Salt la conținutul principal
Subaru Levorg

Prin modelul Levorg, Subaru își continuă tradiția mașinilor break sport

Pentru a produce cât mai eficient și fără cheltuieli prea mari pentru diferitele clase de performanță, marii producători de mașini s-au bazat pe fiecare piesă a mașinilor pornind de la un model de bază, deși exista o mare varietate de forme ale caroseriilor. Cu toate acestea, a existat un număr mic de companii ale căror ingineri realizaseră concepte de construcție care se îndepărtau de tehnica „mainstream”. În mare parte, acestea se întâlneau la producătorii unor serii limitate de mașini sau la producători ai mașinilor sport exclusive sau a modelelor de lux. O excepție în această industrie a fost reprezentată de către producătorii japonezi de la Subaru: cel puțin în Europa, asiaticii erau limitați la doar câteva modele care erau caracterizate de obicei de motoare boxer sau de tracțiunea integrală. Desigur, acesta nu era un punct de vânzare în industria auto. Deosebit a fost doar faptul că Subaru s-a bazat mult timp exclusiv pe aceste tehnici și că a renunțat la modelele cu motoare diesel sau la cele fără tracțiune integrală. Concentrarea atenției asupra modelelor cu tracțiune integrală a deschis posibilitatea japonezilor ca să facă un crossover și a-și extinde gama la versiuni sport cu motoare turbo. În ceea ce privește modelul break, Levorg era responsabil de continuarea acestei tradiții, pe care Subaru l-a adus pentru prima dată în Europa în toamna anului 2015. vedere din fata Subaru Levorg

În anul 2014 Subaru apare pe piață cu estate-ul turbo Levorg

În cadrul seriei Legacy și Impreza, japonezii aveau încă din anii 1990 mașini de raliu derivate din modele de șosea echipate cu motoare turbo, care erau puse spre comercializare și ca modele combi-sport sub numele de WRX sau STI. Cu toate acestea, există anumite elemente care le diferențiază de convenționala mașină cu cinci uși, anume cupa de aer de pe capota variantelor WRX care însă erau livrate doar în număr mic de către producător în Japonia. Însă și versiunile în ediție limitată a mașinilor de raliu au avut o importanță deosebită pentru prestigiul brandului. În acest context, Subaru s-a decis să reconstruiască programul și să se externalizeze pe piață cu aceste mașini combi cu motor turbo sub numele de Levorg tocmai pentru a consolida acest profil al estate-urilor sportive.

Designerul Subaru a realizat pentru Levorg conceptul unui Lifestyle-Estate

Chiar și la noua generație de modele turbo cu cinci uși s-a păstrat trasătura caracteristică seriei precedente: deschiderea din centrul capotei. Aceasta asigura alimentarea suplimentară cu aer a turbocompresorului și ridica aspectul la un alt nivel față de celelalte modele Subaru. Doar în anii respectivi de producție acea gură de aerisire mai exista și pe anumite modele sedan WRX. Subaru a adăugat diferite elemente sportive pe Levorg precum praguri laterale, aripi extinse ale roților și eleron. Partea din față a mașinii fiind ascuțită, completată de grila motorului înconjurată în crom, precum și bara de protecție cu split care are locuri suplimentare pentru farurile de ceață și pentru becurile de semnalizare sunt elemente menite să îmbunătățească aspectul dinamic al modelului Levorg. Inginerii de la Subaru au reușit în general să aducă mașinii un design care să o facă să pară ceva mai mult decât un simplu model Lifestyle-Estate. interiorul Subaru Levorg

Subaru oferă trei nivele de echipare pentru Levorg

La mai bine de un an de la introducerea modelului combi-sport pe piața japoneză, în toamna anului 2015 acesta a devenit disponibil și pe piețele europene. Mașinile erau disponibile cu una dintre următoarele trei linii de echipare, adică Trend, Confort și Sport care se deosebeau însă foarte puțin una de cealaltă. Astfel, modelele de bază Levorg cu nivele mai ridicate de confort au fost dotate cu jenți de 18 țoli în locul celor de 17. Subaru a echipat modelul de top cu scaune sport de piele acționate electric, cu trapă și cu un interior în mai multe tonuri de culoare. De asemenea, producătorul a schimbat și suprafața de proiectare a grilei față și a oglinzilor.

Echipamentele de siguranță și de asistare ale Subaru Levorg

În comparație cu celelalte modele din clasa sa, versiunea de bază a Levorg este echipată cu mult peste medie. Acest lucru a fost valabil și în ceea ce privește echipamentele standard de siguranță, Subaru echipându-și mașina cu airbag pentru genunchi la scaunul șoferului și cu airbag-uri cortină atât pe față, cât și pe spate. Cine dorea însă modelul complet echipat în ceea ce privește și sistemele de asistență ale șoferului trebuia să aleagă modelul Sport sau Confort, fie ca mașină nouă, fie second hand, deoarece numai la aceste modele a introdus Subaru sistemele auxiliare ca sensori de monitorizare a schimbării benzii și a unghiului mort. Destul de neobișnuit pentru o mașină Estate a clasei mijlocii a fost instalarea pe modelele Trend și Sport a unui sistem-asistent menit să protejeze de accidentele în parcări.

Levorg este dotat cu tipica tracțiune integrală Subaru

Ca și în cazul celor mai multe modele ale constructorului, la fel a fost dezvoltat și Levorg, cu tracțiune integrală permanentă, punând spre utilizare un sistem de propulsie simetric. Producătorul a avut acestă particularitate de construcție în minte și în timp ce dezvolta celelalte piese ale mașinii, producând o axă longitudinală care oferea un echilibru mai bun al greutății, având astfel un impact pozitiv asupra comportamentului la volan. Exista totuși, la dispoziția șoferului, un sistem de control al dinamicii mașinii capabil să intervină automat în situațiile critice. Subaru a râmas loial până și în ceea ce privește motorizarea, Levorg fiind prezentat cu un motor boxer care, combinată cu noua tehnologie de transmisie, avea să vină în sprijinul caracterului sportiv al break-ului Levorg. O caracteristică deosebită: Producătorul japonez a renunțat la transmisia manuală în cazul modelului Levorg. vedere din spate Subaru Levorg

Subaru optează pentru motoare boxer cu transmisie automată în cazul modelului Levorg

Cu toate acestea, la bordul estate-ului exista un volan cu padele care să simuleze sentimentul existenței unei cutii manuale cu șase trepte de viteză. Însă, din punct de vedere tehnic, cutia de viteze cu transmisie automată a funcționat fără niciun fel de problemă, iar procesul de accelerare era fluid și flexibil. Aceasta asigura turații optime și ducea la un consum mai scăzut. Tot aici era și locul în care se putea seta sportivitatea modului de a conduce: alegerea între două programe putea afecta responsivitatea mașinii în modul corespunzător dorit. Puterea era asigurată de un motor boxer, turbo cu capacitate cilindrică de 1,6 litri care-i oferea estate-ului sport până la 125 kW (170 CP). Mai exista și modelul de vârf cu motor de 2,0 litri în patru cilindri, care producea 218 kW (296 CP) și care nu exista însă și pe piața din Europa.