Găsește autovehicule Jeep second hand pe AutoScout24

Jeep

După separarea de Daimler, legendarul brand de automobile Jeep a devenit subsidiara companiei americane Chrysler. La fel ca toate celelalte sub-branduri ale Chrysler, Jeep-ul a fost încorporat în grup după fuzionarea celor doi giganți auto Daimler și Chrysler în 1998. Inițial, Jeep nu a fost un brand, ci un nume pentru vehiculele militare ale armatei americane produse pentru Al Doilea Război Mondial de către Ford și Bantam. Jeep sau SUV (vehicule sportive-utilitare) sunt, de asemenea, termeni utilizați colectiv pentru vehicule cu tracțiune integrală, care pot transporta atât pasageri, cât și mărfuri. Astfel, Jeep-ul a fost mai puțin un brand, ci o denumire specifică pentru un tip de vehicul comercial achiziționat de către armata americană, a cărui producție a trecut prin mai multe mâini până să fie preluat de către Daimler-Chrysler. Multe legende înconjoară originea numelui Jeep. Cea mai populară teorie presupune că numele vine de la literele GP, care desemnau un vehicul folosit în „scop general”, „General Purpose” în engleză. Mulți cred că termenul este inspirat de la “Eugene Jeep”, un personaj popular din benzile desenate Popeye Marinarul - un cățel ce putea trece prin pereți, urca în copaci, zbura și, practic, putea face tot ce este atribuit acestui “vehicul minune”. În realitate, numele există din timpul Primului Război Mondial, apoi a fost preluat pentru vehicule militare: “Jeep” erau numiți în argoul militar recruții sau vehiculele noi, încă nefolosite. Jeep Compass Înainte ca Jeep-ul să fie brand-ul cunoscut astăzi, a avut o lungă istorie ca vehicul militar. A fost creat pentru a înlocui motocicletele care erau folosite pentru transmiterea informațiilor între diferitele unități ale armatei americane. La cererea armatei americane de a produce un vehicul universal cu patru roți, trei companii au prezentat următoarele prototipuri: “quad” - Willys Overland, “blitz-Buggy” - American Bantam Car Co și “GP” - Ford. Pentru a îndeplini cerințele solicitate de către armata americană, procesul de dezvoltare și cercetare a continuat, axându-se în special pe reducerea greutății vehiculului. Într-un final, design-ul lui Willys a fost acela care a avut întâietate, însă a trebuit să integreze și componentele celorlalți doi producători. În 1941, Willys a obținut un contract pentru 16.000 de vehicule. În același an, Ford a început și el să participe la fabricarea vehiculelor, pentru a contribui la intensificarea producției. Nu numai forțele americane, dar și francezii, olandezii și Armata Roșie au folosit Jeep-ul în timpul celui de al Doilea Război Mondial. Încă din timpul războiului Jeep-ul a fost folosit și ca un vehicul civil. Surplusul de stocuri al armatei a fost vândut, chiar și cele mai corodate vehicule au rămas funcționale și au fost folosite la munca câmpului sau în mici afaceri. Aceste vehicule ușor de manevrat și ieftine au fost apreciate de civili. Jeep Willys Willys, primul deținător al brandului Jeep, a lansat în 1941 un model cu destinație civilă - “Civilian Jeep”. Principala sarcină a producătorului german Volkswagen și a celui francez, Hotchkiss, după 1945, a fost aceea de a întreține Jeep-urile aflate în proprietatea forțelor americane. Alți producători europeni au copiat conceptul. În Marea Britanie, de exemplu, prototipul original al Land Rover-ului a fost creat pe baza unor componente importante ale Jeep-ului. Chiar și principalul producător de autovehicule al Italiei, Fiat, și-a construit propria serie de Jeep-uri - Campagnola, și chiar nobilul Alfa Romeo are un SUV inspirat de Jeep, care a fost premiat în 1952 la Mille Miglia. Brand-ul Jeep a fost preluat în 1953 de către producătorul Kaiser (“Kaiser Jeep”), apoi în 1970 de către American Motors (AMC), iar în 1987, au fost preluate firma împreună cu design-ul jeep-ului Wrangler al AMC-ului de către Chrysler. Astăzi, la 65 de ani de la sfârșitul celui de-al Doilea Război Mondial, brandul Jeep se remarcă prin eficiență, manevrabilitate și un anumit stil pe care îl asemănăm cu libertate și aventură. Fanii vechi și înfocați ai Jeep-urilor continuă să se mândrească cu această mașină de vis în traficul aglomerat, micile parcări sau străzile strâmte ale vechilor orașe europene. Totuși, vânzările mașinilor cu consum și capacitate cilindrică mare au avut în ultima vreme de suferit datorită atenției acordate schimbărilor climatice și emisiilor de CO 2.