu fac rabat asupra siguranței. Cu un design distinctiv, Peugeot prezintă garanția că autovehiculele uzate și cele noi deopotrivă au o valoare ridicată pe piaţa auto. Peugeot 308 : prima generaţie a modelului Peugeot 308 a fost produsă până în 2012. Aceasta convinge printr-un design expresiv: se caracterizează prin farurile alungite și o grilă frontală mare. Interiorului atrăgător îi este adăugat un portbagaj relativ generos cu o bună vizibilitate. Motorizarea pornește de la 90 CP; graţie celor 200 CP, modelul 308 GTI poate face faţă cu succes într-un duel cu varianta compactă de la VW. Este oferit, de asemenea, un confort suplimentar: în timp ce alți producători oferă controlul automat al vitezei (cruise control) şi aerul conditionat ca dotări opţionale, ambele sunt dotări standard pentru modelul 308.
Peugeot 508 : timp de 19 ani, francezii nu au avut un model în segmentul mediu superior. Cu toate acestea, cu Peugeot 508, au reușit o revenire triumfală. În 2010 a fost lansat pe piață, iar patru ani mai târziu Peugeot i-a îmbunătățit aspectul sub forma unui bot mai ascuţit și faruri cu LED. Caracteristice sunt motoarele cu consum redus şi opţiunile deosebite la un preț relativ scăzut, de care Peugeot 508 beneficiază, de asemenea. Având motoare eficiente din punct de vedere al consumului, Peugeot dezvoltă motorul complet hibrid - unul din cele mai bune din clasa sa. Peugeot 207 : maşină de clasă mică, aparută în 2006, ca succesoare a modelului 206, un predecesor greu de îmbunătăţit, a fost fabricată până în 2012, ulterior acestei date fiind produs modelul 208. Cu toate acestea, până în prezent, Peugeot 207 este unul din cele mai populare modele printre amatorii de mașini second hand. Cumpărătorii apreciază Peugeot 207 în special pentru calitățile fermecătoare de mașină de oraș. În scaunele capitonate și confortabile, timpul de așteptare la semafor se scurge în zbor, iar motoarele de până la 174 CP asigură o depășire în siguranţă pe şosea. În plus, prețul este unul corect: modele bune standard sunt oferite la prețuri convenabile.
![]() ![]() |
Oraș | Număr de angajați | Modele produse |
---|---|---|---|
Franța | Mulhouse | 9.400 | Peugeot 206, Peugeot 308 |
Franța | Poissy | 6.000 | Peugeot 207, Peugeot 208 |
Franța | Rennes | 6.900 | Peugeot 407, Peugeot 508 |
Franța | Sochaux | 12.000 | Peugeot 308, Peugeot 3008, Peugeot 5008 |
Spania | Madrid | 2.200 | Peugeot 207 |
Spania | Vigo | 7.500 | Peugeot Partner |
Portugalia | Mangualde | 900 | Peugeot Partner |
Slovacia | Trnava | 3.000 | Peugeot 207, Peugeot 208 |
Argentina | Buenos Aires | 4.700 | Peugeot 206, Peugeot 207, Peugeot 307, Peugeot Partner |
Brazilia | Porto Real | 2.900 | Peugeot 207 |
![]() ![]() ![]() ![]() |
Decapotabilele şi coupe-urile - ca nici un alt design, aceste două stiluri de caroserie sunt sinonime cu bucuria dezlănțuită, luxul sofisticat - și un pic de stil de viață ca la Hollywood. De la mijlocul anilor 1930, Peugeot este un deschizător de drumuri în moda acestui domeniu. Oldtimer, maşina cu forme îndrăznețe și numeroase inovații, cum ar fi o capotă metalică rigidă retractabilă - acestea sunt modele fără vârstă. Cu toate acestea, Cabrios şi Coupés nu sunt mașini considerate doar de o mână de oameni bogaţi. Numeroase modele Peugeot produse în serie şi-au găsit calea către clienți. Vă prezentam trei decapotabile clasice şi coupe-uri de la Peugeot, care se numară în continuare printre favorite. Peugeot 403 a scris istorie în televiziune ca vehicul de serviciu al inspectorului Colombo, cel care care a investigat zeci de ani crime din înalta societate la volanul unui Peugeot 403 decapotabil. Dar modelul din gama medie este mai mult decât un Requisite ușor şifonat: este, de asemenea, un clasic al istoriei automobilelor. Cu acest model, Peugeot a reușit în perioada 1955-1967 să se apropie de Mercedes şi Rolls-Royce, în ceea ce privește calitatea. Prima maşină de serie echipată cu motor diesel francez, Peugeot 403, s-a dovedit a fi potrivită pentru producția de masă. La momentul de vârf, acest model Peugeot a fost preferat ca variantă ideală pentru cei care-şi doreau o mașină, ceea ce îl făcea să poată concura la preţ cu modelele Mercedes. Fiind dotat cu scaune sofisticate glisante şi rabatabile alese cu grijă - de la limuzină şi camionete combi, până la modelul lui Colombo sau modele 403 de familie, cu 7 locuri – a existat varianta potrivită pentru toată lumea. În versiunea coupé a modelului Peugeot 504 s-au îngemănat nu numai inima unui leu, dar şi temperamentul unui cal de curse. Un pic, cel puțin. Pentru proiectantul Pininfarina Cambiano din nordul italian, Peugeot au fost și sunt mai atrăgătoare decât Ferrari, Alfa Romeo sau Maserati. Prezentat în 1969, 504 Coupé, continuă tradiția marilor decapotabile şi coupé-uri Peugeot. Dar, fiind lansată pe piață ca o maşină sport italiană, coupe-ul rămâne totuşi cu roţile pe pământ. În timp ce Pininfarina a proiectat corpul şi ansamblul, Peugeot a executat asamblarea finală la uzina mamă din Sochaux: un motor de 1,8 litri, cu patru cilindri, robust și fezabil, ulterior urmat de un V6 de 2.7 litri care produce 136 CP pe străzi. Până în prezent, stilul elegant al italienilor a rezistat timpului, numai scaunele dure ale Peugeot necesită un mic exerciţiu de obişnuinţă. Peugeot 407 Coupé este ultimul model de succes în acest stil de caroserie Peugeot. Începând cu anul 2011 este disponibil numai ca mașină de ocazie, producția fiind ulterior încheiată. Premiera oficială a fost în 2005. În timp ce modelele 407 coupé au fost echipate în primii patru ani cu motoare pe benzină, restul liniei de producție ce a urmat a echipat mașini numai cu motoare diesel puternice. Impunătoarea versiune bi-turbo a fost produsă cu 204-240 CP. Pentru critici, designul grilei radiatorului a fost perceput ca fiind prea agresiv, neoriginal, conturul său fiind prea accentuat. Dar, printre cunoscători, modelul se bucură de o mare apreciere. Coupé-ul Peugeot 407 este apreciat pentru aspectul său elegant, tracțiunea sigură chiar și la viteze de 240 km/ h, în timp ce dinamica bună, servodirecția foarte confortabilă își câștigă partea lor de apreciere. În cele din urmă, mașina convinge cu un interior îngrijit, având un design plăcut și elegant.