Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
kia-l.jpg

Kia

Numele Kia reprezintă istoria bogată a primului producător de automobile coreean. "Ki" provine din caracterul chinezesc pentru "creștere", iar "a" este prima literă a continentului asiatic. De la înființarea sa în 1944, Kia a cunoscut o ascensiune ce s-a manifestat prin crearea unui renume și dezvoltarea companiei. Inițial cunoscută în țara natală, Coreea, ca fiind producătoare de biciclete, compania a evoluat într-un producător de automobile de-a lungul timpului. Kia își are originile în Kyongseong Precision Industry, fondată în Seul în anul 1944; compania demarează în 1952 sub denumirea de Firma Industrială Kia, la început fiind constructoare de biciclete. Primul produs - nu numai pentru întreprindere, ci pentru întreaga producție națională de automobile a avut loc zece ani mai târziu. Modelul pilot scos în anul 1960 a fost un triciclu denumit Minilaster K-360 și motocicleta C-100. Totuşi, adevărata lansare a firmei a avut loc la începutul anilor 1970, cu camioanele Titan. Până în ziua de astăzi, produsul este cunoscut ca emblemă în Coreea, datorită popularității acestuia ajungând să fie sinonim cu orice gamă de camioane. Kia Carens În 1973, Kia produce primul motor pe benzină de 2.0 litri - o noutate pe piața coreeană. În același an Kia, este listată la Bursa de Valori. Un an mai târziu, se lansează modelul Brisa, prima maşină autohtonă pe piata auto coreeană. În curând, Brisa este lansată în producţia de serie, versiunea pick-up constituind sursa primelor exporturi de mașini coreene. În anul 1976, competitorii de la Asia Motors au devenit o subsidiară Kia, iar doi ani mai târziu au produs primul motor diesel de pe piaţa internă. Începând cu 1979, Kia produce sub licență Peugeot 604 și Fiat 132. Dar numai colaborarea cu Mazda şi Ford a adus un succes răsunător: dezvoltarea comună a culminat în 1987, cu producția modelului Kia Pride, fiind vândute aproape două milioane de automobile. În 1990, compania coreeană a fost redenumită Kia Motors Corporation, deschizând ulterior o fabrică ultra-modernă în Hwasung. În 1992, Kia Motors s-a extins, înfiinţând în Statele Unite compania Kia Motors America. Un an mai târziu, încep vânzările în Germania și producția de Sportage, unul dintre primele SUV-uri. Cu toate acestea, în 1998, ascensiunea coreeană este stopată temporar. Chiar şi Kia a fost târâtă în criza financiară din Asia, acuzând probleme masive odată cu intrarea în insolvenţă. În cele din urmă, Kia a fost preluată de Business Group Hyundai, din care a apărut Automotive Group Hyundai odată cu venirea noului mileniu. Kia Carnival Astfel, la un an după preluare, societatea a fost în măsură să se redreseze în urma crizei și a reintrat pe piaţă. Odată cu anul 1999, Kia Carnival a fost lansat pe piața germană; un an mai târziu, au venit modelele Rio și Carens. Acest trend a continuat și în anii următori, cu modele Magentis, Sorento, Opirus, Picanto și Cerato. În 2004, Kia a intrat în colaborare cu Hyundai Motors, al șaptelea cel mai mare producător de automobile din lume, acest fapt determinând cota de piața din Germania să crească la 2,44%. În anul următor, Kia Germania a fost brandul cu cea mai rapidă creștere. În 2006, Kia Motors şi-a mutat sediul temporar din Germania la Eschborn lângă Frankfurt; Peter Schreyer, fostul director de creaţie de la Volkswagen, s-a alăturat în calitate de designer-șef al echipei Kia. În 2007 a avut loc deschiderea Salonului Internaţional Auto desfăşurat în Frankfurt, unde se regăseşte sediul Kia Motors Germania şi, de asemenea, locul unde funcţionează primul centru independent de design european Kia. În 2008, Hyundai-Kia Automotive Group s-a clasat pentru prima dată pe locul 5 în topul celor mai mari constructori auto din lume. În centrele sale de cercetare şi dezvoltare, Kia lucrează intens la concepte de vehicule ecologice: la ultimul Salon International Auto, compania a prezentat o platformă SUV dotată cu un motor electric de 99 kW/134 CP alimentat de celule electrice. În Statele Unite și Coreea sunt deja prototipuri de mai multe zeci de vehicule Kia dotate cu celule electrice în utilizare continuă; ministerul sud-coreean al Mediului a solicitat unul dintre cele mai mari programe de testare din întreaga lume; peste 4.000 de vehicule hibride cu motor pe benzină şi motor electric au fost furnizate de Kia şi compania soră Hyundai. Kia Motors este, de asemenea, implicată în mai multe competiţii sportive: compania a fost până în 2013 sponsorul principal al turneului de tenis de Grand Slam Australian Open, în 2007 a fost sponsorul principal al Cupei Mondiale de Handbal din Germania, în 2008 a fost sponsor oficial al Campionatului European UEFA și sponsorul echipamentului sportiv pentru Atlético Madrid. În 2008, Kia Motors a vândut 1.375.738 de vehicule la nivel mondial, fiind astfel unul dintre puținii constructori auto cu o creștere a vânzărilor față de anul precedent (plus 8,4%). În ciuda mediului economic dificil, Kia Motors pare a fi relativ bine poziționată pentru a-şi extinde și mai mult cota de piață la vehiculele din clasa economică și compactă.