Salt la conținutul principal
Jeep Wrangler

Seria Jeep Wrangler

Legendarul Jeep e vehiculul simbol, 4X4 şi SUV, a cărui istorie se împleteşte cu cea a Statelor Unite ale Americii în ultimii 70 de ani. Povestea Jeep e strâns legată de cel de-Al Doilea Război Mondial, când Armata Americană a cerut producătorilor de maşini din Statele Unite ale Americii să vină, în doar 49 de zile, cu planurile pentru o nouă maşină, una uşoară, puternică, potrivită pentru misiunile de recunoaştere. Se întâmpla în vara anului 1940 şi o singură companie, Bantam Car Company, aflată în faliment, a răspuns cererii. Schiţele erau aproape perfecte, iar constructorii Bantam Car Company, Ford şi Willys au primit misiunea de a începe producţia; aşa s-au construit autovehicule Bantam BRC-40, Ford GP şi Willys MA. Compania Willys a dus cercetarea mai departe şi a produs Willys MB, primul vehicul SUV, care atingea o viteză maximă de 105 kilometri pe oră, avea o greutate de 1.113 kilograme şi motor Willys L134, poreclit, mai târziu, de soldaţii americani, Go Devil. Acelaşi tip de autovehicul, dar denumit Ford GPW, a fost produs de firma Ford şi reprezintă primul Jeep din istorie. În total, în perioada belică, Willys a construit 359.489 vehicule de acest tip, iar Ford - 277.896. După război, au intrat în construcţie noi tipuri de Jeep-uri: în anul 1950 a fost construit CJ-V35/U, un Jeep - amfibian pentru operaţii pe apă, iar în 1965 a fost construit Jeep M715, folosit în timpul Războiului din Vietnam. Însă încă din anul 1945, Jeep-ul a fost disponibil şi pentru civili, în versiunile CJ-2A, CJ-3A, CJ-3B, CJ-4, derivate din Willys MB şi folosite în agricultură şi în industrie. Modelul Jeep s-a dezvoltat continuu, serii precum Renegade, Cherokee, DJ, Comanche, Wrangler, Patriot câştigându-şi renumele. De-a lungul anilor, brandul Jeep a trecut de la un producător la altul, astăzi aflându-se în portofoliul Fiat Chrysler Automobiles. Jeep Wrangler din fata

Wrangler YJ

Încă din anul 1982 s-a pus în discuţie o nouă serie Jeep, care avea să intre pe linia de producţie abia în 1986. Seria a fost denumită YJ, dar în SUA a fost comercializată sub denumirea Wrangler şi venea cu un design nou, cu un ecartament mai mare şi confort sporit. La început erau disponibile două motorizări de 2.5 litri AMC 150 şi 4.2 litri AMC 258, pentru ca mai târziu să fie introdusă şi opţiunea de 4.0 litri AMC 242, cu cutii de viteze în 3, 4 sau în 5 trepte, automate sau manuale. Îmbunătăţirile au continuat prin introducerea centurilor de umăr pentru locurile din spate, a frânelor anti-blocare şi a vitezometrului electric. În această primă serie Wrangler, au fost disponibile şi pachete speciale, Jeep-urile rezultate fiind comercializate sub denumirile YJ Wrangler Islander, YJ Wrangler Renegade, cu opţiuni precum: rezervor mai mare, lumini pentru ceaţă, consola centrală cu suport pentru cană, covoraşe interioare, volan îmbrăcat în piele, dejivrare geam spate, aer condiţionat. interiorul Jeep Wrangler

Seriile TJ şi JK

În 1996, la Detroit Auto Show, a fost prezentat noul Jeep Wrangler TJ: folosea motor 4.0 L AMC 242, disponibil pe Jeep Cherokee şi Grand Cherokee, suspensie cu arc elicoidal şi faruri clasice rotunde. În următorii ani, s-a optat pentru schimbări: mărirea rezervorului la 72 litri, cutie automată în 4 viteze, cutie manuală în şase viteze. Din 2007 până în prezent, Jeep produce ultima serie Wrangler JK, cu două sau 4 uşi, SUV sau cabriolet, cu motorizări diferite de la Chrysler (3.6L Pentastar V6 şi 3.8 L EGH V6) şi VM Motori (2.8 litri), cu cutie de viteze automată în 4 şi 5 trepte sau manuală în 6 trepte. În cadrul acestei serii au fost concepute ediţii speciale: JK Wrangler Unlimited, Rocky Mountain, Islander, Mountain, Wrangler Arctic, Moab, Rubicon, Polar, Freedom, Willys Wheeler, Dragon.

Serie premiată

Jeep Wrangler este una dintre cele mai premiate serii SUV, în SUA şi Canada; a fost de şase ori distinsă de Kelley Blue Book, companie de cercetare în domeniul automotive, de trei ori de revista Four Wheeler, de trei ori de revista Petersen’s 4-Wheel & Off-Road şi de Forbes. În 2007, Jeep Wrangler a stabilit recordul mondial pentru cea mai înaltă ascensiune a unui vehicul 4X4. Nou sau rulat, Jeepul se numără printre alegerile oricărui conducător auto care are nevoie de un vehicul puternic, fiabil, prieten bun pe cele mai grele drumuri.