BMW i8 autovehicule second-hand cumpărați pe AutoScout24

Găsiți-vă autovehiculul de vis

Oferte pentru căutarea dumneavoastră

Oferte pentru căutarea dumneavoastră

BMW i8 este un concept de la BMW i. Primul studiu, BMW Vision Efficient Dynamics, a fost prezentat în 2009 la IAA. Tot la IAA, doi ani mai târziu, BMW i8, reprelucrat în urma studiului, a fost prezentat de către producătorul de automobile bavarez. Se dorea conceperea unei maşini sport cu un design complet nou şi cu consumul unei maşini mici. De vină, printre altele, este noul PlugIn-Hybrid eDrive dezvoltat de BMW, care combină două motoare electrice cu unul termic, spre deosebire de BMW i3 Concept. Modelul începe să fie produs în serie începând cu 2013.

Puterea BMW i8

În faţă, BMW i8 este echipat cu motorul electric de pe BMW i3 Concept, adaptat special în urma studiului, ce produce 104 kW. Al doilea motor electric, mai mic, este cuplat la transmisia cu dublu ambreiaj din spate şi produce maxim 25 kW. La cele două se adaugă un motor termic de înaltă performanţă, supraalimentat, iar cei 3 cilindri ai acestuia au o capacitate de 1,5 litri. Motorul termic are un cuplu de 300 Nm şi produce 120 kW. Cu aceste trei motoare combinate, BMW i8 are o putere totală de 262 kW cu ajutorul căreia accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,8 secunde şi atinge o viteză maximă de 250 km/h, limitată electronic. Desigur, aceste numere pot fi atinse şi de alte maşini sport – elementul unic al BMW i8: un consum record de doar 2,7 litri motorină/100km şi doar 99g de emisii CO2 per kilometru. Adică, BMW i8 ar trebui să parcurcă 700 km cu un plin şi o încărcare a bateriilor, respectiv 650 km, dacă se renunţă la motoarele electrice. Acestea îşi primesc energia dintr-o baterie litium-ion, ce se reîncarcă de la priză.

BMW i8 privit din fata

Tehnologia din spatele BMW i8

i8-ul a fost construit folosind materiale uşoare, îmbunătăţind astfel performanţele şi consumul autovehicului. Motoarele sunt conectate între ele cu un aşa zis tunel de energie în care se află o baterie de înaltă tensiune. În acest fel, centrul de greutate al maşinii este foarte jos, iar distribuţia optimă a sarcinii pe cele două axe (50-50) a fost realizată. Axele sunt foarte plate, tipic maşinilor sport, ceea ce înseamnă că orice interferență a motorului asupra direcției poate fi evitată.

Aşa arată BMW i8

Design-ul BMW i8 este unul nemaivăzut pe străzi, până acum. Aspectul său plat şi curb totodată, geamurile mari, uşile batante în formă de aripi aduc aminte de unele fantezii din viitor, văzute în diverse filme. La acestea se adaugă farurile LED în formă de U, V-ul negru de pe capotă ce se întinde până la parbriz şi evacuările proiectate tridimensional – un design futuristic, care ar putea fi felul în care vor arăta maşinile de mâine. În ciuda aspectului său dinamic de maşină sport, BMW i8 oferă suficient spaţiu pentru 4 persoane şi pentru mersul la cumpărături.

BMW i8 privit din lateral

Confortul oferit de BMW i8

Deşi interiorul seamănă cu cel din BMW i3 Concept, bordul, gurile de ventilaţie şi display-ul au primit o notă sportivă evidentă. Înafară de asta, şoferul va găsi cam tot ceea ce se oferă din ce în ce mai mult ca dotări standard, cum ar fi sistem Start/Stop şi frână de parcare electronică. Pe lângă acestea se află dispay-ul tri-dimensional, care afişează în funcție de situaţie doar informaţiile relevante – printre care se află, desigur, autonomia rămasă şi sistemul de propulsie activ. În spate, interiorul este împărţit de bateria orientată longitudinal, ceea ce accentuează caracterul sportiv al maşinii.