Salt la conținutul principal
BMW i3

Performanţele BMW i3

BMW i3 este un autoturism-proiect , pur electric , în 5 uşi - care se deschid în sens opus. Modelul de la BMW se bazează pe studiul reducerii greutăţii viitoarelor vehicule, Megacity Vehicle (MCV), al celor de la BMW şi SGL Carbon. Conform planificării, BMW i3 va fi produs în serie şi introdus pe piaţă după finalizarea proiectului, adică în 2013. În acelaşi timp trebuie să fie lansat şi hibridul sport BMW i8, care foloseşte aceleaşi motoare electrice ca i3. În prezent, ai nevoie de un portofel destul de gros pentru o maşină electrică, în ciuda avantajelor economice şi ecologice. Nici i3 nu va fi o excepţie, care ar trebui să fie mai ieftin ca un BMW seria 5, dar tot va trece de pragul de 40.000, fiind situat la aceeaşi înălţime cu Opel Ampera. Factorul care înfluenţează preţul este, pe lângă baterie, structura specială, foarte uşoară, din fibră de carbon. BMW i3 vedere din fata BMW i3 este conceput ca o maşină de oraş compactă. Asta înseamnă că viteza este limitată la 150 km/h în favoarea duratei de viaţă a bateriei şi a motorului electric. Clienţii tradiţionali BMW , care preferă ca maşina să aibe tracţiune spate şi mulţi cai putere, vor primi de la BMW i3 ceva pe măsura preţului: maşina mică ţine în frâu 125 kW (170 CP) şi are un cuplu de 250 Nm, iar astfel, modelul atinge 100 km/h în 7,9 secunde cu zero emisii poluante. Distanţa maximă ce poate fi parcursă cu un plin (al bateriilor) este 150 km, însă BMW a anunţat deja o versiune cu funcţie Range Extender: un motor termic ar trebui să încarce bateria în timpul mersului, iar astfel autonomia maşinii să fie crescută.

Tehnologia BMW i3

Contrar Tesla Roadster, care a fost conceput pe baza benzinarului Lotus Elise, BMW i3 a fost dezvoltat special ca maşină electrică. Greutatea autoturismului joacă un rol mult mai mare în cazul vehiculelor electrice, decât în cazul celor cu motoare tradiţionale. Cu cât mai uşor autovehiculul, cu atât mai puţin este solicitată bateria. Aşa se face că BMW abordează într-un model complet nou caroseria noului i3, folosind pentru aceasta plastic întărit cu fibră de carbon (CFRP): materialul arhicunoscut în lumea motorsportului, dar până acum niciodată folosit în producţia de serie, se remarcă prin cea mai bună stabilitate şi greutatea foarte mică. BMW i3 ar trebui să fie astfel cu 300kg mai uşor decât dacă s-ar fi folosit o caroserie normală. Cu o greutate totală de 1250kg, BMW i3 este chiar în topul maşinilor electrice. Totuşi, folosirea carbonului aduce şi un dezavantaj: acesta este de 50 de ori mai scump decât oţelul. BMW încearcă să găsească un compromis excelent între materiale excelente şi costurile aferente: astfel, unele piese sunt produse în statul american Washington pentru a beneficia de costurile energetice extrem de scăzute. BMW i3 vedere din lateral

Aspectul estetic BMW i3

BMW i3 arată optic ca încrucişarea futuristică dintre un Audi A2 şi un Smart, având o uşoară înclinaţie către un van. Dimensiunile sale îl aduc mai aproape de un A2: i3-ul are o lungime de 3,85 metri, o înălţime de 1,54 metri şi o lăţime de 2,01 metri (incluzând oglinzile exterioare). Stopurile sunt amplasate un pic mai în sus, ca la un Smart. În special, uşile sinucigaşe sunt mai evidente. Uşile din faţă se deschid normal, iar cele din spate se deschid în spate, fiind astfel uşurată urcarea şi coborârea din autovehicul.