Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
suzuki-l.jpg

Suzuki

Cine caută o maşină ieftină şi practică ajunge inevitabil la Suzuki. Chiar maşinile second-hand sunt cele care ne surprind – fiind mai ieftine decât autoturismele noi, fără a face mari compromisuri în materie de dotări, calitate şi fiabilitate. Producătorul japonez se axează mai mult pe maşini mici şi maşini cu tracţiune integrală. În special maşinile offroad Suzuki sunt foarte populare pe piaţa second-hand: combinaţia dintre o tehnologie robustă, manevrabilitatea fermă şi nu în ultimul rând preţul mic, este rar întâlnită la alţi producători.

Modele de vârf Suzuki care atrag cumpărătorii pe piaţa second-hand

Suzuki Cappuccino privit din faţă Producătorul japonez se află în India printre liderii de piaţă, căci aici modelele Suzuki reprezintă pentru cumpărători o alegere promiţătoare. În cel mai bun caz, clasicele offroadere au un număr constant de fani. Aici, modelele nu trebuie să se ascundă, căci unele serii din 1990 sunt o investiţie foarte bună pentru cumpărător, datorită formei originale şi a tehnologiei fiabile utilizate. Însă şoferilor obişnuiţi cu confortul le vine greu să găsească plăcerea în caracteristicile, uneori spartane, ale acestor modele. Pe bună dreptate, căci până la urmă cei de la Suzuki construiesc maşini practice, ieftine şi ieftin de întreţinut, limitate la ce este esenţial. Vă prezentăm trei modele Suzuki, care, chiar dacă sunt la mâna a doua, respectă promisiunile făcute de producătorul auto japonez: maşini mici cu libertate mare. Suzuki SX4 privit din faţă Suzuki SX4 : SX4 domină segmentul SUV-urilor mici, până acestea au devenit un trend. Construit între 2006 şi 2015, Suzuki SX4 s-a dovedit a fi cu adevărat versatil. Acest lucru se datorează parţial faptului că SX4 nu era disponibil doar în formă mini-SUV, ci şi ca sedan-hatchback în 5 uşi – şi foarte rar – îl întâlnim şi ca sedan-notchback în 4 uşi. Printre altele, varianta SUV oferă spaţiu generos - patru adulţi încap lejer pe scaunule din faţă şi din spate. Însă, nu mai rămâne mult spaţiu pentru bagaje. SX4 nu îşi arată punctele forte în traficul urban, ci în afara oraşelor, pe teren. Modelul SX4 cu tracţiune integrală ne-a pregătit multe distracţii. Dintre maşinile second-hand, la teste, SX4 iese fruntaşul clasei sale: maşinile tinere (de la 1 până la 4 ani vechime) prezintă, conform TÜV, defecte doar într-un număr mediu, iar cele mai în vârstă (peste 5 ani vechime) sunt mai fiabile decât maşinile concurenţei. Suzuki Swift privit din faţă Suzuki Swift : Maşina mică de la Suzuki face parte din clasicii auto. A 4a şi a 5a generaţie (produsă din 2005, respectiv din 2010) sunt maşini de oraş aspectuoase. Sprintene pe şosele şi cu un aspect şic: o maşină care trezeşte senzaţii, la un preţ mic. Farurile mari sunt pe placul domnişoarelor, iar spatele scurt uşurează parcarea, chiar şi în locuri strâmte. Având o lungime de aproximativ 3,7 metri, Suzuki Swift are un cerc de bracaj mic. Interiorul este suficient de mare, astfel încât patru adulţi încap fără a deveni claustrofobici. Skepsisul: complet ocupat, nu prea mai este spaţiu de bagaje. Second-hand, maşina a primit o notă bună. Totuşi, TÜV recomandă ca la exemplarele mai vechi să fie inspectate axele, frânele şi cutia de viteze. Suzuki a fost nevoită să recheme de mai multe ori înapoi maşinile din a 4a generaţie, reparaţiile fiind acoperite de către producător dacă clientul prezintă factura de achiziţie. Suzuki Jimny privit din faţă Suzuki Jimny : Pe dinafară robust şi dur, dar tandru pe dinăuntru. Dacă Suzuki Jimny ar fi un om, atunci ar purta 5 zile la rând aceeaşi cămaşă tipică tăietorilor de lemne, şi ar ţine cursuri despre împerecherea păsărilor rare. Suzuki Jimny se află printre offroader-ele cu cea mai îndelungată perioadă de producţie, prima generaţie a modelului părăsind linia de asamblare acum mai bine de 40 de ani. Astăzi, modelul actual a ajuns la cea de a treia generaţie, produsă neîntrerupt din 1998 încoace. De obicei oferit în caroserie non-decapotabilă, acest model poate fi găsit câteodată şi în varianta cabrio - o raritate. Având în vedere că Suzuki Jimny a fost gândit pentru clasa muncitoare, trebuie să fim pregătiţi de compromisuri în materie de dotări şi confort. Îşi arată însă punctele forte cu ajutorul reductorului de viteză şi a tracţiunii permanente. Oricum, vitezele mari nu sunt de nasul lui: motoarele au fost proiectate mai mult pentru căţărat decât pentru depăşiri. Pe lângă asta, izolarea fonică din interior este practic inexistentă.

Suzuki: de la război de ţesut producător auto activ pe plan global

Suzuki Suzulight văzut din faţă Suzuki Carry Van privit din lateral Suzuki este foarte cunoscută printre iubitorii de motociclete, căci motoarele Suzuki în 2 şi în 4 timpi au scris istorie în lumea curselor moto. În Campionatul Mondial al Motocicletelor, care are loc din 1949, Suzuki a câştigat, cu şoferi ca Hugh Anderson, Hans Georg Anscheidt sau Kenny Roberts Jr., 15 titluri mondiale la categoria piloţi şi 15 la constructori. Iar în CM al Superbike-urilor, Try Corser a câştigat aurul cu o motocicletă Suzuki. Producătorul auto japonez nu a primit la fel de multă faimă cu maşinile sale. Însă, Suzuki s-a stabilit pe piaţă de secole cu ajutorul maşinilor sale mici şi practice, a offroader-elor robuste şi a SUV-urilor. Istoria companiei Suzuki începe în 1909 într-un domeniu cu totul diferit: producţia de războaie de ţesut. La mjlocul anilor 1930, compania încearcă primul prototip auto, însă Războiul Mondial o obligă să înceapă producţia de armament. În timpul războiului, multe fabrici au fost distruse sau deteriorate, iar printre ele se află şi fabricile Suzuki. După război, un nou început era inevitabil. De aceea, după 1945, Suzuki începe să producă aeroterme şi vehicule agricole. Suzuki LJ80, Samurai şi Jimny – din spate Suzuki Kizashi privit din faţă Abia peste 7 ani începe producţia de motociclete. Colleda, prezentată în 1954, a fost prima motocicletă de la Suzuki. S-a transformat rapid într-un succes. Astfel, Suzuki renunţă la a mai produce războaie de ţesut şi trece la producţia de automobile. În 1955, este prezentat Suzuki Suzulight, prima maşină de la Suzuki. Vor fi produse şi motoare pentru ambarcaţiuni, începând cu mijlocul anilor 1960. Succesul pe care compania o are cu maşinile mici duc la extinderea acesteia, astfel, Suzuki intră pe piaţa americană şi pe cea europeană. În 1976, Suzuki produce GS750D, prima motocicletă proprie cu un motor în 4 cilindri, iar în 1983, cu LT 125, Suzuki înfiinţează clasa atv-urilor. Începând cu 1980, producătorul japonez oferă LJ80, un offroader mic, poreclit „Eljot“ şi împinge Suzuki către segmentul maşinilor de teren şi cel al maşinilor cu tracţiune integrală. În ziua de azi, Suzuki are peste 50.000 de angajaţi şi deţine 35 de fabrici, aflate în 24 de ţări. India devine cea mai importantă piaţă pentru Suzuki. Cele mai importante clase auto sunt SUV-urile şi Pick-up-urile. Marele avantaj al companiei Suzuki: maşinile second-hand rămân practice şi costă mai puţin decât vehiculele concurenţei.

Actualele modele Suzuki, care îşi păstrează charm-ul practic, chiar şi folosite

Numele modelului Clasa din care face parte Perioada de producţie Particularităţi
Suzuki Celerio mini din 2014 Numele provine din spaniolă şi înseamnă „râu ceresc“. Maşină compactă şi economică, fără a oferi prea mult confort.
Suzuki Swift mică din 2010 (a 5a generaţie) În 2013 primeşte, prin intermediul unui facelift, o grilă nouă, lumini de zi LED şi semnalizatoare încorporate în oglindă. Sistemul Start-Stop devine disponibil standard.
Suzuki Vitara SUV-compact din 2015 Lifestyle-SUV-ul nu prea este potrivit pentru offroad. Acesta nu este înrudit cu modelele omonime din trecut, ca de exemplu Suzuki Grand Vitara.
Suzuki SX4 S-Cross compactă din 2013 (a 2a generaţie) Un pic mai mare ca predecesorul său; se aseamănă optic cu un SUV. Confort mărit în interior, ideal pentru familii.
Suzuki Jimny offroad din 1998 (a 3a generaţie) În Germania, disponibil doar cu reductor şi tracţiune integrală comutabilă. Din 2005 încoace a primit mai multe revizii, printre care şi facelift-ul optic din 2012. De atunci modelul este oferit cu caracteristici şi dotări îmbunătăţite.