Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
kia-sportage-l-01.jpg

Kia Sportage

Kia Sportage Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului Kia Sportage, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Nou din:
Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

Printre marile nume ale industriei producătoare de mașini se găsește și Kia Motors Corporation, cel de-al doilea mare fabricant de mașini din Coreea de Sud, după Hyundai Motor Company. Compania a fost înființată în anul 1944, pe vremea când Coreea încă mai făcea parte din Japonia, ocupându-se în principal cu producția de tuburi de oțel și piese pentru bicicletă. Începând cu anul 1951, Kia începe să construiască biciclete complete și, la un an după, își schimbă numele în Kyungsung. Tranziția spre mijloacele de transport motorizate începe în 1957, odată cu primele motociclete mici licențiate de Honda. În 1962 producea camioane sub licența Mazda, iar din 1974 face în sfârșit trecerea spre producția de mașini, inaugurând prima fabrică în 1973. Această tradiție de a produce autovehicule licențiate de alți producători a continuat, însă la un moment dat lucrurile au început să scârțâie. Criza financiară asiatică a fost un șoc mult prea puternic pentru Kia, pentru că în anul 1997 compania a intrat în insolvență. Un an mai târziu, Hyundai Motor Company cumpără 51% din acțiunile Kia în cadrul unei licitații în care a avut competitori redutabili precum Ford. După o serie de negocieri, Hyundai acceptă să dețină mai puțin de 50% din acțiuni, rămânând însă cel mai important investitor. După o istorie atât de zbuciumată, Kia a devenit o companie puternică și inovatoare, lansând pe piață mașini foarte competitive. Unul dintre modelele sale foarte populare în întreaga lume este Kia Sportage, lansat în anul 1993. Kia Sportage

Prima Generație

Prima generație de mașini Kia Sportage a fost construită cu o platformă Mazda Bongo, împărtășind astfel multe componente mecanice precum motorul, transmisia și diferențialele cu autovehiculele Mazda. La acea vreme, Kia colabora atât cu Ford cât și cu Mazda, în sensul în care cele două companii furnizau tehnologiile necesare, iar producătorul sud coreean le punea la dispoziție procesele de fabricație, la costuri foarte scăzute. Modelul Sportage a fost lansat în două variante SUV: cu cinci uși sau cu trei uși decapotabil. În jurul anului 1995, Kia a lansat un model ceva mai lung numit Sportage Grand. Acesta avea o caroserie mai lungă cu 30 de centimetri și un portbagaj ce a crescut în capacitate de la 1570 la 2250 de litri. Pe partea de motorizare, Kia oferea mai multe tipuri de motoare. Primele două modele pe benzină erau un Fe DOHC de 2.0 litri cu 128 cp82 cp și un RF de 2.0 litri cu 82 cp. Din păcate, prima generație de SUV-uri Sportage a avut parte de o serie de probleme în ceea ce privește proiectarea, motiv pentru care s-a vândut în foarte puține exemplare, chiar și în Coreea. Mai mult decât atât, la testele de siguranță din Australia a primit cel mai mic scor posibil, o stea, datorită problemelor găsite la centurile de siguranță și structura mașinii. vedere din spate Kia Sportage

Generațiile Ulterioare

Cea de-a doua generație și-a făcut apariția în 2005, fiind construită pe aceeași platformă ca Hyundai Tucson: Elantra. Deși a întâmpinat un val de critici de la iubitorii primei serii, noul Kia Sportage venea echipat cu un motor V6 cu 173 cp, mașina fiind mult mai comodă și silențioasă. De data aceasta, atât materialele folosite cât și elementele de design erau de o calitate mai ridicată față de prima generație. În ceea ce privește siguranța, inginerii au făcut o treabă excelentă, reparând toate defectele și transformând seria Sportage într-una dintre cele mai sigure mașini existente pe piață, lucru reflectat și în prețurile foarte mici plătite de proprietari pentru asigurare. A treia generație, lansată în anul 2010, a continuat tendința de creștere a calității, motiv pentru care modelul a primit numeroase premii internaționale precum Mașina Anului în Slovacia. Cea de-a patra generație, lansată în 2015 la Salonul Auto de la Frankfurt vine cu două motoare pe benzină de 2.0 și 2.4 litri cu 160, respectiv 185 cp. Varianta diesel posedă un motor turbo de 2.0 litri ce dezvoltă 181 cp. Având în vedere faptul că acest model a câștigat deja premiul Red Dot din 2016 pentru design, putem întrezări un viitor strălucit pentru longeviva serie creată de producătorul sud coreean.