Salt la conținutul principal
Lincoln Continental

Lincoln Continental ca și model de top al concernului Ford

În timp ce în Europa marca a devenit renumită după anii 1980, în principal ca și automobil pentru evenimente prin versiunile lungi Lincoln Town Car, limuzinele, decapotabilele și coupé-urile de la Lincoln reprezentau mașinile de lux în America de Nord încă din anii 1930. Caroserii proeminente, confort ridicat și motoare de înaltă performanță au caracterizat timp de decenii modelele mărcii Lincoln, care aparținea din anii 1920 concernului Ford, acoperind aici categoriile premium cu mult timp înainte ca și mărci ca Jaguar să consolideze categoria de lux de la Ford. Model de top al concernului a fost înainte de lansarea Jaguar-ului, Lincoln Continental, acesta fiind fabricat pentru prima oară în 1939 și devenind cunoscut drept automobilul multor președinți americani. A fost fabricat cu o scurtă întrerupere din anii 1950 până în 2002. Lincoln Continental din fata

Limuzinele, coupé-urile și decapotabilele istorice ale seriei Lincoln Continental

Primul Continental a derivat de la Lincoln Zephyr și a fost fabricat ca și limuzină și decapotabilă în număr mic până la puțin timp după sfârșitul celui de-al Doilea Război Mondial. Perioada seriilor Lincoln Continental Mark a început după o scurtă pauză. Limuzinele au fost, de la mijlocul anilor 1950, unele dintre cele mai scumpe modele ale producției americane în serie. Primele modele moderne ale seriei Lincoln Continental au fost considerate cele produse între anii 1961 și 1969, care se remarcau prin designul lor neutru, clasic, uși din spate care se deschideau în direcții opuse și o lungime de peste 5,60 metri. Tot în această perioadă au fost introduse și coupé-urile și decapotabilele Lincoln Continental în program. Modelele Lincoln Continental din anii 1970 se distingeau prin grila radiatorului ridicată destul de sus și formele cu muchii ascuțite. Cu motoare cu o capacitate cilindrică de 7,5 litri, limuzinele și decapotabilele Lincoln Continental care cântăreau aproape 2,5 tone se numărau printre modelele cu motoarele cele mai perfomante ale timpului. Interiorul Lincoln Continental

Noua poziționare a Lincoln Continental-ului din anii 1980

Ford a început să se concentreze la începutul anilor 1980 pe noua repoziționare a mărcii sale de lux. Lincoln Town Car a preluat treptat rolul modelului de top, în timp ce Lincoln Continental era motorizat tot mai slab pe parcursul crizelor de energie. Până în 1983, generația includea în program, pe lângă limuzine, și coupé-uri, însă din anul 1984 numai limuzinele seriei Continental au mai rămas disponibile. Rar pentru segmentul clasei de lux americane, Lincoln Continental putea fi comandat la mijlocul anilor 1980 cu un motor diesel furnizat de către BMW, acesta completând programul Ford printr-un motor standard V8. Ultimele generații ale Continental-ului au fost oferite de către producător până la încetarea producției în 2002 exclusiv cu motorul V8.