Salt la conținutul principal
Pontiac GTO

Pontiac GTO este unul din fondatorii erei “Muscle Car”

Numele Pontiac reprezintă încă din anii 1940 modelele sport ale grupului auto General Motors. Asta înainte ca, în urma restructurării interne, compania să vândă marca Pontiac. În Europa, Pontiac devine cunoscut în anii 1960, când GM exportă aici două modele sport ale acestei mărci. Unul dintre acestea este Pontiac Firebird, prezentat pentru prima dată în 1967 în variantele cabrio și coupé, iar celălalt este modelul prezentat în 1964, Pontiac GTO. Cel din urmă este disponibil tot în variantă coupé sau decapotabilă cu acoperiș textil sau tip hardtop. Prima generație Pontiac GTO este unul din fondatorii erei Muscle Car din America.

În 2004, este introdusă o nouă versiune Pontiac GTO

Coupé-urile și decapotabilele motorizate sportiv nu erau așa scumpe, comparativ cu alte modele americane, și erau văzute ca modele sport autentice, capabile să se măsoare cu prestigioasa concurență europeană. Totuși, datorită crizei de petrol din anii 1970, vânzările acestora sunt foarte slabe. În 1975, după trei generații, ultimul Pontiac GTO părăsește liniile de asamblare. O nouă ediție este adusă pe piață în perioada 2004-2006 de către subsidiara australiană GM, Holden. Coupé-ul din această ediție, succesorul Pontiac GTO, trebuia să fie importat în Europa personal de către doritori.

Motorizările Pontiac GTO

O caracteristică a modelelor Pontiac GTO din perioada 1964 – 1975 este dată de motoarele puternice în opt cilindri. În versiunea de bază, coupé-urile și decapotabilele din seria Pontiac GTO dispuneau de 242 kW (329 CP). În anii următori, puterea motorului este ridicată la 250 kW (340 CP). A doua generație Pontiac GTO aduce motorizarea de top Ram Air de 280 kW (381 CP). Cea de-a treia generație Pontiac GTO este produsă doar în variantă coupé și este echipată cu un motor V8 de 150 kW (204 CP), reprezentând, împreună cu Pontiac Grand Am, modelul de bază. Generația modernă Pontiac GTO, disponibilă în SUA din 2004, este produsă de către subsidiara australiană GM, Holden, și este echipată cu motoarele V8 utilizate și în Corvette. Acestea aveau o cilindree de 5,7 sau 6,0 litri. Motorul mai mic produce 260 kW (353 CP), iar cel mare produce 300 kW (408 CP).