Salt la conținutul principal
AutoScout24 este disponibil momentan doar într-o măsură limitată pe motivul unor lucrări de întreținere. Acest lucru afectează unele funcții, cum ar fi contactarea vânzătorilor, login-ul sau administrarea vehiculelor dvs. puse la vânzare.
vw-l.jpg

Volkswagen

Volkswagen, pe scurt VW, este unul din cei mai mari producători de autoturisme din Germania. Grupul nu produce doar pentru piaţa germană, ci s-a extins în timp, fiind acum disponibil în toată lumea. Bestsellere precum VW Beetle, VW Golf sau VW Tip 1 şi 2 sunt prezente azi în număr mare în toată lumea. Volkswagen s-a născut în urma unei idei din al Treilea Reich, care voia să impună o „motorizare a maselor”. Decizia din 1934 a fost că VW trebuie să construiască o maşină pentru oricine. Trei ani mai târziu biroul fabricii este înfiinţat în Saxonia de Jos, un oraş întreg dezvoltându-se în jurul fabricii – acum ia naştere oraşul Wolfsburg. Prima maşină construită aici, VW Beetle, ar trebui să fie, la preţul de 990 de mărci, accesibilă oricui. După sfârşitul celui de-al doilea Război Mondial, jurisdicţia fabricii ajunge la guvernul militar britanic. Aşa începe producţia în serie a VW sub comanda maiorului Hirst. La doar doi ani după, s-a creat primul acord pentru exportul comercial al seriilor VW. Au fost puse bazele pentru succesul VW Beetle, ce avea să fie numit ulterior minunea economică a Germaniei. Gama de produse oferite se extinde şi include un model nou, odată cu introducerea Tip 2 din 1950. Transporter-ul se bucură de o popularitate foarte mare, de aceea, Tip 2 primeşte propria fabrică de producţie în Hannover. A fost stabilită fundaţia pentru compania Volkswagen Autovehicule Comericale. În acelaşi an, VW începe să se extindă pe plan mondial. Primul pas al interaţionalizării a fost ilustrat de reprezentanţele din Canada şi Brazilia. Urmează reprezentanţe în Australia şi Mexic. În 1955, fabrica din Wolfsburg sărbătoreşte producerea primului milion de Volkswagen-uri. Peste cinci ani, grupul devine socitetate pe acţiuni. VW intră pe segmentul clasei superioare prin achiziţia subsidiarei Daimler-Benz, „Auto Union GmbH”, aceasta fiind integrată in grupul VW ca o subsidiară independentă. Aceasta fuzionează în 1969 cu NSU Motorenwerke SA, iar din 1985 poartă numele de „Audi SA”. În 1972, Volkswagen stabilieşte un record remarcabil: a produs peste 15 milioane de VW Beetle, până atunci niciun automobil nemaifiind produs în atâtea exemplare. Un an mai târziu, VW începe o nouă serie, Passat, şi stabileşte, prin diverse inovaţii şi un nou mod de producţie, noi standarde pentru toate modelele ce vor urma. Seria de succes începe în 1974, cu VW Golf, care ajunge rapid noul bestseller şi se arată ca un urmaş vrednic pentru VW Beetle. În 1986, VW preia compania SEAT, şi aceasta devine o subsidiară independentă, iar ulterior, grupului VW i se alătură şi Skoda. Cu dezvoltarea VW Lupo, Volkswagen ajunge să producă primul autoturism produs în serie, care avea un consum de 3 litri / 100km. Preluarea „Bentley Motor Cars Limited” îi permite grupului să intre pe segmentul de lux. Astăzi, în grupul Volkswagen sunt unite trei familii diferite: familia VW din care fac parte Volkswagen-Pkw, Skoda, Bentley şi Bugatti. A doua familie este alcătuită din mărcile Audi, SEAT şi Lamborghini, iar a treia este reprezentată de grupurile independente de autoturisme comerciale.