Salt la conținutul principal
Lincoln Navigator

Prima generație Lincoln Navigator este construită începând din 1997

La fel ca multe alte companii auto din SUA, constructorul Ford a elaborat timp de mai mulți ani o strategie de marketing prin care mai multe mărci au fost aduse sub aceeași umbrelă. La Ford, marca Lincoln a reprezentat pâna în anii ’90 segmentul de lux pentru sedanuri, cum ar fi Lincoln Town Car sau Lincoln Continental. În anii ’80, Ford și-a vândut camioanele și pick-up-urile sub emblema de bază – ovalul albastru cu numele companiei. Totuși, când vehiculele sale au devenit din ce în ce mai cunoscute ca având caracteristicile unor vehicule de teren, combinate cu confortul mașinilor de oraș - trezind astfel interesul amatorilor urbani pentru SUV-uri, Ford a trecut la o altă strategie de marketing, introducând și modele SUV în program. Lincoln Navigator a fost modelul de început, construit pentru prima dată în 1997. Lincoln Navigator din exterior

Cu Lincoln Navigator Ford lansează primul său SUV din clasa premium

Pentru Lincoln Navigator, producătorul a utilizat tehnnologia dezvoltată pentru Ford Expedition, lansat cu o jumătate de an înainte de SUV-ul de lux. Cu un ampatament de doar 3.00 metri și o lungime de aproximativ 5,20 metri echipat cu tracțiune integrală sau doar tracțiune spate, Lincoln Navigator avea aceleași dimensiuni ca și modelul soră. Pentru a-l delimita, designerul a dotat interiorul Lincoln Navigator la standardele pe care clienții le așteptau de la marca premium Lincoln. Cu toate că aspectul exterior trebuia să comunice clar abilitățile de vehicul de teren, cel puțin detaliile trebuiau să semnaleze afilierea la brandul Lincoln. Acestea au inclus partea frontală discretă, cu farurile înguste și grila cromată cu vergele înguste, care a fost reținută și în 2003 pentru a doua generație. bord Lincoln Navigator

Motoare V8 pentru Lincoln Navigator

Complet reproiectată, a treia generație a lui Lincoln Navigator a fost lansată în anul 2007, în două variante de caroserie cu lungimi diferite. O grilă cu un aspect puternic, combinată cu prizele de aer în același stil, au decorat partea frontală. În ceea ce privește motorizarea, producătorul a optat inițial pentru motorul V8 care a fost instalat și pe Ford Expedition, de 5,4 litri și dezvoltând 170 kW (230 CP), iar din 1999, 220 kW (300 CP). În generația a treia a fost montat un motor V8 cu o putere maximă de 231 kW (310 CP) .