Salt la conținutul principal
Subaru OUTBACK

Seria Subaru Outback

Cele şase stele ale brandului Subaru sunt demult celebre în lume, fiind sinonime cu vehicule fiabile și puternice. Corporaţia Fuji Heavy Industries a fost înfiinţată în anul 1953 prin fuziunea unor companii cu tradiţie în spaţiul automotive nipon. Un an mai târziu a fost construit primul automobil: Subaru 1500, un sedan al cărui design exterior era marcat de stilul ponton şi farurile mici, rotunde. Pentru propulsarea acestui vehicul, Subaru s-a inspirat din motorizarea modelului Peugeot 202, realizând motorul FG4A de 1.5 litri şi patru cilindri. Deşi au fost construite doar douăzeci de exemplare ale maşinii, Fuji a mizat pe marketing şi a oferit şase exemplare pentru testare gratuită către diferite companii nipone de taxi, succesul constructorului de automobile fiind, astfel, asigurat. Pentru a avea vehicule performante și mai uşoare, odată cu modelul Subaru 360, lansat în anul 1957, compania a început să implementeze soluţii utilizate în industria aviatică. Punctul culminant al succesului în domeniu a fost atins prin modelul Subaru 360, un minicar cunoscut drept Ladybird, care a reuşit să răspundă cererilor de pe piaţă și să ofere confort, rapiditate și performanţe bune la un preţ accesibil. În deceniile următoare, Subaru a înscris în istorie modele precum: camioneta Sambar, Subaru 100 – primul automobil compact al brandului, minisedanul Subaru R-2, Leone- un vehicul foarte apreciat pentru utilizarea pe drumuri dificile, Alcyone– remarcabil prin designul aerodinamic, Rex– un model apreciat de tineri, Legacy – primul model al companiei cu motor de 2 litri și Forester – un SUV pentru pasageri. Subaru OUTBACK vedere din fata

Prima generație

Brandul Subaru Outback a fost lansat de niponi în anul 1994, fiind un model derivat din cea de-a doua generaţie a seriei Subaru Legacy. Subaru Outback a uimit de la început prin aerul de SUV împrumutat unui break, construit ca hatchback cu cinci uşi. Astfel, vehiculul beneficia de pneuri mai late pentru o mai bună aderenţă la sol, de un sistem complex de airbaguri şi, opţional, de aer condiţionat. În funcţie de nivelul de echipare, confortul din interior era asigurat de tapiţeria din material textil sau din piele, pentru scaune, şi de volanul marca italiană Momo. Pentru gama de motorizări, Subaru a ieșit pe piaţă cu două variante, ambele pe benzină: 2.2. litri SOHC de 135 cp şi 2.5 litri DOHC de 165 cp; cutia de viteză era automată în patru trepte sau manuală în cinci trepte. În anul 1998 s-au introdus alte două modele: Outback SUS, care aducea în prim-plan un sedan cu caracteristici de SUV, precum şi varianta Outback Sport. vedere din lateral Subaru OUTBACK

Alte patru generații

Odată cu cea de-a doua generaţie, lansată în anul 2000, modelele seriei au beneficiat de sistem ESP; la cea de-a treia generaţie, disponibilă din 2007, a fost introdusă cutia de viteză automată în cinci trepte, iar de la cea de-a patra generaţie, Outback a mai fost disponibil doar în varianta de caroserie break cu cinci locuri şi cinci uşi. Nivelul de echipare a fost continuu îmbunătăţit, compania niponă incluzând printre dotările standard ale celei de-a treia generaţii airbagurile laterale şi sistemul ABS, venind cu un design modern și impozant la cea de-a patra generaţie şi cu primul wagoon sportiv-utilitar, odată cu cea de-a cincea generaţie. Astăzi, un vehicul Subaru Outback, nou sau second hand, se remarcă prin confortul oferit de un break şi prin versatilitatea caracteristică unui vehicul sportiv-utilitar, dotat cu asistenţă la urcarea dealurilor, controlul dinamicii, suspensii MacPherson, tracţiune pe toate roţile în sistem X-MODE. Aceste caracteristici, alături de preţul accesibil, transformă Subaru Outback într-un concurent redutabil pentru Volvo XC70, Audi AllRoad şi Ford Explorer, şi în prima alegere a conducătorilor auto care îşi doresc un vehicul robust, de încredere, potrivit pentru orice drum.