Salt la conținutul principal
Subaru Forester

Subaru Forester

Motoarele cu pistoane dispuse pe orizontală, tracțiunea 4X4, alături de motoarele turbo utilizate pentru autovehiculele de transport pasageri – acestea sunt cele trei elemente prin care compania Subaru se identifică pe piaţa globală a marilor constructori auto. Automobilele Subaru sunt produse încă din anul 1954, când, după fuziunea a patru companii în holdingul Fuji Heavy Industries, s-a reuşit construirea unui prim autovehicul: P-1. Acest prototip a fost denumit ulterior Subaru 1500 şi era un sedan, din clasa compact, avea motor OHV de 1.5 litri, cu patru cilindri şi era inspirat de tehnologia Peugeot; mai mult, acest prototip utiliza şi structura monocoque şi o suspensie dublă claviculă. În deceniile care au urmat, compania niponă a ieşit pe piaţă cu noi modele: Subaru 360 - cu interior generos pentru patru persoane, greutate mică şi durabilitate excelentă a motorului, Subaru Sambar – un camion foarte stabil, Subaru 1000 – un sedan cu patru uşi, pentru care au fost lansate apoi variante de furgonetă şi maşină, Leone – un coupe care a inovat prin tracţiunea 4X4 la maşinile din această clasă, Subaru Domingo – prima furgonetă japoneză cu scaune pivotante, Subaru Legacy - care a stabilit recordul mondial de viteză de 223,345 kilometri pe oră pe o distanţă de 100.000 kilometri, Alcyone SVX – un model de lux, Subaru R2 – cu design unic, B5-TPH - maşina concept echipată cu tehnologie TPH. Tehnologiile dezvoltate de japonezii de la Subaru au fost premiate la nivel internaţional în repetate rânduri: motorul Subaru 2.5 litri turbo boxer a obţinut Premiul Motorul Anului 2008, automobilul Subaru Forester a câştigat Trofeul Hulman în anul 1996, Subaru Legacy a primit Premiul Maşina Anului 2003-2004 în Japonia, Subaru R2 a obţinut un premiu special la categoria automobile mini pentru pasageri în anul 2004, iar tehnologia EyeSight (versiune a II-a) – Premiul tehnologia Anului 2010/2011; Premiul pentru Design 2012 a fost decernat pentru Subaru Impreza şi Subaru XV. Concomitent, compania Subaru a colaborat cu Toyota şi General Motors pentru a-şi diversifica tehnologiile şi gama de automobile oferite.

Prima generație Subaru Forester

În anul 1997, compania lansa Subaru Forester, un crossover din clasa compact, construit ca un hatchback, dar cu punct H mai înalt. Astfel, autovehiculul Subaru Forester era promovat folosind motto-ul “Puternic ca un SUV, uşor de condus ca o maşină”. În gama de motorizări erau disponibile motoare de 2.0 litri şi 2.4 litri, cu cutie de viteze în patru trepte automată şi în cinci trepte manuală. Subaru Forester a înlocuit pe piaţă Subaru Impreza, a cărui platformă o şi utiliza. Această primă generaţie Forester a fost comercializată în variante adaptate pentru diferite pieţe: australiană, americană şi japoneză, cu dotări standard şi de lux. Exterior Subaru Forester vedere interior Subaru Forester

Alte patru generații Subaru Forester

Cea de-a doua generaţie Subaru Forester a venit cu îmbunătăţiri menite să îi reducă greutatea, iar mai apoi cu un motor turbo performant, premiat în 2006 ca Motorul Internaţional al Anului. Un spaţiu interior mult mărit, mai ales pentru zona picioarelor, sistem de navigaţie prin satelit, un consum mai mic, sistem de asistenţă EyeSight Driver, capacitate de tractare mărită, volan reglabil pe patru direcţii, afişaj multifuncţional superior, sistem de navigaţie cu recunoaştere vocală, stabilitate mărită datorită blocului motor montat mai jos pe şasiu, controlul dinamic al şasiului, sistem de aer condiţionat cu două zone, opţiuni de conectivitate pentru dispozitivele digitale - sunt câteva dintre îmbunătăţirile aduse odată cu cea de a treia şi cea de a patra generaţie a seriei Subaru Forester. Toate acestea recomandă un autovehicul Subaru Forester, fie el nou sau rulat, ca pe o alegere viabilă, capabilă să facă faţă cu brio concurenţei automobilelor rivale Mitsubishi RVR, Suzuki Grand Vitara, Hyundai ix35, Honda CR-V şi Mazda CX-7.