Salt la conținutul principal

Găsește autovehicule BMW M6 second hand pe AutoScout24

BMW M6

BMW M6

Compania germană BMW aproape că nu mai are nevoie de nici o introducere pentru că este una dintre cele mai populare branduri din lume și ocupă un binemeritat loc de cinste în rândul producătorilor auto. Cu toate că, la început, fabricile BMW produceau motoare pentru avioane și au trecut prin numeroase situații dificile după cel de-Al Doilea Război Mondial, compania a reușit tot timpul să se adapteze condițiilor vitrege și să le depășească rapid. Compania germană și-a câștigat renumele mai ales datorită modelelor sport de lux, iar astăzi vom diseca istoria uneia dintre cele mai de succes, seria M6. BMW M6 vedere din fata

Prima Generație

Prima generație M6, cunoscută și sub denumirile E24 sau M635Csi a fost creată în anul 1983. Atunci, cei de la BMW au folosit motorul cu șase cilindri M88/3, o versiune modificată a motorului M881 de pe modelul M1. L-au atașat unui șasiu al modelului BMW seria 6, dând naștere unei serii care s-a bucurat de un succes răsunător pe întreg mapamondul. Primele modele beneficiau de un design foarte interesant și elegant, dar și de echipamente de lux, toate coroborate cu performanțe de top. Cu o viteză maximă de 255 de kilometri pe oră, modelul M6 una dintre cele mai rapide BMW-uri constituite vreodată, alături de modelul M1. Pentru piața americană, modelul E24 M6 a fost dotat cu un motor S38B35 care producea 256 de cai putere și accelera de la 0 la 100 de kilometri în 6.8 secunde, în timp ce versiunea europeană avea nevoie de doar 6 secunde. Producția acestei prime generații s-a oprit în anul 1989. BMW M6 vedere din lateral

Generațiile Ulterioare

După o pauză de mai bine de 16 ani, seria M6 revine în prim plan în anul 2005 cu o nouă generație numită E63/64 M6. Primul contact cu publicul a avut loc în cadrul Salonului Auto Internațional de la Geneva, unde spectatorii și entuziaștii au putut să admire noul design și să afle mai multe detalii despre ce se află sub capotă. Modelele din această nouă generație erau derivate din modelul BMW E63/E64 seria 6, lansat în anul 2006, beneficiind de același motor S85 V10 de 5.0 litri care, în combinație cu o cutie de viteze SMG II, producea nu mai puțin de 500 de cai putere. Astfel, accelerația de la 0 la 100 de kilometri pe oră se realiza în doar 4.4 secunde, cu toate că viteza maximă era limitată la 250 de kilometri pe oră. Mașina era configurată pentru traficul obișnuit, producând doar 395 de cai putere, dispunând de un buton special care, odată apăsat, îi permitea să se bucure de toți cei 500 de cai putere disponibili. Manevrabilitatea excelentă a acestor mașini se datora unui cumul de factori, printre care folosirea fibrei de carbon pentru acoperiș sau barele de protecție, precum și designului care aducea centrul de greutate la o înălțime mult mai scăzută. Încă de la început, modelele din noua generație erau disponibile atât în varianta coupe, cât și cabrio. Producția a fost oprită în anul 2010, cu un bilanț foarte încurajator pentru cei de la BMW, având în vedere prețul ridicat. Ce-a de-a treia generație a apărut în 2012 sub denumirea F12/13 M6 și dispunea de un motor BMW S63 V8, o cutie de viteze M-DCT în 7 trepte și numeroase alte sisteme de ultimă generație. Seria M6 reprezintă visul oricărui entuziast auto, datorită designului unic și impunător, a calității materialelor folosite și îndeosebi a performanțelor remarcabile pe care le-a îmbunătățit cu fiecare nou model lansat.