Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
peugeot-2008-l-01.jpg

Peugeot 2008

Peugeot 2008 Prezentare

Găsiți aici o prezentare completă a autovehiculului Peugeot 2008, inclusiv detalii despre cele mai importante caracteristici, motorizare, dotare și alte informații utile despre modelul autovehiculului. Citeste mai mult

Nou din:
Uzat din:
*Cel mai mic preț pe AutoScout24 în ultima lună

Peugeot 2008 a apărut pe piaţa germană la doar o lună mai târziu după prezentarea acestuia la Salonul Auto de la Geneva, în martie 2013. Acesta este succesorul Peugeot 207 SW (combi), precum şi al modelului special Peugeot 207 Forever. Însă se bazează pe Peugeot 208, care aparţine clasei mici, şi nu face parte din clasa SUV-urilor. Chiar dacă sună confuz, 2008 nu este nimic altceva decât o versiune combi mai înaltă Peugeot 207 , căci pentru cel din urmă nu este planificată nici o versiune combi, chiar dacă se bazează pe 207. Peugeot s-a prins de trend-ul Crossover-elor şi aduce rapid un combi ca şi coleg pentru principalii concurenţi, Nissan Juke şi Opel Mokka. După modelele Peugeot 104 din 1972, 205 din 1983, 206 din 1998 şi 207 din 2006, Peugeot 2008 (208 SW) reprezintă, pe lângă Peugeot 208, cea de a şasea generaţie a seriei de maşini mici. De la introducerea pe piaţă, modelul poate fi obţinut doar în formă hatchback cu 5 uşi – dacă vor mai urma şi alte forme de caroserie, nu putem şti deocamdată. Sunt disponibile trei motoare: două pe benzină şi unul pe motorină, cel din urmă fiind disponibil în două trepte de performanţă. Varianta de bază este reprezentată de 82 VTi. Acesta dispune, datorită motorului în 3 cilindri de 1,2 litri, de maxim 60 kW (82 CP). Pentru 2016 este plănuit un concept care ar trebui să cupleze acest motor la un sistem de propulsie pneumatic (Hybrid Air). La fel ca motorul în trei cilindri, şi 120 VTi are injecţie multipunct: varianta mai slabă a benzinarului de 1,6 litri produce 88 kW (120 CP). Varianta mai puternică, 155 THP, are acelaşi motor, dar cu unitate turbo şi injecţie directă, iar acesta produce 115 kW (155 CP). Contrar primelor două versiuni pe benzină, 155 THP este cuplat la o cutie de viteze manuală în 6 trepte, care acţionează roţile din faţă ale modelului 2008. Spre exemplu, acestea sunt cele mai mici valori de consum Peugeot 2008: benzinarul consumă maxim 5,9 litri per 100 km (120 VTi). Un consum şi mai mic este dat de diesel-ul cu injecţie directă şi sistem Start-Stop. Cea mai economică variantă din segmentul diesel are un motor de 1,6 litri, produce 68 kW (92 CP) şi consumă doar 3,8 l/100km (98 g/km CO2). Însă acesta accelerează de la 0 la 100 km/h în 13,3 secunde, iar viteza maximă este de aproximativ 180 km/h. În afară de acesta, mai sunt două variante diesel de 1,6 litri, dintre care unul produce tot 68 kW (92 CP) şi 230 Nm, iar celălalt, cu 84 kW (115 CP) şi un cuplu de 270Nm, este cel mai puternic diesel. Varianta de top este e-Hdi FAP 92 EGS6.

Aspectul estetic Peugeot 2008

Nu prea are sens să se facă o comparaţie cu predecesorul Peugeot 207 SW, datorită claselor diferite din care fac parte. Peugeot 2008, cu toate acestea, poate fi considerat pur și simplu un model separat. La exterior este la fel de mic ca o maşină mică, pe care se şi bazează. În interior, există libertate ca într-un VW Tiguan, cu suficient spaţiu la nivelul picioarelor şi diverse rafinări optice , cum ar fi LED-urile de pe plafon sau inelele luminoase din jurul instrumentelor. Peugeot 2008 nu a fost gândit pentru aventuri în afara asfaltului, în ciuda trend-ului observat şi la colegii săi cu alură de offroad. Modelul are garda la sol de doar 16 centimetri şi nu dispune de tracţiune integrală. O mică consolare o reprezintă sistemul de control al tracţiunii, a cărei toleranță poate varia în funcție de suprafață și astfel face mai ușor deplasarea pe drumurile alunecoase.