Găsește autovehicule Pontiac second hand pe AutoScout24

Pontiac

Ca mașini importate, în special modelele sportive de la Pontiac au avut succes

În Europa, mașinile de la Pontiac au constituit întotdeauna o raritate, așa că anunțul societății-mamă, General Motors (GM), cu privire la marcă, în cursul restrângerii și eficientizării portofoliului de modele din anii 2009 - 2010, s-a bucurat de puțină atenție - spre deosebire de America de Nord. Acolo, sedan-urile, coupé-urile și decapotabilele Pontiac disponibile din 1950 au fost considerate modele de bază la prețuri accesibile, cu alură sportivă, manifestată în aspect și în motorul de capacitate mare. Pentru gama importată în Europa începând cu sfârșitul anilor ’60, au fost folosite în special coupé-uri și cabrio, seria sport GTO, sau din clasa mașinilor de performanță. Pontiac Firebird, lansat în 1967, Grand Am și Pontiac Grand Prix au jucat un rol important, în timp ce modelul compact Pontiac Astre, Pontiac LeMans, sau chiar nou introdusul G3 - construit în 2009, au fost disponibile cu greu în afara piețelelor din SUA.

Sedan-uri, break-uri, coupé-uri și cabrio Pontiac

Modelul cu motorizare sportivă Pontiac LeMans din clasa medie a fost produs ca un sedan cu patru uși, iar coupé-ul Pontiac Grand - care a fost oferit în versiunea de top cu un motor V8 de 7,5 litri, au fost disponibile din 1972 pe piața europeană, producția încheindu-se în anul 2004 în favoarea Pontiac G6. Sub numele de model clasic Pontiac, a fost construit în 2009 ca o decapotabilă. Pontiac Grand Am a fost construit din 1968 până în 2008 în șapte generații, în timp ce Pontiac Grand Prix a fost disponibil ca un sedan mediu și Coupé. În anul 2007, constructorul a dezvoltat modelul Pontiac G8, care, alături de Pontiac Bonneville, a rămas până în 2009 în program. Pentru piața americană, Pontiac a produs modele dedicate, cum ar fi Pontiac Safari, Pontiac Parisienne sau Pontiac Catalina.

Seria sport marca Pontiac

Producătorul a prezentat Pontiac GTO Coupé în 1964, echipat cu motorul V8 de 6,4 litri, primul model al seriei sale de mașini clasice sport, co-fondatorul clasei americane de autoturisme super performante, asigurându-și dominația pentru zece ani. O nouă ediție nu a fost lansată decât la treizeci de ani după încheierea producției primei serii, legendarul Pontiac GTO ieșind iarăși de pe linia de asamblare pentru o perioadă scurtă de timp, între 2003 și 2006 în Australia. Cea de-a doua mașină sport clasică, Pontiac Firebird, a fost prezentată pentru prima dată în anul 1967, fiind produsă până în anul 2002 în patru generații ca un coupé cu două locuri, iar în ultima perioadă de producție ca un model decapotabil cu capotă din material textil. Gama sport a fost suplimentată cu Pontiac Fiero, un model cu două locuri și cu o motorizare medie introdus în 1984, care, cu toate acestea, a rămas numai patru ani în program. Cu roadster-ul Pontiac Solstice, producătorul a încercat în 2005 din nou, timp de patru ani, să impună un model în sectorul automobilelor sport.

SUV și camionete Pontiac

Cu Pontiac Trans Sport, societatea-mamă GM și-a extins în 1990 programul de vehicule specializate până acum, în marca sa sport. Prezentată în 1996, a doua generație de Pontiac Trans Sport a fost inițial disponibilă în Europa din anul 1999, sub numele Opel Sintra , apoi ca Chevrolet Trans Sport. Ca modele SUV, GM a oferit sub numele de marca Pontiac, între 2001 și 2005, Pontiac Aztek, care a fost înlocuit începând din 2005 de Pontiac Torrent.