Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
default-banner-l-01.jpg

BMW Seria 6

Producătorul german BMW a avut o contribuție semnificativă la conturarea sectorului automobilistic de astăzi. Cu o tradiție de peste 100 de ani, compania a lansat de-a lungul timpului numeroase tehnologii inovatoare și a crescut standardele de calitate, demonstrând că inovația poate deveni o constantă în activitatea unui producător de automobile. Printre mașinile impresionante lansate de BMW se numără și BMW Seria 6, o serie de limuzine de lux lansată la mijlocul anilor ’70 și inspirată inițial din prima generație a seriei 7. Astăzi vom parcurge evoluția Seriei 6, oprindu-ne asupra celor mai importante elemente. BMW Seria 6 vedere din fata

Prima Generație

Prima generație BMW Seria 6 a apărut pe piață în anul 1976 sub denumirea E24 și era moștenitoarea coupé-urilor E9. Folosind șasiul E24, modelele erau echipate cu un motor de 3210 centimetri cubi și dezvoltau până la 194 de cai putere. În anul 1978 a fost lansat modelul 635CSi, echipat cu un motor SOHC de 3452 de centimetri cubi, având 218 cai putere și aceelerând până la o sută de kilometri pe oră în 7.4 secunde. În anul 1979, modelul 630 a fost înlocuit de 628 CSi, care dispunea de un motor cu injecție de 2.8 litri. Anul 1982 a marcat o schimbare importantă în ceea ce privește designul seriei. Exteriorul a primit noi elemente estetice și aerodinamice, în timp ce interiorul a fost modificat. Totodată, BMW a introdus un nou motor de 3430 de centimetri cubi, ce dispunea fie de o cutie de viteze manuală, fie de una automată. Modelele lansate după luna iunie a anului 1987 erau echipate cu noi faruri elipsoidale, spoilere mai suple și aveau un aspect ceva mai modern. BMW Seria 6 vedere din spate

Generațiile ulterioare

Cea de-a doua generație a Seriei 6 și-a făcut debutul în anul 2003 în cadrul Salonului Auto Internațional din America de Nord, cu numele E63/E64. Mașina a apărut pentru a umple golul lăsat de dispariția Seriei 8 și era inspirată de modelele E60. Spre deosebire de mașinile Seriei 5, noile modele ale Seriei 6 puneau mai mult accent pe îmbunătățirea performanțelor. Primele modele erau disponibile doar în varianta decapotabilă și erau echipate cu faruri xenon adaptive, senzori de parcare, ștergătoare automate, sistem multimedia cu suport pentru comenzi vocale sau control dinamic al tracțiunii. Sub capotă erau disponibile motoare precum N52B30, de 2979 de centimetri cubi, având 255 de cai putere, sau N62B48 V8 cu 4799 de centimetri cubi și 362 de cai putere. În anul 2007, mașinile din Seria 6 au primit câteva îmbunătățiri estetice notabile, precum și câteva noi variante de motorizare. În 2011, în cadrul Saloanelor Auto Internaționale din Shanghai și New York și-a făcut apariția și cea de-a treia genrație a seriei 6 sub denumirea F06/F12/F13. Cu rivali precum Audi A7 sau Mercedes-Benz CLS, noua serie a continuat tradiția performanțelor deosebite, mașinile fiind disponibile în variantele sedan cu patru uși, decapotabilă cu două uși sau coupé cu două uși. Sub capotă se găsea un motor cu injecție de 3.0 litri, un V8 de 4.4 litri sau un diesel cu șase cilindri în linie de 3.0 litri ce dezvolta 313 cai putere. În 2014, sunt adăugate noi elemente estetice și noi variante de motorizare. Modelul 650i primește sistemul Auto Start Stop ca dotare standard, iar motorul biturbo V8 primește 443 de cai putere. Modelele lansate în 2015 erau dotate cu o nouă grilă a radiatorului, faruri adaptive LED cu un design îmbunătățit, sistemul Hydraulic Steering Assistance ca dotare standard și tehnologia TwinPower Turbo. De-a lungul timpului, mașinile din Seria 6 au demonstrat că performanța de top și caracterul sport pot fi îmbinate cu un design modern și elegant într-un mod perfect echilibrat.