Salt la conținutul principal
BMW 520

BMW 520 este primul model din Seria 5

Cu trei ani înainte ca producătorul auto BMW să aducă pe piaţă Seria 3, cel mai de succes model din clasa mijlocie din întreaga istorie BMW, BMW Seria 5, ne arată din 1972 că cele mai dinamice maşini din clasa superioară provin din Bayern. Design-ul primului 5ar, şi ulterior şi a noului BMW Seria 3, a fost proiectat de către designer-ul francez Paul Bracq. Faruri rotunde, duble, şi grila îngustă, înaltă, determină aspectul estetic al noii serii. Primul exemplar din Seria 5, BMW 520, a fost prezentat în primăvara anului 1972. La scurt timp după, BMW 520, ca sedan în patru uşi şi cu un motor în patru cilindri, este produs în fabrica principală din München, iar din 1973 în noua fabrică din Dingolfing. Motorul produce 85 kW (115 CP) şi accelerează modelul până la 173 km/h. De la început, în acelaşi timp, exista şi o variantă cu injecţie directă, BMW 520i, care cu 130 CP atingea o viteză maximă de 183 km/h. În timp ce BMW 520i este produs neschimbat până în 1979, 520-ul primeşte în 1977 un motor nou în 6 cilindri şi 90 kW (122 CP), modelul devenind acum la fel de rapid ca varianta cu injecţie directă.

Noua tehnologie a catalizatoarelor din BMW 520

În cea de-a doua jumătate a anului 1980, BMW introduce o dezvoltare nouă în segmentul superior al clasei mijlocii, care pune accentul pe siguranţa traficului şi pe impactul maşinii asupra mediului înconjurător. A doua generaţie Seria 5 (din 1981) putea fi echipată, opţional, pentru prima dată, cu sistem ABS. Anul 1986 aduce modelului BMW 520 un prim catalizator, care a redus emisiile autoturismului, astfel încât acesta întruneşte acum normele Euro1. Spre deosebire de modelele precedente, acest 520 funcţionează pe benzină standard. BMW 520 vedere de sus

BMW 520 cu ecourile clasei de lux

Sub designer-ul şef Claus Luthe, generaţia 520 din 1987 a fost creată după modelul BMW Seria 7. Asta a însemnat un interior alungit şi, deci, mai mult loc pentru ocupanţi, iar din 1990 apar şi motoare mai performante. BMW 520 primeşte nou dezvoltatul motor în 6 cilindri şi 24 de valve, care produce 110 kW (150 CP), şi care accelerează autoturismul până la 211 km/h – fiind şi unul din cele mai fiabile şi mai longevive motoare întâlnite în Seria 5. În 1990, BMW 520 este adus pe piaţă, pentru prima dată, în varianta combi.

Şasiu din aliaj pentru BMW 520

În 1995 apare noua generaţie Seria 5. Întâi disponibil doar în variantă sedan, din 1997 ca Touring, BMW 520 a fost dotat cu o caroserie uşoară cu componente din aluminiu, care se traduce într-o reducere a consumului mixt la 9,6 l/100 km (229 g/km CO2). Odată cu facelift-ul din 2000, noile modele veneau dotate şi cu noile motoare de 125 kW (170 CP), disponibile atât în variantele sedan, cât şi în cele Touring. Noua generaţie BMW 520 aduce cu ea, pentru prima dată, motoare diesel, care produceau 100 kW (136 CP) . BMW 520 privit din lateral

BMW 520 cu tehnologie nouă

BMW 520 primeşte un alt feature al clasei de lux odată cu introducerea noii serii, E60. Producătorul din Bayern a dotat modelul său din segmentul superior al clasei mijlocii cu sistemul iDrive, care uşurează controlul aerului condiţionat, a navigaţiei şi a sistemului audio. Producătorul reacţionează la cerinţele unui autoturism din segmentul superior al clasei mijlocii cu noi motoare, mai economice, dotate cu un sistem „Start-Stop” ecologic. Cel mai mic consum din serie a fost atins de BMW 520, dotat cu motorul diesel ce produce 130 kW (177 CP), având un consum mediu de 5,1 l/100km (136 g/km CO2).