Găsește autovehicule Porsche second hand pe AutoScout24

Porsche

În 1897, Ferdinand Porsche (1875-1951) a pus bazele celei mai profitabile companii din domeniul auto din toată lumea. Atunci, tânărul constructor şi test driver a prezentat vehiculul electric Lohner-Porsche la Expoziţia Mondială din Paris. Porsche are de atunci parte de faimă şi glorie în toată lumea datorită motorului revoluţionar din butuc, utilizat în acest autovehicul. Mai apoi, austriacul a lucrat cu Daimler Motor Company, unde a contribuit masiv la crearea compresoarelor găsite în maşinile sport Mercedes SS şi SSK. Prin urmare, Ferdinand Porsche îşi înfiinţează, în 1931, biroul de design Porsche din Stuttgart, fundaţia actualei Dr. Ing. h.c. F. Porsche SA. Inginerii proiectau acolo atât maşini de curse pentru grupul Auto Union, cât şi un model Volkswagen (VW 38 sau Porsche tip 60 – predecesorul VW Beetle, finalizat după primul Război Mondial). Pe lângă asta, era dezvoltat şi tractorul diesel Porsche, articol de colecţie râvnit în ziua de azi. În 1947, fiul lui Ferdinand Porsche, Ferry Porsche, preia conducerea companiei. Prin urmare, cu un an mai târziu în oraşul Schwäbisch Gmünd, noul director a proiectat şi a dezvoltat nu doar primul Porsche adevărat, Porsche 3561 – un roadster cu caroserie din aliaj ce folosea multe piese de la modele VW, ci şi emblema Porsche. Ferdinand Porsche junior a influenţat soarta grupului prin începerea producţiei de maşini sport. Cu un an înaintea morţii tatălui său din 1951, Ferry decide ca sediul să se restabilească în Stuttgart-Zuffenhausen şi achiziţionează propriile facilităţi şi echipamente de producţie: astfel, Porsche devine fabrică de autovehicule independentă. Ca să se profileze drept producător de autoturisme sport, Ferry încearcă să-şi facă maşinile faimoase prin participarea la diverse curse auto. În 1951, Porsche 356 câştigă prima sa cursă internaţională, cursa de 24 de ore de la Le Mans. După asta urmează succesele altor modele, cum ar fi Porsche Spyder 550. Vânzările modelelor noi şi vechi cresc mână în mână cu succesele din lumea curselor auto internaţionale. Datorită popularităţii sale din lumea motorsportului, cel mai bine s-a vândut modelul Porsche Spyder 550, prezentat în 1953. Zece ani mai târziu vine rândul Porsche 911, modelul de neuitat râvnit şi în ziua de azi. Caroseria acestuia a fost rodul familiei Porsche – design-ul aparţine lui Ferdinand Alexander Porsche, fiul lui Ferry. În 1969 şi 1970 apar pe piaţă modelele Porsche 9144, 9146 şi 917, acestea aflându-se printre cele mai de succes maşini din lumea motorsportului. În 1971 este înfiinţat centrul de dezvoltare din Weissach, 100% subsidiară Porsche SA, fiind originea Porsche Engineering Group din zilele noastre. Centrul era responsabil de dezvoltarea în special a motoarelor, dar şi de caroserii şi alte tehnologii. În 1972, cu Ferry aflat încă la conducerea companiei, Porsche devine societate pe acţiuni. Doi ani mai târziu apare pe piaţă Porsche 911 Turbo, iar cu modelul 924, Porsche oferă pentru prima dată o maşină sport cu sistem „transaxle”, adică cutia de viteze şi transmisia se află în spate, iar motorul în faţă. De la intrarea în producţie (1977) şi până azi, „Măreţul Porsche”, Porsche 928 – cu motor V8 din aliaj, şasiu din aluminiu şi sistem „transaxle” – este singura maşină sport care a primit premiul de Maşina Anului. Anii 1980 au fost marcaţi de succesele din motorsport ale modelului 956 şi seria 911 Carrera prezentată în 1988, cu care Porsche sărbătoreşte aniversarea de 25 de ani. De atunci, mai multe modele au primit ca dotări standard noi tehnologii, precum catalizatorul cu 3 căi, tracţiunea integrală controlată electronic sau cutia de viteze automată cu 4 trepte, Tiptronic. În 1996, după doar trei ani de cercetare şi dezvoltare, Porsche începe producţia roadster-ului cu motor central, Porsche Boxster. Modelul de succes Porsche 911 a fost rafinat din nou şi din nou: în 1995 a primit un motor Biturbo şi un sistem de diagnoză on-board, iar în 1997 un motor boxer în 6 cilindri cu răcire cu apă. După moarta lui Ferry Porsche din 1998, niciun membru al familiei nu a mai putut să fie la conducerea companiei, datorită disputelor din cadrul grupului. În 1999 s-a deschis o facilitate de producţie în Leipzig, unde se produc azi modelele Porsche Cayenne, Porsche Cayman şi Porsche Carrera GT. După anul 2000, producătorul de maşini sport a doborât un record după altul, în special datorită modelului Porsche Cayenne, care înlocuieşte modelele Boxer şi 911, datorită vânzărilor slabe ale acestora. În anul fiscal 20072008, profitul brut celor de la Porsche a fost de 8,57 miliarde de euro. În 2007, departamentul de business Dr. Ing. h.c. F. Porsche SA este separat, devenind subsidiară Porsche Automobile Holding SE. Noul holding deţine 50,76% din acţiunile grupului VW. Datorită situaţiei economice din 2009, scopul holding-ului era să deţină 75% din acţiuni, eliberând astfel calea către încheierea unui acord dominativ. Preluarea treptată a majorităţii Volkswagen, a fost însoţită de conflictele cu guvernul saxon despre legea VW, critica adusă stilului de management al conducerii şi diferenţele din consiliul comun. Ca rezultantă a vânzărilor slabe şi a cursului valutar fluctuant, în toamna lui 2008 acţiunile VW se vând cu 1.000 de euro bucata. Nici Porsche nu este ferită de urmările crizei financiare globale, încasările fiind cu 14 procente mai mici decât în anul precedent. Cu toate acestea, în 2009, după trei ani de construcţie, se deschide Porsche Museum. Muzeul din Stuttgart-Zuffenhausen este opera arhitectului austriac Delugan Meissl şi a costat aproximativ 100 de milioane de euro. În septembrie al aceluiaşi an încep vânzările Gran Turismo-ului cu 4 uşi, Porsche Panamera.